Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #177.161
Fijn dat het bij jullie zo heeft uitgepakt! Al lijkt het me ook mooi om jou te zien bij de rijdende rechter 😛
Ik weet mijzelf op de juiste plekken op de precies de juiste manier te profileren. Zo bereik ik het meeste.
Ik ben een kameleon.
Al zou je mij hier misschien zo kennen. Ik help in de buurt regelmatig de ouderen die om mij heen wonen met bijvoorbeeld grof vuil aan straat zetten. Laatst nog zaden uit mn tuin uit lopen delen aan een oudere mevrouw en die bloeien nu mooi in haar tuin. Achter mij woont een 84 jarige en daar doe ik altijd wel een half uurtje mee buurten, is alleen en eenzaam. Ben best aardig IRL. Zo lang je gewoon oke bent.

Laatst bewerkt:
  • #177.163
Wat kost het als je een airco unit laat plaatsen.
+-1750-1950. Hier 1880 voor een 3.5kW model (Mitsubishi srk zs-w). Ik zou aanraden om voor een Mitsubishi of Daikin te gaan, de betere spelers onder airco's.
Idd, wij wonen in een rijtjeshuis (beide kanten buren) en daardoor is het bijna onmogelijk om een airco te plaatsen die aan deze eis voldoet. Afstand tot de buren is gewoon te kort om de afname van decibels te kunnen realiseren. Stilste buitenunit die ik ben tegengekomen is 52db. Een kast er om heen zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar een geluidsreducerende is kneiterduur.

De bedrijven waarbij we een offerte hebben opgevraagd zeggen hier overigens niks over, beetje triest wel. Voor je het weet moet je hem, net zoals je buren, weer verwijderen.
De 2.5kW model van die van ons produceert max 42dB buiten in de silent modus. Daadwerkelijk geluid bij koelen is een stuk lager, gezien je waarschijnlijk niet op vol vermogen zal gaan koelen in je kamer. Ik kon hem iig niet horen 2 meter verderop. Als ik de folder bekijk die we meekregen, zijn er zelfs iets duurdere modellen (zsx-w) met 35dB in de silent modus.

Geluidsreducerende kasten zijn voor zo'n 300 euro te vinden, als dat het verschil maakt tussen wel of geen airco is dat een prima meerprijs.

Belangrijkste zijn resonanties voorkomen en een slimme plaatsing. Goed ontkoppelen van vloeren/muren, evt veerdempers etc.

Laatst bewerkt:
  • #177.164
2020 3 5kw aircos laten plaatsen. Zelf niks gedaan en moest 6800 aftikken. Nu 5 jaar later eigenlijk nooit ellende mee gehad en eens pj keer die filter eruit en schoonmaken, maar zit haast geen stof in. Alle 3 die kasten staan op de garage en geen idee hoeveel geluid ze maken, maar iig niemand die klaagt.

Airco is onmisbaar als slaap je lief is. .

• #177.165
Kan ik dit als excuus gebruiken @Schwarzeneggertje ?

IMG_1073.jpeg

• #177.167
erg mooie dag op het water gehad , jammer genoeg wat kort door de rij bij de trailerhelling

• #177.175
“Theory land”

IMG_1074.jpeg

Terug
Naar boven