AndroidHealthClinic

Peiling Wat voor werk doe jij?

Maar ik vind Amsterdam wel erg aangenaam.

Serieus? Ik woon er nu drie jaar en vind het vooral een stad vol met toeristen en pretentieuze hipsters. Verschrikkelijk. Zodra mijn vriendin en ik klaar zijn met onze studies, zijn we hier weg. Ik hoor hetzelfde van veel anderen (tenminste mensen die al eens in een andere stad gewoond hebben).

Serieus? Ik woon er nu drie jaar en vind het vooral een stad vol met toeristen en pretentieuze hipsters. Verschrikkelijk. Zodra mijn vriendin en ik klaar zijn met onze studies, zijn we hier weg. Ik hoor hetzelfde van veel anderen (tenminste mensen die al eens in een andere stad gewoond hebben).

Same here. M'n vriend deelt deze mening nog meer met je dan ik, maar allebei hebben we dat gevoel wel.
Je gaat het centrum in en het barst van het toerisme. Wordt daardoor ook minder toegankelijk voor mezelf om even de winkels te bezoeken. En veel mensen zijn constant bezig met status en hun image, brrr

• Like
Waarderingen: Pren
Elke keer dat ik in Amsterdam ben ben ik blij dat ik er niet woon.. verschrikkelijk soms.

Dat haten op Amsterdam is ook wel een beetje de populaire rage tegenwoordig. Sure het is druk (maar goed wie gaat er ook in het centrum rond lopen de hele tijd), maar dat is het in zo veel steden. Zelf heb ik niet zo veel last van de pretentieuze hipsters (beter dan de lompe boeren in Eindhoven waar ik ook lange tijd gewoond heb) en/of toeristen. Er zijn erg veel leuke dingen te doen in Amsterdam en ik verveel me er geen dag. Vind het verder ook een mooie stad. Ik denk dat ik me even goed zou vermaken in Utrecht of Rotterdam of wat dan ook. Niet te blind staren op de nadelen van de stad en lekker genieten van wat het wel te bieden heeft.

Rob is natuurlijk het stereotype Amsterdamse hipster he. Lekker flaneren op de grachten.

TBF ik haat alle grote steden.

Haarlem is de max voor mij kwa grootte.

Ik lig nu even lekker in een lamzac in het vondelpark met een boekje. Genieten hoor. Beetje lekkere wijven kijken.

Ik heb ook wel wat vrienden die altijd lopen te zeiken op Amsterdam en ben er verder niet met de stad getrouwd dus vind dat prima. Maar je kan niet op centraal uit stappen en dan een stad afschrijven (als snap ik dat die ervaring je niet de beste indruk kan geben). De zomer in amsterdam is een 3 maanden durend festival en als je beetje weet wat waar te doen is is het erg lekker.

Ik ben toch wel iemand die zeker 2x per maand even de stad in wil om te shoppen, of op z'n minst in de winkels te kijken en ergens wat te gaan eten. Op die momenten vind ik het al vervelend.

Haarlem vind ik qua grootte ook goed te doen en sowieso een stad die me erg aantrekt qua bereikbaarheid en looks.

Utrecht smooie. Alles erg dichtbij en relatief klein maar toch alles wat een stad te bieden heeft.

Haarlem vind ik qua grootte ook goed te doen en sowieso een stad die me erg aantrekt qua bereikbaarheid en looks.

ja bij iedereen, daarom gaan de huizenprijzen de pan uit.

toevallig 1 straat verder een huis te huur.
bovenwoning, 63M2.
in toch wel een van de mindere stukken van Haarlem.
1150 exclusief.

Alle (grote) steden in NL lijken qua centrum winkelaanbod veel op elkaar. Dat is jammer. Heb wel de indruk dat komende jaren een grotere verscheidenheid gaat ontstaan.

Lekker even ergens wat eten. En/of shoppen. Ben niet het persoon dat voor de zomer in 1x alles inslaat en voor de winter in 1x. Beetje rondkijken dus.

Lekker en leuk eten kan je op veel plekken in Amsterdam. In de wijken buiten het centrum is het natuurlijk allemaal wel een beetje te doen.

Maar goed ik vind het zelf ook heerlijk om lekker in het centrum te zijn als het zonnetje schijnt. Super mooi met de grachten en de h**ren. Vind het allemaal echt wel aangenaam. Als je dan een stad als Eindhoven ziet, naja ik vond dat echt wel heel erg karig.

• Topic Starter Topic Starter
Lekker en leuk eten kan je op veel plekken in Amsterdam. In de wijken buiten het centrum is het natuurlijk allemaal wel een beetje te doen.

Maar goed ik vind het zelf ook heerlijk om lekker in het centrum te zijn als het zonnetje schijnt. Super mooi met de grachten en de h**ren. Vind het allemaal echt wel aangenaam. Als je dan een stad als Eindhoven ziet, naja ik vond dat echt wel heel erg karig.

Als ik kijk naar de huurprijzen van die grote steden klinkt het al bijna onmogelijk om daar een beetje lekker te leven.

Ik weet niet of je erg aan Amsterdam gehecht bent? Hier in het zuiden zijn we altijd opzoek naar mensen met een technische opleiding...

wij zijn de qua techniek de slimste regio van Nederland ;)

elke keer als ik voor verplichtingen in Amsterdam moet zijn vraag ik me af

wat dan de grote aantrekkingskracht van deze stad moet zijn,

h**ren ,wiet en wat kutschilderijen and that's it

• Like
Waarderingen: 040B
Noord-Brabant is booming jonguh!

Amsterdam of Eindhoven, het is allebei even kut:o

Terug
Naar boven