AndroidHealthClinic

water en creatine

Kiekebuste

Novice
Waardering
0
Beste,
ik zit momenteel in de ladingsfase van creatine. Het is nu dag 3 en ik vroeg me af hoeveel water ik moet innemen. Ik neem nu ongeveer 4 keer 3 a 5gr. en drink alleen maar water op een dag (geen cola of iets anders).

Nu vroeg ik me af hoeveel water ik best inneem? Tot nu toe dronk ik 3,5l - 4l. Dit is wel beduidend meer dan dat ik normaal drink,normaal drink ik maar 2l ofzo per dag.

En is het na de ladingsfase nog steeds nodig omzoveel te drinken?

Dank bij voorbaat

Laatst bewerkt:
Je hebt meer water nodig dan normaal als je creatine gebruikt. Vuistregel is om in elk geval minimaal 2,5 liter water te drinken, maar bij voorkeur 3 liter. Met 3,5 tot 4 liter zit je dus wel goed.

Vr. groet,
Ruben.

Beste,
ik zit momenteel in de ladingsfase van creatine. Het is nu dag 3 en ik vroeg me af hoeveel water ik moet innemen. Ik neem nu ongeveer 4 keer 3 a 5gr. en drink alleen maar water op een dag (geen cola of iets anders).

Nu vroeg ik me af hoeveel water ik best inneem? Tot nu toe dronk ik 3,5l - 4l. Dit is wel beduidend meer dan dat ik normaal drink,normaal drink ik maar 2l ofzo per dag.

Ik denk dat 3 liter al erg veel is, zelfs als je aan het laden bent (tenzij je veel sport en het erg heet is ....) Ik vermoed dat 2 liter ook al voldoende zal zijn.

En is het na de ladingsfase nog steeds nodig omzoveel te drinken?

nee.

Even een vraagje hieromtrent...
Aangezien creatine water vasthoud... Krijg je dan niet enorm veel water in je lichaam die niet weg gaat? Is dt goed? De bedoeling?

grts

Terug
Naar boven