Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #173.681

Yates zegt weer wat anders

• #173.682
De ene drugsgebruiker deed t een, de andere drugsgebruiker deed t ander maar de 'drugsdealer' van @ak mag niet vertrouwd worden

• Like
Waarderingen: BB_
  • #173.683
Wat weet die coach er nou van, die is een drugsdealer met € tekens in zijn ogen. Kijk eens op youtube hoe Levrone en Yates het deden.
Ik ben eigenlijk juist compleet van dat optimaal trainen afgestapt sinds ik bij mijn huidige coach zit en nu meer trial and error doe kijkend wat wel/niet werkt. Mijn vorige coach was wel meer van het optimaal want onderzoek x wijst uit bablala.

Blijf nog 10 jaar in leven en ik bewijs dat d handles ook zullen werken 🤌

• #173.684
Pushdowns met een stang en veel gewicht, waarbij je over de stang heen hangt, is echt een basisoefening voor grote triceps. Dorian Yates en Kevin Levrone hebben daar hun enorme tri's mee gebouwd.
Levrone was ook een hyper responder wat gear betreft , Jerry ward heeft ooit een interview met Kevin gedaan en daar kwam dit aan bod .Voor zijn laatste show heeft hij ook redelijk kort getraind en geblast

• #173.685
Ik ben eigenlijk juist compleet van dat optimaal trainen afgestapt sinds ik bij mijn huidige coach zit en nu meer trial and error doe kijkend wat wel/niet werkt. Mijn vorige coach was wel meer van het optimaal want onderzoek x wijst uit bablala.

Blijf nog 10 jaar in leven en ik bewijs dat d handles ook zullen werken 🤌
Als het meezit nog ruim een halve eeuw.

• Heart
Waarderingen: AK
  • #173.686
@Schwarzeneggertje heb je iets van bewijs waarom de oefeningen die jij noemt de beste zijn anders dan 'kijk maar op YouTube, want die en die pro deden het ook zo'. Als er 1 beste manier zou zijn geweest, zouden alle pro's wel hetzelfde schema volgen.
Ik vind pushdowns niet noodzakelijk de beste oefening, vooral niet als je een omgekeerde greep, rope of, God behoede ons, D handels gaat gebruiken. Ik bedoelde de uitvoering, als je zwaar gaat moet je wel voorover leunen. De oefeningen die ik goed vind zijn oefeningen waar je aan het begin van de beweging explosief kracht moet zetten zodat er veel spanning op de te ontwikkelen spieren komt. Dat gebeurt meestal het beste met free weights, maar sommige oefeningen met pulley´s zoals pushdowns en pulldowns lenen zich daar ook voor als je relatief veel gewicht gebruikt.

• #173.687
"hoe zwaarder, hoe beter" is mijns inziens niet van toepassing bij hypertrofie en isolatie oefeningen.
Als ik de ganse stack bij een pushdown pak, er eventueel nog een schijf bij hang, er dan met gans mijn gewicht ga bovenhangen of een stuk minder gewicht pakken, de triceps goed isoleer en een aantal reps meer doe..... ik weet wel waar ik de triceps het best voel werken hoor.

• #173.688
"hoe zwaarder, hoe beter" is mijns inziens niet van toepassing bij hypertrofie en isolatie oefeningen.
Als ik de ganse stack bij een pushdown pak, er eventueel nog een schijf bij hang, er dan met gans mijn gewicht ga bovenhangen of een stuk minder gewicht pakken, de triceps goed isoleer en een aantal reps meer doe..... ik weet wel waar ik de triceps het best voel werken hoor.
Boven de 50kg krijg je bij pushdowns de stang niet meer gecontroleerd naar beneden zonder iets voorover te leunen, zodat je je kan afzetten tegen je eigen massa. Bankdrukken ga je ook niet staand of zittend uitvoeren zonder ruggensteun. Als je je (boven)lichaam stil houd, verricht je daar geen arbeid mee.

• #173.689
Ik had een deload dagje gepland dus redelijk wat sets op m’n eerste oefening, koppeltje waarvan de dame voor ‘t eerst in de gym leek te zijn kreeg uitleg van de jongen hoe ze met een nekpillow moest squatten. You do you, maar vind ‘t altijd tricky als mensen dingen verkeerd aangeleerd krijgen.

Afijn, jongen vraagt mij hoeveel setjes ik nog op de hiptrust had. Waren er 3, dus ik gaf dat aan en ze gingen semi staan wachten. Prima, maar ik ga er niet sneller door trainen.

Vervolgens was ik klaar, pak m’n spullen en ga elders in die hoek DL’s doen. Loop ik er langs zie ik die jongen zonder pad met 20kg per kant een set doen. Dus ik zei ‘Joh, ik zou er echt een pad tussen doen want zelfs met maar 60kg doet dit echt al behoorlijk pijn en houd je er genoeg blauwe plekken aan over’. Nog voordat ik er erg in had verschoot die beste jongen zo enorm van kleur dat ze daarna redelijk snel weg waren :o Oprecht niet lullig bedoeld, maar bij nader inzien was de woordkeuze wellicht niet ideaal haha.

• #173.691
  • #173.692
Boven de 50kg krijg je bij pushdowns de stang niet meer gecontroleerd naar beneden zonder iets voorover te leunen, zodat je je kan afzetten tegen je eigen massa. Bankdrukken ga je ook niet staand of zittend uitvoeren zonder ruggensteun. Als je je (boven)lichaam stil houd, verricht je daar geen arbeid mee.
Volgens mij verwar je pushdowns met pressdowns

• #173.693
Als je je (boven)lichaam stil houd, verricht je daar geen arbeid mee.
Bij een bench press blijft je borst ook op dezelfde plek, maar leveren je borstspieren wel kracht. Arbeid verrichten gaat om het verplaatsen van het gewicht, niet je lichaam.

Overigens verricht je netto gezien sowieso geen arbeid aangezien het gewicht op dezelde plek eindigt als start.

• #173.694
Oh nee @Determination gebruikt ook d handles!

IMG_2830.jpeg

• #173.697
Vandaag met de dochter van 6 alles gegeven in zo een springkasteel complex. Was best lachen en fysiek meer dan vermoeiend voor zo een uurtje.

• #173.698
  • #173.699
Maak een geintje dikke, maar 272 posts over triceps om het forum in leven te houden 🤣

• #173.700
Maak een geintje dikke, maar 272 posts over triceps om het forum in leven te houden 🤣
Triceps en biceps = life, daarover moeten we elke dag vergaderen. @Schwarzeneggertje moet de leiding hierin nemen aangezien hij de grootste triceps van heel dbb heeft + natty is, dat laatste betwijfel ik aangezien zulke grote triceps natty niet haalbaar is

Terug
Naar boven