XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #169.441
Eerste keer op vakantie 😎
20230814_084656.jpg
Lekker man, waar ben je heen?

• #169.449
Hoe werkt achterwaarts roterend eigenlijk?
Volgens mij was dat zo'n ouderwets rooster waarna je na je laatste nachtdienst met 2 dagen er tussen naar de avond kan gaan. 2 2 2 wordt ook wel gezondheids roowster genoemd. ik werk ook zoiets.

• #169.450
Volgens mij was dat zo'n ouderwets rooster waarna je na je laatste nachtdienst met 2 dagen er tussen naar de avond kan gaan. 2 2 2 wordt ook wel gezondheids roowster genoemd. ik werk ook zoiets.

Ik zou roterende roosters helemaal niets vinden, dan liever gewoon fulltime nachtdiensten. Ritme, regelmaat en structuur.

• #169.452
  • #169.453
Alleen maar nachtdiensten is echt superkut voor je gezondheid.

Ik denk dat wissel van diensten zoals vroeg, laat of nacht helemaal opbreken als je die alle drie roteert? Ik kan alleen spreken voor mezelf, maar zonder structuur en regelmaat gaat het bij mij snel bergafwaarts, dan heb ik liever iets minder comfort, maar dan wel met structuur en regelmaat.

• #169.454
Ik denk dat wissel van diensten zoals vroeg, laat of nacht helemaal opbreken als je die alle drie roteert? Ik kan alleen spreken voor mezelf, maar zonder structuur en regelmaat gaat het bij mij snel bergafwaarts, dan heb ik liever iets minder comfort, maar dan wel met structuur en regelmaat.
Nee juist niet, ik heb verschillende roosters gewerkt waaronder 1 met 5 nachten achter elkaar. Dit rooster dat ik nu al jaren loop springt er tussen uit doordat je in feite nooit meer dan 2 nachten achter elkaar werkt en er dus niet aan went.

• #169.456
Dat dacht ik vroeger ook. Tot ik 3 ploegendienst ging draaien vorig jaar en er achter kwam dat ik de eerste 3 of 4 nachten ( overdag dus) vrijwel niet sliep om vervolgens tijdens de vroege dienst pas tegen 1 uur in slaap te vallen en er om 4 weer uit moest. Eigenlijk gewoon de hele week doodop, in 't weekend net niet genoeg herstellen om vervolgens weer te beginnen.

5 ploegen is 1000x beter.

• #169.457
Ik werk zo al 20 jaar en de momenten dat ik daar tijdelijk mee stop, door vakantie, tijdens grootschalig onderhoud van de fabriek, bij langdurige ziekte (ik zeg het zelf alvast) slaap ik alleen maar slechter. Maar ik kan dan ook niet goed tegen opgelegde structuur en regelmaat.

Ik heb vergelijkbare collega’s om me heen en die houden het allemaal prima vol. De collega’s die het voor het geld doen zie je met de jaren steeds verder aftakelen.

• Haha
Waarderingen: Vonk
  • #169.458
Nee juist niet, ik heb verschillende roosters gewerkt waaronder 1 met 5 nachten achter elkaar. Dit rooster dat ik nu al jaren loop springt er tussen uit doordat je in feite nooit meer dan 2 nachten achter elkaar werkt en er dus niet aan went.
555 is alleen goed te doen als je jong bent en bij voorkeur nog bij je ouders woont. Het heeft ook geen enkel voordeel tov 222.

• #169.459
Zelfs ik, op mijn leeftijd, heb nog 2x per week nachdienst

Terug
Naar boven