MuscleMeat

Wat vind jij van een site die pedofielen in je buurt signaleert?

Peiling Peiling Wat vind jij van een site die pedofielen in je buurt signaleert?

• Goed idee

Stemmen: 67 68,4%
  • Geen goed idee

Stemmen: 16 16,3%
  • Niet zeker / geen mening

Stemmen: 15 15,3%

• Totaal stemmers
    98
Goed idee, wil ik toch wel graag weten.
Maar dan ook alleen als het 100% vast staat met harde bewijzen !

goed idee, wat is die site ook alweer?

• Topic Starter Topic Starter
Ik was er dus zelf ook voor, maar hoorde net op tv de nadelen ervan van een expert en die mag je ook niet onderschatten. Men geeft bijvoorbeeld de naam van de straat, maar dan gaat iedereen in die straat zich dus afvragen wie de pedo nu is. De sfeer wordt er zo niet beter op natuurlijk! Een ander argument was dat de slachtoffers er eigenlijk niets aan hebben. Het zou vooral een uiting van haat zijn, wat op zich weer meer haat gaat kweken.

als die site niet duidelijk aangeeft wie het is lijkt die site mij geen nut te hebben buiten nu serieuze reclame en reclame inkomsten.

dit zijn fouten wat niet gemaakt mogen worden.
zo iemand vertrouw je toch nooit in je eigen straat als je kinderen hebt.
ik wil ook graag weten of er zo iemand woont als ik kinderen heb.
het is wel even wat anders dan een diefstal

why not?

Ja, maar dan moet je natuurlijk ook duidelijk maken wie het is. Mensen alleen maar bang maken slaat nergens op.

dat is toch duidelijk?

goed idee als men ook precies kan zeggen waar hij woont. met enkel vrij te geven dat er ergens een pedo in jouw straat woont zaait men enkel onrust.

Ik was er dus zelf ook voor, maar hoorde net op tv de nadelen ervan van een expert en die mag je ook niet onderschatten. Men geeft bijvoorbeeld de naam van de straat, maar dan gaat iedereen in die straat zich dus afvragen wie de pedo nu is. De sfeer wordt er zo niet beter op natuurlijk! Een ander argument was dat de slachtoffers er eigenlijk niets aan hebben. Het zou vooral een uiting van haat zijn, wat op zich weer meer haat gaat kweken.
Gekeken naar VOLT?
Je poll vind ik te zwart wit. Ik weet het eigenlijk nog niet goed, Ofdat het nu goed zou zijn of slecht. (privacy wetgeving niet meegerekend)
Het punt dat de slachtoffers er niets aan hebben. Is natuurlijk juist, Maar daarvoor dient de site niet. De site is voor dat andere kinderen ook geen slachtoffer worden.

Als er dan bv in Antwerpen(of laten we zeggen een middelgrote gemeente) een pedofiel bevindt dan zouden sommige moeders hun kinderen gewoon binnenhouden. Dat gaat natuurlijk niet je kind beschermen tegen alles.

Een ander punt was ook dat elke misdadiger een mens is die nog altijd respect dient te krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja gekeken, en ja het is te zwart wit, maar het is ook maar om te kijken wie meteen ja zegt.

Gekeken naar VOLT?
Je poll vind ik te zwart wit. Ik weet het eigenlijk nog niet goed, Ofdat het nu goed zou zijn of slecht. (privacy wetgeving niet meegerekend)
Het punt dat de slachtoffers er niets aan hebben. Is natuurlijk juist, Maar daarvoor dient de site niet. De site is voor dat andere kinderen ook geen slachtoffer worden.

Als er dan bv in Antwerpen(of laten we zeggen een middelgrote gemeente) een pedofiel bevindt dan zouden sommige moeders hun kinderen gewoon binnenhouden. Dat gaat natuurlijk niet je kind beschermen tegen alles.

Een ander punt was ook dat elke misdadiger een mens is die nog altijd respect dient te krijgen.

Dus je bent bang dat jij op die site komt te staan?;)

Ikzelf vind het wel een goed idee aangezien het toch een waarschuwingseffect heeft.
Ouders laten hun kinderen bijv. niet meer in het donker door straat X lopen.

Niet zeker / geen mening

wat heeft dat er mee te maken dat het een mens is, als je pedofiel bent of verkrachter of moordenaar verdien je geen respect. en er zijn mensen genoeg dus we hebben ze niet nodig.

Zo iemand hoort wat mij betreft uberhaupt niet zomaar buiten los te lopen...

Ben er toch tegen. Als iemand zijn straf heeft uitgezeten hoort hij niet meer op de publieke schandpaal te worden gebonden. Er is maar 1 persoon die straffen uitdeelt en dat is de rechter. Er moet natuurlijk wel worden gezorgd dat zo'n kerel niet tussen allerlei kinderen terechtkomt.

Uitstekend idee ik wil toch als ouder van mijn kroost weten of er zo'n kl***zak in de buurt bij woont of komt wonen.
Dat gezeik over schending van privacy ben ik zo langzamerhand goed beu.Dat soort misbaksels hebben helemaal nergens recht op, laat staan op privacy!

Terug
Naar boven