AndroidHealthClinic

Wat na proteinedieet?

Ace84

Novice
Waardering
0
Ik doe momenteel een proteinedieet. Als ik 7 kg afgevallen ben zou ik dit dieet willen afbouwen zonder dat er weer kilo's bijkomen.
Momenteel bestaat mijn dieet uit:
S'morgens: maatlepel Pure Whey aangevuld met 300 ml water
Voormiddag: idem S'morgens
S'middags: Portie groenten met kippeborst of vis (3 a 400 gr)
Namiddag: Maatlepel Pure Whey met 300 ml water
S'avonds: idem s'middags
Late snack: Pure whey.
Voor de rest drink ik 2 a 3 liter water per dag.

Nu als ik ik mijn doel bereikt heb. Wat kan ik dan eten?
Kan ik dit voedingsschemabehouden maar dan zonder de Pure whey en wat Koolhydraten toevoegen?

Dus jij leeft heel de dag alleen van whey, water en kip?

Hoeveel eiwitten kom je dan uit op een dag (en kcal)?

volgens mij heb jij het begrip 'proteinedieet' een beetje te letterlijk opgenomen...

je komt misschien op 1500 kcal op deze manier.

denk je zelf dat, zelfs als je 300 gram eiwitten eet, je op deze manier gaat afvallen? nou, ja, dat ga je doen...maar op een belachelijke manier. je moet het verschil maken met cardio, niet door meer dan1000 kcal onder je onderhoud te gaan...dit is een soort van keto, maar dan op eiwitten ipv vet ofzo:D

Lekker makkelijk met boodschappen doen dit dieet..

Stel dat je elke keer 30 gram whey pakt, dan heb je 120 gram. Tel daar bij 100 gram eiwit op (uit 300/400 gram kip of vis) en je komt nauwelijks aan 900 kcals :roflol: :o

• Topic Starter Topic Starter
Dit is een schema dat ik gekregen heb waar ik fitness. Het eerste wat gepost heb is voor maandag, dinsdag, woensdag. De overige dagen eet ik iets anders.
Onbijt: 140 gr bruin brood, 2 eitjes of 80 gr havermout, Special K
Tussendoor: Appel
Middagmaal 60 rijst, groenten, vlees of vis.
Tussendoor: 2 kiwi's
Avondmaal: bijna hetzelfde als mijn middagmaal
Late snack:Fruit

Zaterdag en zondag eet ik gewoon let gewoon eeen beetje op mijn voeding.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Lekker makkelijk met boodschappen doen dit dieet..

Stel dat je elke keer 30 gram whey pakt, dan heb je 120 gram. Tel daar bij 100 gram eiwit op (uit 300/400 gram kip of vis) en je komt nauwelijks aan 900 kcals :roflol: :o

Aan hoeveel kcals moet je miss komen dagelijks?

Ik zou ook maar eens wat vet aan je dieet toevoegen. Al te lang zonder vet inname is niet goed voor je hormoon-productie.

Eh...?

Als je dit "proteinedieet" elke dag ofzo afwisselt en dan op die dag veel fruit + noten etc eet dan werkt dit prima. Je neemt het wel iets te letterlijk met al die whey. 5 gram DHA of lactose ga je niet dood van...

En wel krachttraining doen, anders raak je spiermassa kwijt.

Bedankt voor je nuttig antwoordt:rolleyes:

Het is de eerste maal dat ik een porteinedieet doe. Zoals eerder vermeld heb ik dit schema gekregen waar ik train.
Dit is allemaal nieuw voor mij.
Een forum dient om vragen te stellen en ervaringen te delen.
Ook al komen er vragen voor die belachelijk kunnen klinken in jouw oren.
Blijkbaar zal alles wel vlot lopen voor jou en heb je totaal geen hulp nodig.

Bedankt voor je nuttig antwoordt:rolleyes:

Het is de eerste maal dat ik een porteinedieet doe. Zoals eerder vermeld heb ik dit schema gekregen waar ik train.
Dit is allemaal nieuw voor mij.
Een forum dient om vragen te stellen en ervaringen te delen.
Ook al komen er vragen voor die belachelijk kunnen klinken in jouw oren.
Blijkbaar zal alles wel vlot lopen voor jou en heb je totaal geen hulp nodig.

What the ****.. je mag wel wat dankbaarder zijn.. het is dan wellicht triviaal in jouw ogen maar er zit jaren ervaring en studie in het geven van dat antwoord... vet uit voeding is honderd keer beter dan welk supplement ook. Hetzelfde geldt trouwens voor eiwit. Een dieet dat voor 90% uit poeder bestaat is mijns insziens te idioot voor woorden. Het kan enkel bedacht zijn door een verkoper van eiwitpoeder zonder verstand van zaken. En als je een antwoord niet snapt of meer opheldering wilt mag je dat best vragen. Uit de hoogte doen moet je alleen doen als je alles al weet.

Trouwens vraag het svp vooral niet aan diegene die je dat zogenaamde "proteine-dieet" gegeven heeft. Zonder vet in een dieet (al is het maar iets simpels als essentiele vetzuren (visolie)) en met slechts 1 keer groente op een dag is belachelijk, en wat je op niet fitness dagen eet is geen stap beter.

PS: Welkom op DBB

Als je het schema bekijkt zie je dat ik dagelijks 2 portie's groenten eet s'middags en s'avonds.
Maar ik heb begrepen dat vetten cruciaal zijn in een proteinedieet.
Dus zal ik vetten toevoegen s'middags en s'avonds.

Maak gewoon een fatsoenlijk eetschema, lees de sticky's in de voedings sectie maar eens door.

Een mens kan niet alleen van whey leven..

Terug
Naar boven