AndroidHealthClinic

Wat zou beter zijn?

Ash116

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben nog geen 35 jaar, niet al te lang (ca. 1.70 – 1.75 m.) en vrij licht qua gewicht (ca. 65 kg).
In het recente verleden was ik gestart met bodybuilding, maar ben hiermee wegens gezondheidsredenen kort na het starten weer mee moeten stoppen. Om een lang verhaal kort te maken, heb ik sinds kort officieel te horen gekregen dat ik weer mag gaan sporten.

In mijn verleden heb ik Kyokushinkai karate en kickboksen in de jeugd gedaan. Om een aantal jaren geleden te starten met Martial Arts. In periodes (zeg maar blokken van aantal maanden) heb ik les gehad in een aantal verschillende disciplines waaronder Jeet Kune Do, Eskrima Doce Pares en Jiu Jitsu. Ik was hiermee gestopt omdat ik op het laatst niet meer gemotiveerd was en ben dus daarna begonnen met bodybuilding.

Maar goed, ik zou nu graag weer voor de lol iets willen gaan doen. Voor de lol, omdat ik heel erg geïnteresseerd ben in Martial Arts en het heel erg leuk vindt om te doen.

Ik zou graag iets willen leren waar ik op straat ook wat aan heb. Ik zit dan ook met name te denken aan Eskrima en kickboksen. Maar ik kan hier niet echt een keuze in maken.

Van Eskrima Doce Pares ben ik erg gecharmeerd omdat je leert met en tegen wapens (mes/stok) te verweren. Van kickboksen heb ik nooit echt een hoge pet van op gehad omdat tegenwoordig “iedereen” kick bokst omdat het “tof” is.

Ik wilde altijd iets aparts, maar nu ik me de laatste tijd wat verdiept heb weet ik wel dat dit een goede discipline is waar je op straat ook je voordeel mee kan hebben.

Welke van de twee zouden jullie mij adviseren?

Persoonlijk zou ik weer Kyokushinkai karate gaan doen........
Maar als ik tussen de 2 moet kiezen , kickboksen......

Grt, Ray...........

Krav maga al overwogen?

dit en ik snap wat je bedoelt met kickboks waarom je dit niet wilt doen, kijk dan mischien ook eens naar muay thai. ook zou je iets van judo of jiu jitsu ofzo kunnen doen want als je dan neergehaalt word weet je ook wat je kunt doen. eigenlijk moet je gewoon zoveel mogelijk proberen en kijken wat bij jou past. het belangrijkste is dat je lol erin hebt. je zal toch je voordeel wel halen welke vechtsport je ook doet

en pencak silat?

Ik combineer Escrima met Wing Chun. Heb tijdje geleden seminarie gehad van Andy Gibney en moet zeggen doce pares is wel vet. Vind thai boxen ook wel de max maar mijn nek laat dat niet meer toe.

leuke combinatie doen van krav maga en thai/kickboksen. Niet al te zwaar elke training meepakken van het kickboksen maar zeg maar 2x per week ofzo en het zelfde geld voor krav maga. Je leert trappen en stoten plus omgaan met mensen die wapens hebben of je vastgrijpen, daarnaast zijn er ook nog leuke grepen en worpen te verkennen. Je moet er wel van uitgaan dat het pas 'echt' begint vruchten aftewerpen na een jaar of 2

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven