XXL Nutrition

Wat vind jij van mijn voeding?

Eet ik gezond?

• Redelijk, maar kan een stuk beter

Stemmen: 0 0,0%
  • Niet echt.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    5

Bezoekers in dit topic

cnh

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2015
Lengte
1m92
Massa
86kg
Wat je graag eet verschilt per persoon, de dingen die veel voorkomen zijn zuivel, eieren, granen, rijst, pasta, brood, pindakaas, noten, olijfolie, kokosolie, vis, vlees (zo min mogelijk bewerkt bij voorkeur), en groenten (zeker 300 gram per dag) en fruit . Kies wat je zelf lekker vindt zodat je je schema ook vol te houden vindt.

Verder: zet in je schema achter de calorieën van iedere maaltijd ook de hoeveelheid kh, eiwit en vet in gram, dat rekent en leest voor iedereen een stuk makkelijker ;)

OP
ScienceIsKing

ScienceIsKing

Cool Novice
Lid geworden
24 jun 2016
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
22%
Ik geloof er geen snars van dat je onderhoud 3100-3500 is. Want dan zou je met 1800 kcal per dag 1,3 tot 1,7 kilo per week afvallen....

Dit eet ik al sinds 8 dagen en ben inderdaad zeker een kg afgevallen en heb contant honger. Ik wilde eigenlijk iets meer dan 500cal er onder zitten. Dankzij deze thread weet ik nu waarom ik zo veel honger heb de hele tijd. Ik ga nu meer eieren en avocado met bruin brood eten.

Hiervoor at ik alsnog te weinig maar ook suiker erbij zoals chocola etc.

Nu snap ik waarom mijn spieren zo langzaam herstellen terwijl ik wel veel eiwitten eet, veel cardio en contrast showering... Ik moet dus gewoon meer eten.

johnyjordaan

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2012
Lengte
1m64
Massa
74kg
Niet lekker.

cnh

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2015
Lengte
1m92
Massa
86kg
Dit eet ik al sinds 8 dagen en ben inderdaad zeker een kg afgevallen en heb contant honger. Ik wilde eigenlijk iets meer dan 500cal er onder zitten. Dankzij deze thread weet ik nu waarom ik zo veel honger heb de hele tijd. Ik ga nu meer eieren en avocado met bruin brood eten.

Hiervoor at ik alsnog te weinig maar ook suiker erbij zoals chocola etc.

Nu snap ik waarom mijn spieren zo langzaam herstellen terwijl ik wel veel eiwitten eet, veel cardio en contrast showering... Ik moet dus gewoon meer eten.
Cardio zal je herstel ook niet bevorderen ;) maar het zit het ook niet per sé in de weg. Verder als je honger hebt raad ik zoete aardappel als kh bron aan, het vult heel erg voor de calorieën die je eet :)

OP
ScienceIsKing

ScienceIsKing

Cool Novice
Lid geworden
24 jun 2016
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
22%
Wat je graag eet verschilt per persoon, de dingen die veel voorkomen zijn zuivel, eieren, granen, rijst, pasta, brood, pindakaas, noten, olijfolie, kokosolie, vis, vlees (zo min mogelijk bewerkt bij voorkeur), en groenten (zeker 300 gram per dag) en fruit . Kies wat je zelf lekker vindt zodat je je schema ook vol te houden vindt.

Verder: zet in je schema achter de calorieën van iedere maaltijd ook de hoeveelheid kh, eiwit en vet in gram, dat rekent en leest voor iedereen een stuk makkelijker ;)

Hey cnH,

Dankjewel voor jouw reactie. Ja dat is zeker slim om te doen. Voor op heen keek ik alleen naar hoeveel eiwit en suiker er in iets zit. Eerlijk gezegd dacht ik eergisteren nog dat KH het algemene woord was voor rijst/brood etc (SCHHAAAM). Ik ga er nu zeker op letten. Dankzij Marina.

Dit zijn mijn macros: (wat ik nu eet)

128 gram koolhydraten
142 gram eiwitten
79 gram vetten
349 gram

Calorien:
1777 calorien (VEEEEEL te weinig)

Vanaf vandaag ga ik ook of 3 eieren of 1 hele avocado met 2 sneetjes volkoren brood eten.

Ik verbruik ongeveer 3100-3500, weet dit niet precies. Train ongeveer 7x per week + paar uur buiten fietsen.
Nadat ik 1-2kg ben afgevallen ga ik meer eten.

Dankjewel voor het advies. Ik ga inlezen over Kokosolie, dat gebruik ik helemaal niet.

• Like
Waarderingen: cnh

johnyjordaan

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2012
Lengte
1m64
Massa
74kg
Hey cnH,

Dankjewel voor jouw reactie. Ja dat is zeker slim om te doen. Voor op heen keek ik alleen naar hoeveel eiwit en suiker er in iets zit. Eerlijk gezegd dacht ik eergisteren nog dat KH het algemene woord was voor rijst/brood etc (SCHHAAAM). Ik ga er nu zeker op letten. Dankzij Marina.

Dankjewel voor het advies. Ik ga inlezen over Kokosolie, dat gebruik ik helemaal niet.

Ik gebruik kokosboter/olie om in te bakken.

• Like
Waarderingen: cnh

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 feb 2013
Lengte
1m68
Hahah heel vet! Dankjewel.

Wat voor voedsel (welke ingredienten) eet jij vaak? Eerder gaf je aan dat je gluten-lactose-pindavrij eet. Ik ben benieuwd aan wat je 3600 calorien binnen krijgt. Ben je aan het bulken of train je elke dag 2uur lang? Haha een machine ben jij
Ik ben inderdaad aan het bulken. Maar buiten dat heb ik een stofwisselingsprobleem / problemen met opname in mijn darmen. Dus vandaar zoveel. Ik train 3 x per week enkel 45 minuten kracht training. Nul komma nul cardio.. zelfs boodschappen op 5 min afstand met de auto :o

Producten die ik eet zijn vooral:
Quinoavlokken, boekweitvlokken, rijstmeel, zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaad, cacao, pure chocolade, egg protein of hydrolisaat, soyayoghurt, soyamek, rijstmelk, amandelmelk, rijst, quinoa, tuinbonen, zwarte bonen, linzen, zalm, makreel, sardines, walnoten, amandelen, olijven, sla, tomaat, spinazie, spercibonen (eigenlijk alle soorten groente en druit verder afgewisseld), kip, kalkoen, vis in alle soorten, soms een lekkere biefstuk (dat verteer ik niet zo goed), MCT olie, eieren (4 per dag), kruiden als oregano, kaneel, kruidnagelen en veel meer... kortom genoeg lekkers te eten.
en mijn verslavingen aan pure chocolade en drop kan ik niet omheen :o

Maar je moet dingen eten die JIJ lekker vind. dat maakt het goed vol te houden. Gluten en lactose vrij eten is op zich wel heel beperkend.. maar aan de andere kant moet je kijken naar wat je wel kan eten! en dat is best heel erg veel!
Zo kan je ook pannenkoeken bakken van iets anders dan gluten houdende spullen enzo. Lekker variëren en je macro's goed houden is prima te doen met elk soort voeding.

OP
ScienceIsKing

ScienceIsKing

Cool Novice
Lid geworden
24 jun 2016
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
22%
Ik ben inderdaad aan het bulken. Maar buiten dat heb ik een stofwisselingsprobleem / problemen met opname in mijn darmen. Dus vandaar zoveel. Ik train 3 x per week enkel 45 minuten kracht training. Nul komma nul cardio.. zelfs boodschappen op 5 min afstand met de auto :o

Producten die ik eet zijn vooral:
Quinoavlokken, boekweitvlokken, rijstmeel, zonnebloempitten, pompoenpitten, chiazaad, cacao, pure chocolade, egg protein of hydrolisaat, soyayoghurt, soyamek, rijstmelk, amandelmelk, rijst, quinoa, tuinbonen, zwarte bonen, linzen, zalm, makreel, sardines, walnoten, amandelen, olijven, sla, tomaat, spinazie, spercibonen (eigenlijk alle soorten groente en druit verder afgewisseld), kip, kalkoen, vis in alle soorten, soms een lekkere biefstuk (dat verteer ik niet zo goed), MCT olie, eieren (4 per dag), kruiden als oregano, kaneel, kruidnagelen en veel meer... kortom genoeg lekkers te eten.
en mijn verslavingen aan pure chocolade en drop kan ik niet omheen :o

Maar je moet dingen eten die JIJ lekker vind. dat maakt het goed vol te houden. Gluten en lactose vrij eten is op zich wel heel beperkend.. maar aan de andere kant moet je kijken naar wat je wel kan eten! en dat is best heel erg veel!
Zo kan je ook pannenkoeken bakken van iets anders dan gluten houdende spullen enzo. Lekker variëren en je macro's goed houden is prima te doen met elk soort voeding.

Ongelooflijk!

Fijn dat je zo gezond eet :) lekker bezig jij!

Jij hebt het wel goed voor elkaar als je zo gevarieerd lekker kan eten. Gluten en lactose vrij valt dan amper op ;)

Ik heb gister trouwens meer gegeten 2700 calorien :) Vandaag weer proberen hoewel het wel moeilijk is met werk, omdat ik als ik gefocust ben niet let op honger of geen honger..

SvP0501

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 jul 2015
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Ik verbruik ongeveer 3100-3500, weet dit niet precies. Train ongeveer 7x per week + paar uur buiten fietsen.
Nadat ik 1-2kg ben afgevallen ga ik meer eten.

Lees jezelf eens goed in want ik heb het idee dat je niet precies weet waar je het over hebt.
7 x per week trainen + " paar uur " buiten fietsen en dan maar 1700 KCAL eten , niet weten wat je onderhoud is , het is allemaal " natte vinger " werk zo te horen.

Brielo

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
27 jan 2014
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
10%
wat heb je geleerd dan? Hoe je een boodschappenlijstje moet maken?

OP
ScienceIsKing

ScienceIsKing

Cool Novice
Lid geworden
24 jun 2016
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
22%
Update:

ben 3.5kg afgevallen. En eet nu meer. Wat ik heb toegevoegd is 3 hardgekookte eieren met 2 sneetjes roggebrood! :) Ook gebruik ik veel minder olijfolie en heb ik een kleine weegschaal gekocht zodat ik mn voedsel beter kan wegen :)

Vraag: Wat eet jij allemaal?

Naar boven