MuscleMeat

Weer een vriendje erbij :)

• Topic Starter Topic Starter
Nee, dat zeg ik niet. Ik zei dat waar mensen zelf voor kiezen, prima is.
Ik zeg alleen dat een religie die vrouwen dwingend een rolpatroon voorschrijft, de vrouw als minderwaardig beschouwt.
Ik heb de bijbel en de koran (gedeeltelijk) gelezen, voor zover ik mij kan herinneren worden vrouwen in de koran juist de hemel is geprezen. Ook staat er in dat de profeet Mohammed, vrouwen net zo veel waarde heeft gegeven als mannen. Dit is trouwens niet MIJN opinie, maar gewoon wat ik gelezen had(een tijd terug). Wat ik er zelf allemaal van vind is niet relevant voor mijn punt.
Ik chargeer nu, maar als je vrouwen achter het aanrecht zet en ze vervolgens de hemel in prijst, maakt dat het er nog niet beter op.

De man en de vrouw in islam:

http://www.youtube.com/watch?v=fQ3LTp6qOCQ&feature=youtu.be

Mannen mogen vrouwen slaan in de Islam

Daar gaat jullie gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de Islam al :o

Of dat zijn intellect stabiel bekeert.

Haha, ik moet eerlijk zijn dat ik hier toch even om moest lachen :p

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 18:30 ----------

Mannen mogen vrouwen slaan in de Islam

Daar gaat jullie gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de Islam al :o

Zucht... Heb je ooit wel eens wat gelezen over dit onderwerp?

Het klopt dat je een vrouw mag slaan, maar als je kijkt naar de eisen daarvoor zal je niet veel meer doen dan haar tegen de oorlel pieken

Het klopt dat je een vrouw mag slaan, maar als je kijkt naar de eisen daarvoor zal je niet veel meer doen dan haar tegen de oorlel pieken

Zelfs dat niet want je mag haar niet in haar gezicht slaan :P

Haha, ik moet eerlijk zijn dat ik hier toch even om moest lachen :p

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 18:30 ----------

Killy je bent ff afwezig geweest op DBB, maar op Tbeest moet je niet reageren

kusjes aron

Religie is gebaseerd op angst... afschaffen

Religie is gebaseerd op angst... afschaffen

Jij hebt duidelijk nog veel te leren, ik dacht dat de islam op structuur was gebasseerd, vóór de islam was er iig geen structuur geen wetten geen normen en waarden etc. Daar heeft de islam grotendeels voor gezorgd.

Ze zijn toch allemaal zo gelukkig in de Islamitische landen :hahaha::hahaha:

Jij hebt duidelijk nog veel te leren, ik dacht dat de islam op structuur was gebasseerd, vóór de islam was er iig geen structuur geen wetten geen normen en waarden etc. Daar heeft de islam grotendeels voor gezorgd.

Gaan we echt die toer op? Dat godsdienst vroeger heeft bijgedragen en positieve invloed heeft gehad, oke. Maar de dag van vandaag? Zie jij structuur (in welke godsdienst dan ook)?
Er zijn vandaag wetten en normen, het botste al meermaals (denk aan scheiding van staat en kerk), dus nee.

Het kan zijn dat er mensen hoop en rust uit halen, uit hun geloof. Maar al dat misbruik (kindermisbruik, misbruik van godsdienst om verschrikkelijke daden goed te praten,...) nee dat moet voor mij niet...

Het wordt allemaal héél mooi uitgelegd Killy, en het zal ongetwijfeld erg mooi klinken voor wie het wil geloven -zelfs ik die die deze onzin doorziet vind het mooi klinken- maar het is nonsens.

Als de vrouw gelijkwaardig is in de islam, waarom zijn getuigenissen van vrouwen en mannen dan niet gelijkwaardig?

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 19:00 ----------

Een filmpje voor jou Killy, dat ik op zich erg mooi vind, omdat

1) er een erg mooie jongen in figureert
2 ik de boodschap erg goed vind, ook al ben ik geen moslim en geloof ik niet in één of twee levens, maar in véél meer levens.

http://www.youtube.com/watch?v=zJndzTc6G-0

@ Killy

Ben jij een moslim of wil je graag een moslim zijn?

lol van waar haal je dat, uit de Koran zelf zeker? Natuurlijk had je wetten, normen en waarden in het pre-islamitische Oosten, alsof het daar een soort anarchistisch Sodom en Gomorra was :roflol:

2uhy23d.jpg

Gaan we echt die toer op? Dat godsdienst vroeger heeft bijgedragen en positieve invloed heeft gehad, oke. Maar de dag van vandaag? Zie jij structuur (in welke godsdienst dan ook)?
Er zijn vandaag wetten en normen, het botste al meermaals (denk aan scheiding van staat en kerk), dus nee.

Het kan zijn dat er mensen hoop en rust uit halen, uit hun geloof. Maar al dat misbruik (kindermisbruik, misbruik van godsdienst om verschrikkelijke daden goed te praten,...) nee dat moet voor mij niet...

Je had het over gebaseerd/gefundeerd wist je nog?:rolleyes: Dat heeft dus niks met het hedendaags te maken(en mijn punt), omdat de fundering natuurlijk op lijn ligt met het begin van islam(Fundering = begin = punt die ik maak + die jij aanhaalt). Jouw vergelijking is dus uit zijn context:scratch:

Terug
Naar boven