AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #178.001
Als dit nog een lastig dilemma vind dat vind je geld nog te belangerijk om een stap terug te doen.

Legio manieren om niet die rat race mee te doen. Ligt in jouw handjes,wil en doorzettingsvermogen.

• Like
Waarderingen: RLS
  • #178.002
Als dit nog een lastig dilemma vind dat vind je geld nog te belangerijk om een stap terug te doen.
Soms zit je vast in je eigen financiële huishouding en wil je wel, maar kan het niet direct.

Maar fam en tijd voor leuke dingen moet altijd voor werk komen. Maar als je werk ook hobby is dan wordt het lastiger.

• #178.003
mad respect voor deze 4 jarige Mowgli. Wat een ruggegraat. Alle 14 kilometers en stijle klimmen op los grind en zand door kapotgespoelde paden meegelopen. Wel.een paar lange stops voor hem en mn dochter gemaakt. Maar wat ben ik trots op deze mini terminator, kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen. Gaf geen kik.

Rode punten zijn we onder andere
20240805_132403.jpg
20240805_130722.jpg
langsgekomen. En tussendoor nog wat extra zware lussen gepakt. Was soms erg uitdagend door weggespoelde paden🫠
Screenshot_20240806_073923_Maps.jpg

Bijlagen

• 20240805_133157.jpg
    20240805_133157.jpg
    392,7 KB · Weergaven: 20
  • #178.005
Ik heb het geluk dat iedereen in mijn directe omgeving van zowel werk/vrienden/gezinsleven en fam het snapt en het niet (meer) erg vind als ik op de gekste momenten het magische bakje tevoorschijn haal of insuline moet spuiten. Ik zit momenteel op 7 maaltijden pd en wat “snacks” en dat kost gewoon dagelijks x uur om alles binnen te krijgen.

Zou je geen steun vanuit je omgeving hierin krijgen dan gaat het gewoon niet lukken, want er komt een moment dat je de “lifestyle” niet meer kan verbergen en mensen het accepteren of niet. Uiteraard zal iedereen het accepteren, maar realiteit is vaak dat steun/begrip van directe omgeving ontbreekt en dat kost progressie. Vandaar ik altijd van mening ben en hardop durf te zeggen dat bb een “teamsport” word vanaf een bepaald level. Jij doet het werk, maar jou directe omgeving maakt of breekt jou.
Niet wat ik bedoelde, maar ik begrijp je. Ik moet donderdag naar een chocoladefabriek, ik zal de baas doorgeven dat dit zo niet langer gaat!

• #178.006
Soms zit je vast in je eigen financiële huishouding en wil je wel, maar kan het niet direct.

Maar fam en tijd voor leuke dingen moet altijd voor werk komen. Maar als je werk ook hobby is dan wordt het lastiger.
Het is vooral de levensstijl en de (financiële) toekomst voor dochter veilig stellen die me (nog) blijft tegenhouden.

In theorie kunnen we leven van het inkomen van mijn vrouw, maar dan moet je qua vakanties/auto's/kleding//'luxe' andere keuzes gaan maken.

En dat ik niet weet wat ik wel echt zou willen doen.

• #178.007
Het is vooral de levensstijl en de (financiële) toekomst voor dochter veilig stellen die me (nog) blijft tegenhouden.

Dat kan ook op andere manieren zoals investeren en beleggen. En je uitgaven eens goed onder de loep leggen en niet zoveel toegeven aan korte termijn behoeftebevrediging.

• Like
Waarderingen: GruX
  • #178.008

In theorie kunnen we leven van het inkomen van mijn vrouw, maar dan moet je qua vakanties/auto's/kleding//'luxe' andere keuzes gaan maken.

Hoe oud is je dochter?

• #178.009
  • #178.012
  • #178.013
Wat is je tijd met je gezin je waard is de vraag. Materiaal tegenover gezin
Niet alleen materiaal. Bijvoorbeeld mooie vakanties kunnen maken en onbetaald verlof kunnen opnemen, maakt ook herinneringen.

Maar het was niet persé mijn bedoeling om mijn financiële huishouding bloot te leggen (niet tegen jou bedoeld overigens) :D

• #178.015
Heb je weleens ouderschapsverlof overwogen? Een vorm van parttime werken die zo goed als niet geweigerd kan worden, waarbij je gewoon 100% pensioen opbouwt e.d. en automatisch stopt als je dochter 8 wordt.
1e 2 jaar gedaan ja ;)

• #178.017
Beviel dat?

Ik ben daar 8 jaar geleden mee begonnen en ben nooit meer full-time gaan werken.
ik heb het idee dat we het topic kapen tov waar het voor bedoel is......

Beviel prima ja. Maar deed alsnog telefoontjes/mailtjes op m'n vrije dag ;)

• #178.018

Niet alleen materiaal. Bijvoorbeeld mooie vakanties kunnen maken en onbetaald verlof kunnen opnemen, maakt ook herinneringen.

Maar het was niet persé mijn bedoeling om mijn financiële huishouding bloot te leggen (niet tegen jou bedoeld overigens) :D
Was ook niet aanvallend bedoeld ik zou het alleen jammer voor je vinden als je over 10 jaar iets krijgt en dan denkt "had ik maar naar mn hart geluisterd"

• #178.019
Was ook niet aanvallend bedoeld ik zou het alleen jammer voor je vinden als je over 10 jaar iets krijgt en dan denkt "had ik maar naar mn hart geluisterd"
Zo vatte ik het ook totaal niet op ;)

En ik weet ook dat je/jullie gelijk hebben. Maar denken en doen zijn in dit geval nog 2 verschillende zaken. Ik ga wel eens uitzoeken wat ik wél zou willen.

• #178.020
Zo vatte ik het ook totaal niet op ;)

En ik weet ook dat je/jullie gelijk hebben. Maar denken en doen zijn in dit geval nog 2 verschillende zaken. Ik ga wel eens uitzoeken wat ik wél zou willen.
Lees het boek "miljonair met een gewone baan" eens. Dan komen er wel wat nieuwe ideeën en inzichten op je huidige leefstijl/uitgeefstijl. Dat kan ik bijna garanderen.

Terug
Naar boven