MuscleMeat

Wat voor opleidings/functieniveau heb je??

Peiling Peiling WAt voor opleidings/functie niveau heb jij

• Totaal stemmers
    127
Daster zei:
ben nu bezig met vwo examen.. is 50/50 dat ik het ga halen.. en daarna nog geen flauw idee wat ik ga doen.

en met alleen een vwo diploma kun je ook niks.. met een universitaire graad verdien je 1,5 jaar nadat je je studie hebt afgerond gemiddeld iets van €1600 netto, voor hbo is dat €1300... ook niet echt spectaculair vind ik.

Het is maar net welke richting je hebt gekozen, en of er uberhaupt werk in is.

FF on topic, heb mavo en mbo, zit nu in de eerste HBO werktuigbouwkunde.
Heb hiervoor 1,5 jaar gewerkt als technisch tekenaar/constructeur.

JAXX zei:
Omdat er vooroordelen zijn over BB ers en PL ers lijkt het me wel eens leuk om van een ieder zijn Opleidings/functieniveau te weten.

als de vooroordelen zijn dan dat BBers en PL geen hoog opleidingsniveau hebben dan klopt daar weinig van afgaande op deze enquete

Havo > HBO (Hoop volgend jaar jan. afgestudeerd te zijn)

Ik doe Algemeen Secundair Onderwijs. Dat is het meest theoretische onderwijs in Vlaanderen. Geen idee wat dat in Nederland is. Volgend jaar universiteit, namelijk Handelsingenieur.

VWO gedaan en nu bezig met m'n Master Computer Science aan de TU Delft.

Big_T zei:
Diploma's zijn waardeloos, alsof dat je meer ervaring geeft of capaciteiten? Meeste succesvolle mensen en mensen die het gemaak hebben in het leven hadden niet eens een fatsoenlijk diploma en/of verveelden zich rot op school. Tegenwoordig heb je bij een sollicitatie meer aan werkervaring, karakter en persoonlijkheid dan aan een papiertje zonder veel betekenis in de echte wereld.

Er zit wel een kern van waarheid in, maar een diploma zegt wel degelijk iets: dat je een bepaald denkniveau echt wel aankunt. Maar er is een groot verschil tussen diploma's zelfs van het gelijke niveau.

Ik ken gasten in de buurt die een HBO management opleiding doen ergens in Limburg terwijl ze zowat in Eindhoven wonen omdat de HBO in Eindhoven (Fontys) te zwaar was vond ie. :rolleyes:

Daarnaast ben ik het zeker met je eens dat werkervaring, en karakter belangrijker is voor succes maar een diploma is niet waardeloos tegenwoordig; het is een feitelijk op zichzelf staand bewijs, dat je een bepaald denkniveau hebt.

Met werkervaring is het vaak maar de vraag of het ook relevante werkervaring is voor de functie waarvoor je soliciteert en of je ook daadwerkelijk een bepaald niveau hebt behaald.

Ik héb een MBO Diploma en doe nu HBO.

Graduaat informatica... weet niet wat niveau dat in NL is.

Europees gezien is het een bachelor.

Je moet er 3 jaar voor studeren aan een hogeschool.

VWO..nu op de uni..maar ben het goed zat :sad:

Beroepsopleiding (ben ook 3 keer blijven steken in het middelbaar onderwijs)

Ik volg nu wel een universitaire studie naast mn werk. 1e 2 jaren uitgekomen met onderscheiding en zonder al te veel moeite, komt normaal gezien dus wel goed...

Masallah zei:
Het is maar net welke richting je hebt gekozen, en of er uberhaupt werk in is.

FF on topic, heb mavo en mbo, zit nu in de eerste HBO werktuigbouwkunde.
Heb hiervoor 1,5 jaar gewerkt als technisch tekenaar/constructeur.
daarom zeg ik ook gemiddeld ;) ik las het in elsevier deze maand, maar het ligt allemaal heel dicht bij elkaar. ALLEEN tandarts stak er bovenuit met 3100 € en bovendien een 28-urige werkweek.

Terug op de discussie over de voordelen van een diploma; Het is daarnaast toch ook zo dat voor diverse beroepsgroepen, denk bijvoorbeeld aan de wetenschap (onderzoek), financiele sector, medische sector, etc. een diploma op niveau onontbeerlijk is!

Rob G zei:
Mja je moet natuurlijk doen wat je zelf wil, maar ik vind het wel vergooien van je kansen. Ik bedoel, als je op je 10 aan het gymnasium begint dan zit je op de mavo toch tussen de debielen (voor jou gevoel dan)?

MBO is geen MAVO he!Maar er liepen inderdaad wel enkele debielen rond daar:rolleyes:
Ik denk ook nog wel eens misschien had ik toch moeten gaan studeren maar als ik daar dan over verder denk........:eek:

Ik had een 9 voor chemie op mn eindlijst,stel je eens voor dat ik daarmee was verdergegaan,dan zou ik nu misschien wel 250 deadliften en ook nog eens de dopingcontroleurs bedotten....

Wat denken jullie?Zou ik dat alsnog moeten gaan doen:eek: ?

Ik vind het gewoon zonde als je niet ten volste gebruikt maakt van je potenties. Je kunt toch ook plezier hebben op een Universiteit.

Ik kom uit da hood, dus verwacht maar niet dat ik een opleiding heb. Ben al tevreden dat ik ben gekomen waar ik nu ben.

Aangezien de meeste op dit forum een aardig opleidingsniveau hebben, speciaal voor Dani een nieuwe avatar. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Miss Deadlift zei:
MBO is geen MAVO he!Maar er liepen inderdaad wel enkele debielen rond daar:rolleyes:
Ik denk ook nog wel eens misschien had ik toch moeten gaan studeren maar als ik daar dan over verder denk........:eek:

Ik had een 9 voor chemie op mn eindlijst,stel je eens voor dat ik daarmee was verdergegaan,dan zou ik nu misschien wel 250 deadliften en ook nog eens de dopingcontroleurs bedotten....

Wat denken jullie?Zou ik dat alsnog moeten gaan doen:eek: ?

Op het VWO/HBO zit je net zo goed tussen de keiharde randdebielen.

Ben nu bezig mijn HBO (HTS) af te ronden. Daarvoor heb ik VWO gedaan.

Ik ben van mening dat zo'n diploma vaak erg overgewaardeerd wordt. In het laatste jaar van mijn HTS was ik om persoonlijke omstandigheden met mijn studie gestopt. Ik heb alles met gemak gehaald, alleen het daadwerkelijke afstuderen had ik niet afgerond (was er wel aan begonnen). Bij het soliciteren werd dus steevast gezegd dat ik niet genoeg niveau had, omdat ik geen papiertje heb. Uh-huh, hoe had ik dan zo makkelijk door mijn studie kunnen rollen? Tja, zegt de P&O-miep dan, je hebt geen HBO-papiertje, dus ook geen HBO-niveau.

De enige reden dat ik nu mijn studie afrond is voor dat papiertje. Zodra ik het papiertje heb, ben ik mijn studieschuld kwijt (toch genoeg voor een nieuwe kleine auto)...

Terug
Naar boven