Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #178.025
Dat is per persoon verschillend, maar kan je wel een beetje aanvoelen. Jij hebt in je eentje een tussenwoning net tuin en een nette auto, dat is toch ruim genoeg? Een hip gestyled penthouse en dikke sportwagen is meer dan genoeg.
Die grens blijft verschuiven (bij mij dan toch) ;)

• Like
Waarderingen: GruX
  • #178.028
Die grens blijft verschuiven (bij mij dan toch) ;)
Bij mij ook, tot mijn tweede was geboren ongeveer. Alles past in ons huis, dus waarom een paar ton extra lenen voor een twee-onder-een-kapwoning vroegen we ons af terwijl we daarvoor af en toe funda nog wel eens bezochten om te kijken of er iets leuks te koop stond.

Door te blijven wonen waar we zaten (een riant hoekhuis) kunnen we nu beiden part-time werken en houden we nog steeds flink wat geld over.

Daarna door te gaan beleggen en boeken te lezen. zoals "miljonair met een gewone baan" ben ik ingaan zien dat het uitgeven allemaal wel een tandje minder mag en kan bij mij.

• #178.029
Het is vooral de levensstijl en de (financiële) toekomst voor dochter veilig stellen die me (nog) blijft tegenhouden.

In theorie kunnen we leven van het inkomen van mijn vrouw, maar dan moet je qua vakanties/auto's/kleding//'luxe' andere keuzes gaan maken.

En dat ik niet weet wat ik wel echt zou willen doen.
Ik denk dat je ook goed moet afwegen wat werken je wel brengt. Ikzelf heb 36 uur gewerkt (bijna geen reistijd) en werk nu 32 uur (meer reistijd, werk wel 2 dagen thuis). Ik hoef 'maar' 2x pj naar het buitenland voor werk.

Ik weet van mezelf dat ik een leukere moeder ben als ik werk. En dan heb ik het niet over 2 dagen pw licht administratief werk of bij de kruidvat (met alle respect), maar een uitdagende baan waar hersencapiciteit wordt verwacht.
Een aantal vriendinnen van mij hebben kleine contracten en 1 vriendin werkt niet. Ik zou echt doodongelukkig worden en om 11.00 al aan de wijn zitten....

Verder merk ik aan mijn dochter (12jr) dat haar mate van aandacht vragen verschuift... uiteraard ben ik er voor haar als ze mij nodig heeft! De frequentie wordt alleen minder maar wel intenser. Zo gaat zij veel liever 1x pm naar een concert/museum/pretpark dan dat ik haar elke avond naar bed breng...

• Like
Waarderingen: RLS
  • #178.030
Voor mij is/was het feitelijk het punt van afnemende meeropbrengsten verlagen.

• #178.031
Bij mij ook, tot mijn tweede was geboren ongeveer. Alles past in ons huis, dus waarom een paar ton extra lenen voor een twee-onder-een-kapwoning vroegen we ons af terwijl we daarvoor af en toe funda nog wel eens bezochten om te kijken of er iets leuks te koop stond.

Door te blijven wonen waar we zaten (een riant hoekhuis) kunnen we nu beiden part-time werken en houden we nog steeds flink wat geld over.

Daarna door te gaan beleggen en boeken te lezen. zoals "miljonair met een gewone baan" ben ik ingaan zien dat het uitgeven allemaal wel een tandje minder mag en kan bij mij.
Dat deel ik dan wel weer grotendeels. Wat dat betreft ben ik allergisch voor vaste financiële lasten en dingen (financieel) moeten.

Dus de vrijheid die ik heb is me veel waard. Je weet niet wat je terugkrijgt.

Maar ik hou ook van mooie spullen ja :D

• #178.032
mad respect voor deze 4 jarige Mowgli. Wat een ruggegraat. Alle 14 kilometers en stijle klimmen op los grind en zand door kapotgespoelde paden meegelopen. Wel.een paar lange stops voor hem en mn dochter gemaakt. Maar wat ben ik trots op deze mini terminator, kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen. Gaf geen kik.

Rode punten zijn we onder andere
20240805_132403.jpg
20240805_130722.jpg
langsgekomen. En tussendoor nog wat extra zware lussen gepakt. Was soms erg uitdagend door weggespoelde paden🫠
Screenshot_20240806_073923_Maps.jpg
goed voorbeeld doet goed volgen, bikkeltje in progress :D

• #178.034
Bij ons thuis doet de vrouw bijna alles binnen.
Ik doe de tuinen/schuur/vuilnisbakken/autowassen-onderhoud/klussen.

Zet wel een keer de wasmachine aan en stofzuig een keer als ze niet thuis is en wil ook nog wel een doekje overal overheen halen maar veel meer doe ik zelf ook niet hoor.
Mijn vrouw werkt sowieso 3 dagen achtereen volledig, en thuis doet ze veel voorbereiding. je kunt bijna zeggen dat ze 2 halve dagen thuis bezig is met ' haar werk'. en komt om uur of 20u thuis

• #178.036
Mijn vrouw werkt sowieso 3 dagen achtereen volledig, en thuis doet ze veel voorbereiding. je kunt bijna zeggen dat ze 2 halve dagen thuis bezig is met ' haar werk'. en komt om uur of 20u thuis
Ik werk 50 uur per week. Mn vrouw gemiddeld 24uur. Zij werkt 2 avonden en 1 zaterdag en soms een extra avondje. Zo hebben wij vele duizenden euros op de opvang uitgespaard en konden de kids lekker bij moeders eten tussen de middag en dan loopt alles thuis gewoon veel lekkerder. Nu de jongste op school zit gaat ze 32 uur werken(overdag en weekenden vrij) en uiteraard pak ik dan een extra taakje in het huishouden op.

Ik wou mn kinderen pertiment niet op de opvang hebben. Onze opvoeding, onze normen en waarden en onze manier en kijk op dingen meegeven. Niet door een 20 jarige huppeltrut die zelf net uit de luiers komt en alles uit de woke opleiding hebben geleerd.

• #178.037
Ik werk 50 uur per week. Mn vrouw gemiddeld 24uur. Zij werkt 2 avonden en 1 zaterdag en soms een extra avondje. Zo hebben wij vele duizenden euros op de opvang uitgespaard en konden de kids lekker bij moeders eten tussen de middag en dan loopt alles thuis gewoon veel lekkerder. Nu de jongste op school zit gaat ze 32 uur werken(overdag en weekenden vrij) en uiteraard pak ik dan een extra taakje in het huishouden op.

Ik wou mn kinderen pertiment niet op de opvang hebben. Onze opvoeding, onze normen en waarden en onze manier en kijk op dingen meegeven. Niet door een 20 jarige huppeltrut die zelf net uit de luiers is.
Hier ook geen kinderen in opvang gehad. mijn jongste(van de 5) is bijna 9 nu

• #178.038
Hier bewust onze kinderen wel naat de opvang gebracht veelal 2 dagen in de week en een jaar 3 dagen, nu weer 2. In ons geval zie ik echt een meerwaarde in hun ontwikkeling.

• #178.039
In ons geval zie ik echt een meerwaarde in hun ontwikkeling.
Dat ligt uiteraard aan de behoeftes van het kind. Mijn kinderen hun karakter kennende word de opvang meer ellende als meerwaarde🫠

Zijn te zelfstandig, eigengerijpt en hebben overal kritische vragen en opmerkingen over en lopen niet graag met de groep mee. En nemen ook niet veel aan van een ander. Appel valt niet ver van de boom🫠🙃. Mn dochter zit wel in een extra plusklas(voor hoogbegaafdheid) maar verder geen BSO oid

• #178.040
Hier bewust onze kinderen wel naat de opvang gebracht veelal 2 dagen in de week en een jaar 3 dagen, nu weer 2. In ons geval zie ik echt een meerwaarde in hun ontwikkeling.
Hier zijn ze naar peuterspeelzaal geweest en kleuterschool. Mijn schoonzusje bracht hun baby nog naar KDV, omdat ze moet werken om rond te kunnen komen.

Terug
Naar boven