Wat houd dat wezenlijk in, helikopter engineer?
Klinkt spannender dan het is, Engineer is bij ons op een afdeling een algemene benaming voor de technische functies. Onze afdeling is ca. 50% technisch en 50% logistiek personeel. Het is een kantoorbaan, en mijn werkzaamheden zijn onder andere:
- Technische klachten en defecte helikoptercomponenten beoordelen, vaak in overleg met de fabrikant(en);
- Oplopen van onderhoudscontracten met fabrikanten in het buitenland, waar de helikoptercomponenten gerepareerd en overhauled worden. Sommige componenten kunnen fysiek binnen Defensie gerepareerd worden. Veel contracten hebben we gezamenlijk met andere (NAVO-)landen, dus veel vergaderingen en onderhandelingen zijn in multinationaal verband (meestal moet ik hiervoor naar Frankrijk, waar de NAVO-instelling gevestigd is);
- Beheren, administreren en bewaken van de helikopterconfiguratie en het onderhoud. Dit gebeurt tegenwoordig allemaal in een digitaal registratiesysteem;
- Laten uitvoeren en coordineren van modificaties en technische verbeteringen op de helikopter;
- Stukje overlap met logistiek / Supply Chain Management m.b.t. het bepalen van voorraden van reserveonderdelen.
WTF ,dat is nog eens een CV
,daarbij vergeleken lijk ik wel een ongeschoolde analfabeet
Ach, valt wel mee hoor. Een studie is leuk, maar praktijkervaring wordt vaak meer naar gekeken. Uiteindelijk blijft het belangrijkst dat je een baan hebt die je leuk vindt, de rest boeit eigenlijk niet eens zo.
Van de week nog op de radio gehoord dat de zeehondenpopulatie enorm is toegenomen...skere tijden zijn over
Er worden veel te veel zeehonden opgevangen. We moeten de natuur weer haar werk laten doen, aldus de berichten die afgelopen dagen in de media opdoken:
Cookies op AD.nl | AD.nl