XXL Nutrition

Spijt van spiermassa opbouwen

Bezoekers in dit topic

Evale

Novice
Lid geworden
8 feb 2021
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
55kg
Hoi allemaal,

Ik ben een vrouw van 22 jaar en op mijn 19e heb ik een jaar heel serieus getraind. Ik wilde er heel graag 'fit' uitzien (lean met spierdefinitie), dus ik ging bulken en ik nam een trainer die me hielp met het maken van schema's. Ik ben toen in een korte tijd heel veel spiermassa aangekomen, alleen ik vond het echt helemaal niet mooi op mijn lichaam. Ik begon er een beetje bulky uit te zien, dus ik ben gestopt met trainen en ik hoopte dat de spiermassa weg zou gaan, maar nu ben ik al anderhalf jaar gestopt en ik zie er nog steeds bulky uit.
Ik weet als ik zou afvallen dit weg zou gaan, maar als ik leaner ben dan dat ik nu ben heb ik echt onwijs veel honger. Dat is voor mij niet te doen.

Nu baal ik er zo van dat ik ooit heb getraind. Ik weet niet goed waarom ik dit post, maar ik vraag me denk ik gewoon af of er nog andere vrouwen zijn die hiermee zitten?
 
Na anderhalf jaar niet trainen zal de de spiermassa die is opgebouwd van 1 jaar serieus trainen grotendeels weer verdwenen zijn. Echt waar!
 
Dankje voor je reactie! Ik vind dat ik het nog steeds heel goed zie, maar ik moet me er maar gewoon overheen zetten.
 
Spiermassa en vet bedoel je neem ik aan?
 
En als je er echt mee zit zal je een paar kg af moeten vallen.
 
Thanks, ik weet wel hoe ik moet afvallen. Ik woog 46 kg toen ik begon met trainen en ik woog van de zomer nog 50, alleen ik heb er juist voor gekozen om te stoppen met diëten omdat ik altijd honger had. Misschien moet ik ook nog even wennen aan dit nieuwe gewicht.
Nog steeds een meer dan prima gewicht op die lengte als vrouw hoor, maarja, je moet zelf er tevreden mee zijn.
 
Thanks, ik weet wel hoe ik moet afvallen. Ik woog 46 kg toen ik begon met trainen en ik woog van de zomer nog 50, alleen ik heb er juist voor gekozen om te stoppen met diëten omdat ik altijd honger had. Misschien moet ik ook nog even wennen aan dit nieuwe gewicht.
Met die link wilde ik aangeven wat een gezond gewicht is, en zeker niet aanzetten tot afvallen! Realiseer je wel dat toen je begon met krachttraining op 46 kg, je 4 kg ondergewicht had! Onder de 50 kg ben je gewoon ongezond licht.
 
Evale sorry voor het topic kapen.

Even srs je stats (gewicht:lengte) die je beschrijft zijn meer dan prima, voor veel dames een streefgewicht), reken er maar op dat je die de spierwinst van het trainen na zolang niet sporten grotendeels verloren bent (tenzij je mss lichamelijk heel zwaar werk hebt)

persoonlijk denk ik dat je op delen van je lichaam aan het focussen bent waar je niet tevreden over bent en dit mentaal uitvergroot en het totaalbeeld moeilijker ziet (wat doodnormaal is dat je dit doet, doen we hier bijna allemaal) maar het kan je wel onterecht een vertekend beeld geven (dit is maar een gok van mij en niet persee de waarheid, die ken je alleen zelf)
 
46 kg is ondergewicht en 50 kg is al erg licht voor je. Je zegt dat je 1,5 jaar geleden hard trainde en nu niet meer en een half jaar geleden dus maar 50 kg woog. Dus je bent met trainen van onde4gewicht naar net aan gezond gegaan? En nu met niet trainen 5 kg aangekomen naar een gezond gewicht.

Waarom zou je dan nu met gezond gewicht af willen vallen?
Wil je terug naar ondergewicht?
Want "bulky" zijn op 55 kg lijkt me niet logisch.
 
Back
Naar boven