Fitness Seller

Wat voor werk en opleidingsniveau?

Bezoekers in dit topic

Hoor ik van meerdere fysiotherapeuten.... Weinig fatsoenlijke banen te vinden in die sector, zoals bij zo veel sectoren

Dat is dan waarschijnlijk zeer regio of fysiopraktijk gebonden.
 
Dat is dan waarschijnlijk zeer regio of fysiopraktijk gebonden.

Het klopt gewoon hoor, onlangs is mijn moeder praktijk ook failliet gegaan, en leeft ze nu op een uitkering.
 
Inderdaad, zo weet ik veel van de vauna en vlora. Meer dan bijvoorbeeld een bioloog.


Zie je wel dat het kan!
Vlora en Vauna zijn master!!
Je kunt als een bioloog en net als Ludwig aka Luppie gewoon alles ervan weten.

We hebben ook members die alles van darmflora af weten.
Ook hebben we hier ook experts die van alles ontwikkelen.
Zit enorm veel kennis op DBB.

Ikzelf wil niet teveel weten/kennis hebben.

Ik ga het liefst naar de gym om alleen te socialize met een iniemini hempje aan zodat ik lekker kan flexen en mezelf in de spiegel kan bekijken.
Ik zing dan hard mee met de muziek, zeker als er Jan Smith voorbij komt.
Soms ga ik ook zomaar opmerkingen maken naar mensen omdat ik dat leuk vind.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Het klopt gewoon hoor, onlangs is mijn moeder praktijk ook failliet gegaan, en leeft ze nu op een uitkering.

Ja en als ze iemand vragen zoeken ze meestal iemand met een master. Wil ik zeker gaan doen maar op dit moment financieel nog niet haalbaar.
 
MTS Telematica - Storingsdienst Elektra
Eigen administratiekantoor
 
Verkapt kijk-mij-naar-de-uni-zijn-geweest-topic

Lmao. Ik heb nergens anders dan op DBB ooit zo veel butthurt gezien van mensen die gelei zijn op mensen die naar de uni gaan/zijn gegaan.

OT:
Begin van dit schooljaar Voeding & Gezondheid in Wageningen gaan doen (Beetje Jwdoetookmee stalken) maar viel erg tegen en ben daar dus mee gestopt. Ga volgend jaar Technische Informatica of Technische Wiskunde doen denk ik.

lmao edit:
Zoveel topics hierover geweest.

Ik vind het triest als je dmv een baan maatschapelijke status behalen wilt.
Zal dat nooit willlen om voor mezelf te spreken dan.

Opleiding is zo goed als niks en had al heel jong door dat school een beetje onzin is en goed werkt voor wie zich goed naar de regeltjes kan voegen, niet zelf na kan denken en goed uitzijn hoofd kan leren.
Dat was niet aan mij besteed dus heb ik alles zelf maar geregeld.
Genoeg dinero en genoeg vrije tijd al meer dan een decenium en het bevalt me prima.

Zal volgend jaar iederen op de TU wel even vertellen dat ze conformistische mietjes zijn die niks anders kunnen dan dingen uit hun hoofd leren.
 
Laatst bewerkt:
Lmao. Ik heb nergens anders dan op DBB ooit zo veel butthurt gezien van mensen die gelei zijn op mensen die naar de uni gaan/zijn gegaan.

OT:
Begin van dit schooljaar Voeding & Gezondheid in Wageningen gaan doen (Beetje Jwdoetookmee stalken) maar viel erg tegen en ben daar dus mee gestopt. Ga volgend jaar Technische Informatica of Technische Wiskunde doen denk ik.

lmao edit:


Zal volgend jaar iederen op de TU wel even vertellen dat ze conformistische mietjes zijn die niks anders kunnen dan dingen uit hun hoofd leren.

Doe dat :)
Neem nog wel ff een cursus begrijpend lezen alvorens je naar de TU gaat ;)
Misschien heeft de L.O.I nog wat in de aanbieding.

Verder lijkt TU of Uni mij wel een gedegen opleiding en zoals ik al eerder aangaf heb ik nul waardering voor het basis en voortgezet onderwijs.
Durf zelfs te stellen dat dit een verouderd onderwijs systeem is dat al heel lang niet meer synchroon loopt met /veel te weinig raakvlakken met de maatschappij ofwel echte wereld heeft.

Denk dat er best veel zijn die afhaken omdat saai en deze personen het best goed zouden doen op een uni of TU.
 
Met opleiding is zo goed als niks refereerde ik naar mijn eigen persoon.
Ik heb dus weinig school genoten.

Hogere school met een specifieke studierichting of een praktijk gerichte opleiding lijkt mij dan ook geen stierenpoep.
Lagere school en het voortgezet onderwijs vind ik totale onzin.

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:51 ----------



Yep You Right :)
Ok, nu snap ik het :) dan ben ik het eigenlijk volledig met je eens. Lagere school en secundair onderwijs zou veel beter zijn moest het niet worden aangepast worden aan de 'minste slimme' kinderen. Er zijn er altijd die slim zijn en minder slim zijn. Ook altijd kinderen die minder slim zijn maar van hun ouders toch een 'goede' richting moeten volgen, die houden dan heel de klas op. Dat is toch hetgene wat ik altijd gemerkt heb, ben iemand die vrij snel leert en moest altijd wachten omdat anderen het nog niet snapten of nog niet konden. Uiteindelijk kregen ze dan een 5/10 omdat ze 'hun best toch deden' en dit was niet enkel in mij klas :)
Wil nu niet overkomen als dikke nek of supergeek ofzo, maar was niet de enige die dit vond. In het secundair kon je bij ons amper buizen, of je moest echt wel achterlijk zijn :') Ben blij dat er in het hoger nu amper rekening mee wordt gehouden. Maakt niet uit hoeveel je studeert en tijd erin steekt, als je het maar kent :)
 
Het klopt gewoon hoor, onlangs is mijn moeder praktijk ook failliet gegaan, en leeft ze nu op een uitkering.

Ik geloof ook wel dat het klopt. En weet dat er landelijk, zoals van te voren ingeschat door het KNGF, zo'n 15% omzet vermindering is gedraaid in de praktijken.
Wel denk ik dat je of veel pech hebt, in een slechte regio zit of je praktijkvoering van te voren niet geheel correct was, je de klappen hebt gekregen.
De huur in Amsterdam van een pand is natuurlijk niet te vergelijken met de huur van bvb ergens in Twente.
Als je je praktijk bouwt op chronische patiënten en patiënten die via een verwijzing komen en je zet ze 3x per week op een hometrainer om ze maar te declareren, doe je jezelf inderdaad de das om.
Mijn agenda zit altijd bomvol en wij nemen ieder jaar een nieuwe collega aan die binnen no time een volledige werkweek draait.
Ondanks dat het natuurlijk niet leuk is voor je moeder, verwacht ik dat die pappen-en-nat-houden therapie praktijken omvallen en kwaliteit overeind blijft. En zo misschien eindelijk weer eens een toename in de hoogte van de vergoeding krijgen.
 
Klaar met HBO studie (marketing en management) en word nergens aangenomen. De meeste vacatures vragen 3 tot 5 jaar relevante werkervaring. En daarbij ben je 1 van de 1000 personen die reageert op een vacature. Nu uitkering -_-'
 
Financiële economie gestudeerd aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Werk nu als investeringsanalist duurzame energie, ben voornamelijk bezig met waarderen van opbrengsten en risico's van windparken die wij in Nederland ontwikkelen en exploiteren.
 
Ik ben hoog geleid en shit.
 
2e jaar bachelor Economie en Bedrijfskunde aan de UvA. Op dit moment werkzaam (bijbaantje) als zalenzetter :-P.
 
Ondanks dat het natuurlijk niet leuk is voor je moeder, verwacht ik dat die pappen-en-nat-houden therapie praktijken omvallen en kwaliteit overeind blijft. En zo misschien eindelijk weer eens een toename in de hoogte van de vergoeding krijgen.

Mijn moeder heeft 30 jaar+ ervaring en haar praktijk draaide uitstekend totdat de bezuinigingen in de zorg haar raakte. Werken in de zorg is tegenwoordig gewoon een hobbie, je verdient niet alleen niks maar je wordt ook van alle kanten genaaid, daarnaast gaat 1/4 van je salaris als fysio (verplicht) naar je pensioen, wat je feitelijk dus nooit meer terugziet.
 
Werk in de techniek, scheepsdieselmotoren.

Opleiding:

-Amsterdam West jaren '80 straat academie
-Hogere Zeevaartschool
 
Klaar met HBO studie (marketing en management) en word nergens aangenomen. De meeste vacatures vragen 3 tot 5 jaar relevante werkervaring. En daarbij ben je 1 van de 1000 personen die reageert op een vacature. Nu uitkering -_-'

Ik had hetzelfde met communicatie, zoeken ze overal werknemers met mimimaal 3 jaar werkervaring.... Veel starters dus werkloos. Ik had geluk dat ik een technische HBO opleiding ervoor had gedaan en heb dus gezocht op HBO ICT werk. ICT zoeken ze altijd mensen dus 100% baangarantie
 
2e jaars HBO toegepaste gerontologie studente.
Bijbaantje 1: observaties verrichten voor het VU medisch centrum in kleinschalige woonkamers (dementerende ouderen).
Bijbaantje 2: verkoopster in schoenenwinkel, lastige klanten helpen met ergonomisch verantwoorde schoenen. Best. Job. Evar :o
 
Back
Naar boven