Fitness Seller

Wat zijn ECHT goede buikspier workouts!

PinkLady2012

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
77kg
Alloha :cool:

Zoals jullie weten ben ik 6 maanden geleden bevallen.
Ik dieet en sport goed maar die buik :(, wat zijn volgens jullie
nou ECHT goede buikspier oefeningen. Let wel, ik ben nog een beetje
een onderrug en bekken patientje. Ik loop ook bij de fysio. Nu ik al een
poosje sport gaat het steeds beter en beter. Dus bepaalde oefeningen
zijn nog killing zeg maar voor me rug. Maar ik lees het graag!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
prone bridges en planks.... volhouden zolang je kan... om die rug en core te versterken

Deathliften Squaten en pullups

Ab roller
Planken, zwaarder maken door voet van vloer te tillen of voeten afwisselen.
Crunches waarbij je vanuit een lager punt omhoog moet komen (kan je vaak je benen ergens aan vast) klemmen)

Ik zou wel uitkijken met je rug en je bekken. De fysio kan je hier ook bij helpen.

Abwheel
Legraises
Plank (sideplanks to)

Je buik wordt niet platter van buikspieroefeningen, hoewel deze natuurlijk wel goed zijn om te doen voor stabiliteit.
Het komt vooral op dieet en cardio aan.

edit: Zie nu ook dat je 39% vet hebt dus tja gewoon goed op je eten blijven letten en veel cardio doen is naar mijn idee de oplossing.

Een bekken/onderrug patient aanraden om te gaan deadliften en squatten :rolleyes:

Als je al bij de fysio loopt voor die dingen zou ik aan hem/haar ook vragen om je een paar goede core oefeningen uit te leggen. Lijkt mij dat je deze al aan het doen bent met de fysio maarja.

dan houd je weinig over als je je benen en rug niet kunt gebruike

dan houd je weinig over als je je benen en rug niet kunt gebruike

Want deadlifts en squatten zijn de enige oefeningen die je kan doen om je rug en benen te trainen? Denk ff na man, voor een gezond persoon zijn het prima oefeningen. Maar als er een klacht in de onderrug of een bekken instabiliteit is dan moet je goed na gaan denken of het wel zo verstandig is, beter dan rustig beginnen met hyper extensions en de benen geisoleerd trainen, ben je hersteld dan zou je kunnen overwegen om deadlifts en squats erbij te pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie info! Klopt mijn fysio zegt dat de oefeningen die ik doe op de sportschool goed zijn, dus denk aan alle apparaten voor armen, benen, rug en buik. Het is niet zo dat ik een ernstige rugpatient ben, ik heb nog zeurende pijn als ik bijvoorbeeld te lang loop of slenter zeg maar. Maar gek genoeg na sporten voel ik mij goed. Dus het gaat dan goed neem ik aan. Ik doe ook cardio ja, maar doe nu juist meer KT omdat ze mij dat hebben geadviseerd, ook hier op het forum. Ik train mijn benen met 40/50/60 kilo en armen 30/40 kilo. En het voelt goed. Ik ken goed mijn grens, dat heb ik afgelopen maanden opgebouwd natuurlijk. Mijn buik train ik ook natuurlijk, veel grond oefeningen. Ik let zeker op mijn voeding, ben in totaal al 26 kilo kwijt, de laatste 15 zijn killing maar gaat helemaal goed komen! Ik doe mijn best.....

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 16:36 ----------

En dat over mijn vetpercentage, au dat doet zeer :-( Lijkt net alsof ik een papz*k ben. Die vetpercentage is echt klote! Dat zit hem voornamelijk in mijn billen, dijen en bovenbenen. Van boven ben ik gelukkig alweer bijna normaal, heb een klein drempeltje van de bevalling zeg maar, dat moet weg te trainen zijn. Het zandloper figuur zeg maar haha! Ik doe mijn best!

Laatst bewerkt:
hoe is dat vet% gemeten dan???

weet je wat zo vervelend is...je buikspieren liggen achter het vet (niet rot bedoelt) maar je kan je rot trainen met buikspieren als jij een winterjas draagt zie je er niets van....dus gooi die winterjas weg!! snap je?? en waarschijnlijk zal je dan ook veel minder (of zelfs geen) last meer hebben van je rug

no offence

Ab rollers , decline sit-ups en planks . Combinatie van deze en je krijgt een core van staal .

ab rollers en decline hebben iets te maken met core training... alleen buiktraining

onderdeel ja.... voor je rug iets doen?? nee...
dus abroler is geen core training...

je kuiten zijn een onderdeel van je benen maar dat wil niet zeggen dat ze ook met leg extension mee trainen en dat je dan dus een totale been workout doet....

Terug
Naar boven