MuscleMeat

Wat moet je eten voor tijdens en na het trainen?

voor de training eet ik niet veel (vlak ervoor dan bedoel ik)
enkel net voor de training een pack animal nitro innemen met fruitsap.
tijdens trainen neem ik niets
en na de training 70gr dextro + een pack animal nitro, 15-20 min daarna een whey shake

Overdrijven is ook een kunst.

Ik doe het zo:

12:00
75 Gram Rijst/Macaroni
100 Gram Bonen
2 hele eieren
2 extra eiwit

13:00
TRAINEN

14:15
20 Dextrose
20 Whey

14:45
50 Gram Brinta
200 ML Halfvolle Melk
50- 100 Gram Kipfilet

Iedereen heeft wel zijn eigen pre en postworkout meals.

Feit is dat je ná de training snelle suikers nodig hebt om het hormoon insuline aan te maken (waar je lichaam op dat moment gevoelig voor is)

Bijv; Flesje AAdrink, Blikje Redbull, of 50gr dextrose opgelost in water. Een banaan is ook een optie alleen die moet eerst weer door de lever worden opgenomen voordat het in je bloedbaan terecht komt en daar gaat natuurlijk weer (onnnodige) tijd overheen.

Een kwartiertje na je energie drankje/destrose of banaan pak je een whey shake die uit isolaat bestaat. Mix hem met water.

Voor training neem ik niets, ik eet 2 uur voor training mijn laatste grote maaltijd en daarna niet meer. Ik eet dan volkorenbrood met mager vleesbeleg en een wheyshake met langzame eiwitten (protein80)

Ik heb alleen whey eiwit isolaat, zou eerst nog EAS bestellen maar dat laat ik even voor wat het is, BCAA's zitten ook al in de whey isolaat.

Mijn training ziet er als volgt uit:

1 uur KT
Whey isolaat met water
30 minuten Cardio
Dextro met water

Is dit goed?

Ik heb alleen whey eiwit isolaat, zou eerst nog EAS bestellen maar dat laat ik even voor wat het is, BCAA's zitten ook al in de whey isolaat.

Mijn training ziet er als volgt uit:

1 uur KT
Whey isolaat met water
30 minuten Cardio
Dextro met water

Is dit goed?

Whey en Dextro na je cardio!

Voor training: 1 schep whey en 1 grote appel.
Na de training: 2 scheppen whey, 1 schep caseïne-eiwit, een bagel en wat jam^^

Voor training: 1 schep whey en 1 grote appel.
Na de training: 2 scheppen whey, 1 schep caseïne-eiwit, een bagel en wat jam^^

Jij hebt zeker de muscle and fitness gelezen ;)

Waarom zou je na het trainen caseine eiwit nemen als je lichaam juist snel opneembare eiwitten nodig heeft?

Ik heb het forum al een beetje bekeken en ik zie dat de voeding best belangrijk is voor de spiergroei zoals: eiwitten en koolhydraten etc.

Groetjes!

LOL.

Best belangrijk ja.

Goed:
- Neem anderhalf tot twee uur voor je training nog een maaltijd met carbs met een lage glycemische index (volk. brood, bruine rijst, volk. pasta);
- Neem max. een half uur voor je training 20 gr whey en wellicht een banaantje;
- Direct na je training een suikerhoudende drank en 30 gr whey;
- Maximaal een uur tot anderhalf uur na je training een maaltijd met voldoende eiwitten en carbs.

Jij hebt zeker de muscle and fitness gelezen ;)

Waarom zou je na het trainen caseine eiwit nemen als je lichaam juist snel opneembare eiwitten nodig heeft?

Snelle eiwitten krijg ik al binnen van de 2 scheppen met wei proteïnen. Door een schep caseïne toe te voegen win je meer spiermassa dan wanneer je het niet doet. Verder heb ik de pot met caseïne gekregen van een maat die was gestopt met fitness, dus dat is mooi meegenomen.

Snelle eiwitten krijg ik al binnen van de 2 scheppen met wei proteïnen. Door een schep caseïne toe te voegen win je meer spiermassa dan wanneer je het niet doet. Verder heb ik de pot met caseïne gekregen van een maat die was gestopt met fitness, dus dat is mooi meegenomen.

Als je whey en casseine combineert wordt de whey naar mijn weten veel langzamer opgenomen omdat de whey zich aan de casseine bindt.

Als je whey en casseine combineert wordt de whey naar mijn weten veel langzamer opgenomen omdat de whey zich aan de casseine bindt.

Kaluro heeft gelijk. De Whey en caseine eiwitten worden gewoon één grote brei in je maag. De snelle opname van de Whey eiwitten wordt daardoor verpest.

Ik zou het zo doen als ik jou was:

half uur voor het trainen:
- 30 gram whey

Trainen

Direct na het trainen:
- Dextro

15 min later:
-30 gram Whey

1 á 1,5 uur later een vaste eiwit- en koolhydraatrijke maaltijd.

Voor het slapen gaan kan je dan je casseine eiwit nemen, zodat je gedurende de nacht voldoende eiwitten binnen krijgt.

Terug
Naar boven