XXL Nutrition

Wat te doen...

Dieuw

Novice
Waardering
0
Hallo Allemaal!

Ik ben nieuw hier, sinds een weekje eigenlijk.
Ik sport nu al bijna 2 jaar en vind het echt onwijs leuk.

:help: :help: :help: :help: :help: :help:
Na een tijdje wel en niet sporten, dit vanwege mijn knieen, ben ik nu ruim een jaar echt goed bezig met sporten, ben al 8 kilo afgevallen en sport 3x in de week.

Nu ik tevreden ben met mijn gewicht, dat 56 kilo is, wil ik meer aan mijn figuur werken. Wat ik graag wil is dat je best wel mag zien dat er gesport wordt, maar nu is voor mij de vraag: Kan iemand me helpen hiermee? Heeft iemand voor mij een goed sportschema met ook de juiste voeding?

Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes Dieuw

Hallo Dieuw,

Ik begrijp dus dat dit je streefgewicht is? Je wil alleen meer spierdefinitie?

greetz :D

Welkom...

Misschien moet je eerst beginnen even hier neer te zetten wat je nu doet in je training en wat je eet.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik ben nu op mijn streef gewicht, 55 zou mooi zijn, maar ben nu ook tevreden. Ik wil inderdaad meer spierdefinitie.

Ik zal later vandaag nog even mijn schema erop zetten.

Bedankt alvast :)

Welkom hier en idd wat Purple zegt post hier even wat je precies doet en hoeje schema ernu uitziet, kunnen de mensen hier er even op schieten. :)

Welkom Dieuw! Wat je eet is inderdaad net zo belangrijk.

Welkom!
Lees goed door wat hier te vinden valt en wat er op je vragen beantwoord wordt, dan komt het allemaal wel goed.

Suc6!

Welkom hier :wave:

welkom

Zo ik zou nog even mijn schema geven:

Ik ga 3 keer in de week naar de sportschool en dan doen een full body work out (3x15 alle oefeningen zoals rug, schouders, benen, buik en armen). Ook doe ik een half uurtje aan cardio per dag.

Wat ik eet per dag:
's ochtends een geroosterd broodje met sandwich spread of philladephia
's middags twee broodjes met kipfilet en thee
's avonds: groenten, vlees en aardappels (puree), of bijv kip en rijst.
De gehele dag drink ik water en thee, met een half klontje suiker..

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen

Bedankt :)

Laatst bewerkt:
Welcome :)
Waarom eet je geen fruit en drink je geen melk, karnemelk of jogurt? en wat voor oefeningen doe je precies?

Ben sinds vandaag wel begonnen met 's ochtends een bakje magere yoghurt te nemen.
Ik weet niet precies hoe de oefeningen heten die ik doe. Ik heb destijds aangegeven op de sportschool dat ik wilde afvallen . Dus doe ik iedere spiergroep 1 keer , behalve benen , die doe ik 3 keer. ;) Dit is namelijk wat ze mij adviseerden.
Als ik nu mijn verhaal uitleg veranderen ze alleen mijn herhalingen (centraal systeem waarbij je inlogd op een computer per apparaat)en ik twijfel of dat voldoende of goed is.
Moet ik bijvoorbeeld op maandag borst en triceps gaan doen , woensdag rug biceps en vrijdag schouders benen? En dan buik iedere keer? :help:

Wat ik eet per dag:
's ochtends een geroosterd broodje met sandwich spread of philladephia
's middags twee broodjes met kipfilet en thee
's avonds: groenten, vlees en aardappels (puree), of bijv kip en rijst.
De gehele dag drink ik water en thee, met een half klontje suiker..

Hallo,
Ik denk dat welk doel je ook hebt, je moet beginnen met je eetmomenten op te schroeven, naar ong. 6 maal per dag.
Hou het dan op om de 2,5 a 3 uur.
Daarbij komt dat ik je eten niet echt geweldig vind.
Vind het wat weinig en ook niet echt de dingen die ik daarin zou doen,zoals sandwich spread of suiker.
Probeer anders eens smorgens wat brinta of havermout,lust je dat niet,dan is een boterham best een optie,maar neem er ook een eiwitbron bij,zoals mager kipfilet op je brood en desnoods nog een bak kwark.
dan rond een uur of 10, bijv. een boterham met mager beleg en een bak rauwkost.
tussen de middag zou ik er persoonlijk een stuk fruit bij doen.
dan rond een uur of 3 a half 4 weer iets eten.
ik neem zelf rijstewafels 3 stuks met een plak kipfilet en wat sla.
je avond eten,tja puree...als het uit zo'n pakje komt zitten er vaak allerlei toevoegingen bij.
zou het bij zilvervlies rijst houden of wat aardappels,wat vlees en ook 2 maal in de week een keer vette vis.
dan rond een uur of 9 nog eens een bak kwark of wat yoghurt, neem gerust een keer een handje cashewnoten.
en dan voor het slapen gaan een proteine shake.
zo kom je een beetje meer aan je eiwitten want nu eet je veel te weinig.
eet smakelijk.

Dank je voor je advies.
Maar mijn vraag is nu, kom ik nu niet met mijn gewicht aan? Want ik wil wel graag dit gewicht houden...

Ik hoor het wel!
Bedankt alvast

:)

de voeding die jij nu zelf op een dag eet is niet echt voor iemand die aan krachtsport of fitness doet.
je wilt laten zien dat je sport dus je zult je spieren ook voer moeten geven.
je gaat wel iets aankomen,maar dat zal niet in vet zijn omdat het heel schoon eten is zoals ze dat noemen,maar doordat je spieren toch wat gaan groeien.

dat fullbody is wel oke,maar ik zou 3 sets van 8 herhalingen gaan doen en dan wat zwaarder tot zwaar gewicht,dan krijg je toch meer spiergroei

Oké, dank je voor je advies! Ik zal dit zeker gaan proberen. Bedankt :)

Groetjes

Als jullie nog meer tips en adviezen voor me hebben, dan hoor ik deze graag :)

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Dit ff opslaan en uitvoeren:

http://members.home.nl/petcho/EB.doc

plus de 2e post van Big_T op déze pagina in het sticky:

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=3363

That's the beginning. Dat leek me nou zeer nuttig om te plaatsen aangezien het er niet op leek dat dat al bekend was. Tips zijn leuk en aardig, maar beter het hele basis verhaal in 1x weten en dán uitvullen met specifiekere tips en experimenten. :)

Welkom trouwens ik ben duck, eend, stinkeend of wat voor lelijke bijnamen ik hier al niet opgeplakt krijg :( :wave:

Laatst bewerkt:
Welkom! :hello: Wat je eet is zeker belangrijk, heb t zelf vandaag tijdens t trainen ook ondervonden... :twitch:
Ook ik heb nog geen voedingschema, krijg hem zeer binnenkort dus misschien kan ik je dan n tip geven ;)

Verder train ik ook 3 dagen in de week, full body :D

Hoop dat t gaat lukken! :thumbup:

Terug
Naar boven