AndroidHealthClinic

Peiling Wat voor werk doe jij?

Zij denken. :p

Knallen doe ik elke dag, in de gym. Ik koop liever een fatsoenlijk huis dat ik mooi inricht en ga een paar keer per jaar op vakantie, dan dat ik heel stoer in zo'n slurpbak rijd en bij ieder bezoek aan de garage een aanslag op mijn bankrekening moet plegen.
Ik heb het al gezegd toch, heb geen opleiding genoten :D,

Verstandige keus om de ICT in te zijn gegaan. Vraag is enorm. Salarissen van HBO-opgeleiden die net afgestudeerd zijn liggen flink hoger dan unversitairopgeleiden binnen veel andere sectoren (en dan moet je nog aan werk zien te komen).

Zeker! Als ik binnen mijn organisatie blijf (Wat ik zeker van plan ben, geweldige collega's en leuk werk) zal het per jaar nog volgens de CAO blijven groeien ook!

Ik houd dus aardig weinig over (die 5k hierboven is bruto). Mijn vaste lasten:
Hypotheek: 750 p/m
Stookkosten: 205 p/m
VvE-bijdrage: 175 p/m
Autoverz: 84 p/m
Wegenbelasting: 61 p/m
BGHU: 50 p/m
Zorgverzekering: 111 p/m
Benzine: 250 p/m
Eten & drinken: 450 p/m
Energie: 40 p/m
Inboedel en al die andere ongeinverzekeringen: 35 p/m
Sportschool: 50 p/m
Internet & tv: 61.50 p/m
Kapper: 20 p/m
Supps: 50 p/m
Aflossing DUO: 91 p/m

Ik vergeet vast nog wel iets. Bovenstaande is dus al 2483,- en dan vergeet ik nog dingen als bankkosten, en andere zaken die je toch af en toe moet aanschaffen (elektronica, kleding, reparatie van dingen die kapotgaan, enz.)

Mijn situatie;

1mHzMyu.png

Heb vervolgens nog €450,- vrij besteedbaar per maand wat ik dan uitgeef aan supplementen, kleding, weekendjes weg tussendoor, etc.
Ik heb dan (helaas) nog geen huis gekocht.

Trans ip :emo: :emo:

~60k per jaar, niet slecht voor mbo2 autotechniek.

Wel jarenlang twee keer zo hard als alle anderen moeten lopen om daar te komen. Ik zie allemaal jongens om me heen die 10 jaar jonger zijn en twee jaar werkervaring die het zelfde krijgen, omdat ze wel gestudeerd hebben...

Dus de moraal van dit verhaal. Kids stay in school! En ga een technische studie doen!

• Like
Waarderingen: BB_
Ik woon alleen, doe +-€100,- per maand bij musclemeat.
Haal verder wat fruit, oats, melk bij de supermarkt en dat is het wel.
Ik woon ook alleen, maar 150 eu p/m aan boodschappen kan ik alleen maar van dromen. Ben wel voornemens dat wat terug te brengen.

Docent is ook iets waar ik van denk, moet je maar kunnen, veel respect voor , je hebt elk jaar wel een paar in je klas waar je net het verschil voor kunt maken dat ze verder gaan en niet afhaken, mooi werk!! mag veel meer verdienen vind ik persoonlijk, gewoon 5K standaard
Ik ben het er ook mee eens dat salarissen van leraren wel wat omhoog mogen. Daarnaast vind ik dat alle extra uren die zij maken met voorbereidings- en nakijkwerk beter gecompenseerd moeten worden. Als fulltime-docent ben je standaard 50-60 uur per week aan het werk.

Ik woon ook alleen, maar 150 eu p/m aan boodschappen kan ik alleen maar van dromen. Ben wel voornemens dat wat terug te brengen.
Het geld dat ik per maand aan 'eten' uitgeeft ligt ook wel hoger hoor.
Meestal elke zaterdag wel een cheatmeal via thuisbezorgd (€20-40) en 2 keertjes per maand uiteten (€40-100)
Maar dat zie ik niet als een vaste last maar valt meer onder m'n budget vrij besteedbaar :p

Wat haal jij allemaal wel niet om aan dat geld aan boodschappen te komen?
Toen ik nog met m'n ex samen woonde deden wij het met ong. €280-320 per maand voor ons beiden.

Laatst bewerkt:
Ik blijf ook niet onder de € 10 per dag, zeker niet nu ik clean bulk. En dan heb ik het nog niet over supps (niet dat ik belachelijk veel supps gebruik, meeste zijn overbodig en/of weggegooid geld). Als je gezond wilt eten, veel groenten, fruit, noten, vis, vlees (oke, vlees is misschien niet per se gezond, maar wel goed voor o.a. eiwitten en micro's), ben je al gauw best wat kwijt per dag, in ieder geval heel wat meer dan de gemiddelde Nederlander die het doet met een boterham met hagelslag en een glas cola.

O, en niet te vergeten, biefstuk is ook best prijzig, maar wel goed! drool:

Kwestie van slim boodschappen doen. Maar daar hebben de meeste geen zin in om alles goed uit te pluizen.

Het geld dat ik per maand aan 'eten' uitgeeft ligt ook wel hoger hoor.
Meestal elke zaterdag wel een cheatmeal via thuisbezorgd (€20-40) en 2 keertjes per maand uiteten (€40-100)
Maar dat zie ik niet als een vaste last maar valt meer onder m'n budget vrij besteedbaar :p

Wat haal jij allemaal wel niet om aan dat geld aan boodschappen te komen?
Toen ik nog met m'n vriendin samen woonden deden wij het met ong. €280-320 per maand voor ons beiden.
Ik eet dagelijks 300 g rijst, 10 g brinta, 1 prei, 1 broccoli of bloemkool, paar tomaten, 40 g cashewnoten, 400 g vlees, 1 bak kwark, 35 ml limonade, 1 zo'n yoghurtontbijtding, 90 g whey, 250 ml melk, en dan nog de roomboter/olijfolie, 1x per week 300 g zalmfilet (en 65 eu p/m energy drink :o). En nog wat knoflook, ui, en wat kruidendingen.

Mijn voeding is ook wel redelijk saai, dit is bijv. m'n voeding voor morgen;

Eiwitreep - €0,90
Havermout - €0,08
Appel - €0,50
5 crackers - €0,20
Pindakaas - €0,30
Broccoli - €0,80
Rijst - €0,60
Kip - €1,70
Melk - €0,20
Whey - €0,50
Totaal: €5,80 per dag +-

3k4p7Ru.png

150 eu per maand is 5 eu per dag. Dat is wel echt heel erg weinig. Het kan wel maar dan eet je toch wel bijna altijd hetzelfde denk ik.

Mijn voeding is ook wel redelijk saai, dit is bijv. m'n voeding voor morgen;

Eiwitreep - €0,90
Havermout - €0,08
Appel - €0,50
5 crackers - €0,20
Pindakaas - €0,30
Broccoli - €0,80
Rijst - €0,60
Kip - €1,70
Melk - €0,20
Whey - €0,50
Totaal: €5,80 per dag +-