AndroidHealthClinic

Wat neem jij als ontbijt?!

250gr kwark, 30gr whey, halve banaan en 50gr havermout.

valt me wel op dat bijna niemand ontbijt met kwark... ik weet dat kwark langzaam opgenomen word maar dat "counter" je toch ook door de snelle eiwitten v/d whey?

hoe zit dat eigenlijk met eiwitten mengen... als je whey met melk neemt bv.... word het hele geheel dan langzamer opgenomen of worden de beide eiwitten als het ware "gescheiden" opgenomen?

Je ontbijt is indd prima. En de eiwitten worden gescheiden opgenomen.

Ik maak altijd de avond van tevoren pannekoeken:
100 gr Boekweitmeel
50 gr havermout
2hele eieren
3 eiwitten
250 ml magere melk
2 stuks appel geraspt
Mixer erin en bakken maar in een klein beetje olijfolie en hopsa heerlijke pannekoeken!

53.3 gr eiwit
170 gr KH
17.5 gr Vet
1100 kcal

Meteen na opstaan:

2 Glazen water.

200 ml halfvolle melk met 40 gr. Brinta met appel en rozijnen (Veel lekkerder dan de gewone Brinta!)

30 gr. Syntha-6 eiwit met 200 ml water

Soms een Nespresso

(Op kh arme dagen (rustdagen) 2 eetlepens Calvé pindakaas, met blauw dekseltje 25 % minder vet)

60gr brinta
60gr havermout
30gr whey
1 banaan
lepel lijnzaadolie
750ml water

shaken en zuipen:zuip:

koffiekopje gevuld met havermout, circa 30 gram whey, eetlepel honing,2 koffiekopjes water erbij...alles in een kom, 3 minuten in de microwave...ff roeren, en klaar ;)

120 gr. brinta-whey 30 gr. met 200 ml. melk en extra water om het een beetje
drinkbaar te maken.
en een kop koffie..

re

Brinta /havermout
whey protein
stuk fruit
1tlp lijnzaad olie

Brinta en melk, plus een glas water met de nodige vitamientjes.

4 sneden volkoren brood, 2 met pindakaas 2 met kaas of ham, 5 hard gekookte ei eiwitten, halve liter volle melk, 1 banaan, 1000 mg vitamine C, 1 mok groene thee.

80g brinta met melk + 2 broodjes pindakaas en 2 eieren

3 gebakken eieren op brood + 2 boterhammen met pindakaas

Ik maak altijd de avond van tevoren pannekoeken:
100 gr Boekweitmeel
50 gr havermout
2hele eieren
3 eiwitten
250 ml magere melk
2 stuks appel geraspt
Mixer erin en bakken maar in een klein beetje olijfolie en hopsa heerlijke pannekoeken!

53.3 gr eiwit
170 gr KH
17.5 gr Vet
1100 kcal

En hoeveel pannekoeken zijn dat dan en zijn die gebakken in een grote pan of kleine?

voedsel

Ik eet 100g kippenwet en 20g zonnebloempitten en een magere yougurt en 2glazen water en 1glas mel

Mijn ontbijt:

- 1 appel
- 1 kiwi
- 250 gram magere kwark + 50 gram AH biologische muesli fruit/noten + 1 handje ongebrande noten
- 80 gram havermout met water gekookt + 1 handje rozijnen + 1 eetlepel honing + kaneel
- 2 koppen groene thee/rooibos-thee

paar boterhammen met pindakaas. vind het echt gaar dat school zo nodig vroeg moet beginnen omdat ik in de vroege ochtend moeilijk dat voer door mijn keel krijg

4 boterhammen met 100 gr kipfilet & 1 liter melk.

4 gebakken eieren met ham en 2 stukjes bruin brood en 1 kiwi

130gr havermout, halve liter halfvolle melk, banaan, en whey.

het fruit vervang ik weleens door een ander stukje fruit als variatie en voor de havermout neem ik soms wel brinta, om en nabij zelfde hoeveelheid.

Terug
Naar boven