AndroidHealthClinic

Wat te doen achter stronglifts en starting strengnth?

Dalynx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
83kg
Beste leden,

Ik ben hier net nieuw op de site alhoewel ik al wel even mee lees tussen de forums als ik wat moet weten,
nu zit ik met het volgende probleem:

Ik heb ongeveer een jaar stronglifts en daarna een paar maanden starting strenght gevolgd omdat dit minder belastend was voor mij.
Tijdens SL en SS ben ik van 68 kg naar 83 gegaan dus voor het gewicht was het allenszins goed.
Toch bleef ik blijven hangen op hetzelfde gewicht door onder andere liesproblemen door de teveel belasting van
3x in de week te squatten.

Nu zit ik vast met een Rmax. van:

Squat: 3x5x 84Kg
Bench press: 3x5x 68Kg
barbell row : 3x5x 74Kg
Mil press : 3x5x 48Kg
Deadlift : 1x5x 132 Kg

en als bijkomende oefeningen 3x max Pull-up en tric-dips
Link naar stronglifts moest je het programma nog niet gezien hebben: http://stronglifts.com/

Ik probeer een beetje een 3 dagen programma op te stellen voor kracht bij te krijgen,
ik slaag er niet in om een juiste balans te vinden tussen de oefeningen en toch niet te overbelasten.
later zou ik graag naar de powerlifting toe gaan trainen dat moet ik dan wel in achterhoofd houden.

Dus als iemand een goed idee heeft van een schema deel het even met mij.

Momenteel denk ik eraan dit te gaan doen:
Ma : Sq, Bench, Pull-up, BB curl
wo: B-row, Deadlift, Inverted rows, Mil-press
Vrij: Sq,Bench,tric-dips, Skull crushers

Sidenote: Ik doe dit allemaal thuis in een powercage / optrek rek etc.
Dus ik heb niet echt machines beschikbaar,
ben dus wat gelimiteerd in de premade programma's.

Greets.

Laatst bewerkt:
Je gewicht is geklommen naar 83kilo, maar wat is dan je bf% geworden van toen naar nu?
Lichaamsgewicht zegt vrij weinig verder.

Wat heb je aan periodiseren gedaan en wat heb je gedaan om zoveel mogelijk progressie te houden.

Heb je inderdaad wel gebruik gemaakt van resets zoals omschreven in SL en SS?

Mooi alternatief: Greyskull LP: 2x per week squaten en 1x per week deadliften. Heerlijk programma naar mijn mening en volg het op dit moment weer.

Linkje naar een review voor powerlifting doeleinden: http://www.powerliftingtowin.com/greyskull-lp/

de phm methode

• Topic Starter Topic Starter
Je gewicht is geklommen naar 83kilo, maar wat is dan je bf% geworden van toen naar nu?
Lichaamsgewicht zegt vrij weinig verder.

Wat heb je aan periodiseren gedaan en wat heb je gedaan om zoveel mogelijk progressie te houden.

Gestart bij lage gewichten op alle oefeningen,
dan sessie per sessie elke keer 2 kg opgebouwd en bij 3 sessies na elkaar te falen 10 er terug af.
En meer beginnen eten.
Ik heb nooit echt op Bf% gelet heb ook geen idee hoeveel dit is ik zie gewoon dat ik niet dik word ik schat dat dit rond de 10a12% zal liggen.

Heb je inderdaad wel gebruik gemaakt van resets zoals omschreven in SL en SS?

Mooi alternatief: Greyskull LP: 2x per week squaten en 1x per week deadliften. Heerlijk programma naar mijn mening en volg het op dit moment weer.

Linkje naar een review voor powerlifting doeleinden: http://www.powerliftingtowin.com/greyskull-lp/

Heb de video over het programma eens bekeken,
kwa benodigde tijd gaat het programma al perfect zitten.
Dat van die Am+rep kende ik nog niet klinkt wel een uitdaging.
Ik denk dat ik deze eens zal proberen als alles goed
gaat zal ik hier nog wel wat krachtmee bijtrainen.
Bedankt voor de link.
Wat ik wel raar vind is dat er geen barbell rows te vinden zijn in het schema.

als ik er dan iets van zou moeten maken dacht ik zo:
D1: Bench->Squat->Barbell-Row->Barbell curl->Chinup
D2: Mil Press->Deadl->Skull Crushers->Tric dip
(alternerend over 3 dagen / week
Extra armoefeningen zijn maar 2x12 dan omdat ik van mezelf nogal smalle armen heb...

Kan je dat iets meer toelichten?

Laatst bewerkt:
Het is de volgende geworden gebaseerd op de greyskull maar dan met B-rows erbij.

Dag 1 W1 Bp Sq Br Bc Chinup
Dag 2 W1 Mp Dl Sk TriDi^s
Dag 3 W1 Bp Sq Br Bc Chinup
Dag 1 W1 Mp Sq Sk TriDips
Dag 2 W1 Bp Dl Br Bc Chinup
Dag 3 W1 Mp Sq Sk TriDips

Toch heb ik het gevoel dat 1.5/week gemiddeld benchen niet genoeg is =/.

Het is de volgende geworden gebaseerd op de greyskull maar dan met B-rows erbij.

Als je echt de pl kant op wilt gaan zou ik mp eruit gooien en alleen als assistentie bij je Bench gaan doen. En inderdaad dat Bench volume een stuk omhoog gooien.

Je kan Phrak's variant ook volgen, die is erg populair. Ik doe zelf gewoon 1 a 2 keer per week hoog volume DB rows op dit moment, gaat ook prima.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je echt voor powerliften wil gaan is het PowerliftingToWin programma misschien wel wat voor je: het is een totaalprogramma van novice tot advanced met een gratis ebook en schema.

Weer wat leesvoer: http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-novice-program/

Als je echt de pl kant op wilt gaan zou ik mp eruit gooien en alleen als assistentie bij je Bench gaan doen. En inderdaad dat Bench volume een stuk omhoog gooien.
Dat klinkt als muziek in mijn oren maar gaan mijn schouders er dan niet onder lijden?

Je kan Phrak's variant ook volgen, die is erg populair. Ik doe zelf gewoon 1 a 2 keer per week hoog volume DB rows op dit moment, gaat ook prima.

Als je echt voor powerliften wil gaan is het PowerliftingToWin programma misschien wel wat voor je: het is een totaalprogramma van novice tot advanced met een gratis ebook en schema.

Weer wat leesvoer: http://www.powerliftingtowin.com/powerlifting-novice-program/

Ik zal het eens bekijken bedankt!

Wat is er mis met military press? Stukje triceps, delts natuurlijk, maar ook goed voor de core. Met name dat laatste geeft de oefening zeker een plekje naast bench, naar mijn mening.

Wat is er mis met military press? Stukje triceps, delts natuurlijk, maar ook goed voor de core. Met name dat laatste geeft de oefening zeker een plekje naast bench, naar mijn mening.
Niet in de frequentie in de OP naar mijn mening en indien hij stelt meer te willen plen.

Specificiteit. Als je doel powerliften is ga je veel bankdrukken, dan heb je de maximale carry over. Kijk maar eens naar dat powerlifting to win programma, daar doe je gewoon 3x per week de main lifts of een paused variant daarop.

Overhead press is een fantastische oefening voor algemene krachtdoeleinden en vind ik zelf leuker om te doen dan benchen. Maar zou ik volledig gaan voor powerliften, dan zou ik het tot een minimum beperken of helemaal skippin.

Ik ga momenteel de greyskull variant nog een paar maand volgen tot mijn school situatie voorbij is,
dan heb ik tijd genoeg om over te schakelen naar het powerlifting to win program.
Heb maar 3 dagen in de week uurtje en half tijd op deze moment.
Echter ga ik al wel overschakelen naar maar 1x in de week de mil press nog te doen dat ik al wat meer focus op de bench press.

Het huidige programma gaat er dan zo uit zien:
Ma: Bp -> Sq -> B-row -> Chinup -> Bc
Wo: Mil-p -> Dl -> Tric-d ->Skull crushers
Vrij: Bp -> Sq -> B-row -> Chinup -> Bc

Enkel de arm oefeningen en chin-ups/dips alterneren dan nog per week.
Ik weet dat de arm oefeningen niet perse nodig zijn daarom beperk ik deze ook,
maar het oog wil ook wel wat ze zijn nogal mager van zichzelf.

Bedankt voor jullie hulp.
En prettige feestdagen!

Sidenote: zou ik de gewone deadlift zowat stil beginnen veranderen in een sumo Dl?
Of gaat dit dan nadelig zijn voor mijn core?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven