Fitness Seller

wedstrijden olympische lifts

loastres

Ripped Bodybuilder
Waardering
185
ik weet dat dit een veel voorkomend topic is,
maar kan iemand me helpen met het vinden van specifieke wedstrijden voor olympische lifts (CnJ / snatch). een kalender ofzo.

ik heb veel rond gezocht op het internet en kwam alleen terecht bij een paar powerlifting wedstrijden (squat/bench/dead) en zelfs deze waren verschikkelijk moeilijk te vinden.

alvast bedankt.

Is zeer moeilijk of bijna niet te vinden inderdaad.
De walen hebben wel een site met wat info: [Link niet meer beschikbaar]

En ik heb de kalender in bijlage gezet (Is van gewichtheffen en powerliften tezamen en staan internationale wedstrijden ook op).

Heb je eventueel interesse om eens mee te doen misschien?
Dan moet je wel lid zijn bij een club die is aangesloten bij de gewichtheffederatie, maar dat is niet zo moeilijk.

Als er vragen zijn stel ze dan maar.

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Is zeer moeilijk of bijna niet te vinden inderdaad.
De walen hebben wel een site met wat info: [Link niet meer beschikbaar]

En ik heb de kalender in bijlage gezet (Is van gewichtheffen en powerliften tezamen en staan internationale wedstrijden ook op).

Heb je eventueel interesse om eens mee te doen misschien?
Dan moet je wel lid zijn bij een club die is aangesloten bij de gewichtheffederatie, maar dat is niet zo moeilijk.

Als er vragen zijn stel ze dan maar.

hartelijk dank voor de informatie,
eindelijk eens een overzichtelijke kalender.

als ik het goed zie, zijn er heel weinig gewichthef wedstrijden, en dan zeker in belgie. ben zelf sinds kort overgestapt op olypische lifts, en ik moet zeggen dat het me zeker bevalt.
een wedstrijdje voor beginners zou altijd wel leuk zijn.

inschrijven in een club is een volgende stap, weet jij toevallig een club in de buurt van oostende - belgie ? heb er ook al achter zoeken, maar helaas.
wel is er een powerlifting gym in de buurt, maar zijn deze mensen ook lid bij de gewichtheffederatie ? of is dit een powerliftingfederatie of zoiets.

dan nog een vraagje over de wedstrijd, wie en hat bepaald het gewicht dat je heft. ik snap dat je 3 beurten hebt. maar hoe weten zij hoeveel je max kunt liften ? of bepaal je het gewicht per beurt zelf ?

alvast bedankt

hartelijk dank voor de informatie,
eindelijk eens een overzichtelijke kalender.

als ik het goed zie, zijn er heel weinig gewichthef wedstrijden, en dan zeker in belgie. ben zelf sinds kort overgestapt op olypische lifts, en ik moet zeggen dat het me zeker bevalt.
een wedstrijdje voor beginners zou altijd wel leuk zijn.

inschrijven in een club is een volgende stap, weet jij toevallig een club in de buurt van oostende - belgie ? heb er ook al achter zoeken, maar helaas.
wel is er een powerlifting gym in de buurt, maar zijn deze mensen ook lid bij de gewichtheffederatie ? of is dit een powerliftingfederatie of zoiets.

dan nog een vraagje over de wedstrijd, wie en hat bepaald het gewicht dat je heft. ik snap dat je 3 beurten hebt. maar hoe weten zij hoeveel je max kunt liften ? of bepaal je het gewicht per beurt zelf ?

alvast bedankt

Er zijn idd niet zoveel wedstrijden in België (een 6-tal).
Je kan aan alle wedstrijden behalve het Belgisch kampioenschap deelnemen als beginner.

In Oostende is er inderdaad een club (onder het zwembad dacht ik van horen zeggen).
Daar zitten volgens mij inderdaad alleen maar powerlifters.
In België zitten de powerlifters van de IPF en de gewichtheffers van de IWF tesamen in 1 federatie, dus normaal moet dat via die club in Oostende wel lukken.

Je bepaalt zelf het gewicht dat je kiest op wedstrijd en je hebt inderdaad maar maximaal 3 beurten per beweging. Dus 3 in de snatch en 3 in de clean & jerk.

Hopelijk geraak je hier al een beetje verder mee en anders moet je het maar vragen.

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn idd niet zoveel wedstrijden in België (een 6-tal).
Je kan aan alle wedstrijden behalve het Belgisch kampioenschap deelnemen als beginner.

In Oostende is er inderdaad een club (onder het zwembad dacht ik van horen zeggen).
Daar zitten volgens mij inderdaad alleen maar powerlifters.
In België zitten de powerlifters van de IPF en de gewichtheffers van de IWF tesamen in 1 federatie, dus normaal moet dat via die club in Oostende wel lukken.

Je bepaalt zelf het gewicht dat je kiest op wedstrijd en je hebt inderdaad maar maximaal 3 beurten per beweging. Dus 3 in de snatch en 3 in de clean & jerk.

Hopelijk geraak je hier al een beetje verder mee en anders moet je het maar vragen.

okay, misschien nog 1 vraagje.
als je meedoet als beginner, is het enigsinds erg dat je lifts helemaal niet zo sterk zijn ? ik bedoel, als iedereen 100kg+ lifts neerplaatst terwijl je daar nog ver van zit.
laat ik het anders stellen, kan je meedoen gewoon om mee te doen ?

Laatst bewerkt:
Ik zie in Isogym (izegem) af en toe wel mensen Olympische lifts doen.

okay, misschien nog 1 vraagje.
als je meedoet als beginner, is het enigsinds erg dat je lifts helemaal niet zo sterk zijn ? ik bedoel, als iedereen 100kg+ lifts neerplaatst terwijl je daar nog ver van zit.
laat ik het anders stellen, kan je meedoen gewoon om mee te doen ?

Elke wedstrijd zijn er wel nieuwe gezichten die meedoen.
En er doen mensen mee van elk niveau (van 40 kg snatch tot ...), je moet je zeker niet schamen om de gewichten dat je doet.

Terug
Naar boven