Fitness Seller

Aankondiging Weerwolfgame 29: When Night Falls

Er was in het openingsverhaal gezegd dat de toeschouwer piepklein was. Ik heb dan gewoon gekeken wie het kleinst was en dat was HIllr met 1.50 meter. Ik wist dat het wel heel erg voor de hand liggend zou zijn, maar zag niet meteen iets anders.

Ahh, vandaar.. Ik vroeg me al af wat voor jou aanleiding was om op mij te gaan. Had de hint zelf ook gezien, maar had uit mijn oogpunt eerder gedacht dat het verwijzing was naar mijn slechte rol.. Wel gezien hoe en wat maar niet zeggen wie ik had zien veranderen in wolf. Viel me overigens wel mee dat niemand verder daar op in ging :p

Jammer dat ik er zo snel uit lag! Heb wel vol spanning de rest meegelezen haha!

???

30 min

• Topic Starter Topic Starter
Suus141 wist niet wat ze zag. Al maanden had ze een boontje op orgineel; hij lijkt namelijk verdacht veel op God, waarvoor ze alles zou doen om ook maar één stomend nachtje met hem door te brengen. Jammer genoeg is dat niet mogelijk en dus zocht ze naar de next best thing, en dat was nu eenmaal orgineel. Al maanden wou ze hem erover aanspreken, maar ondanks haar grote boezem, heeft ze toch maar een klein hartje. Ze vond er dus niets beter op, dan zich in zijn kast te verstoppen om zo toch een beetje dicht bij hem te zijn. Vannacht was haar eerste keer en dan, dan gebeurt dit. Door het spleetje van de kastdeuren ziet ze hoe de wolf de kamer binnenstormt en hoe orgineel zijn laatste woorden brabbelt. Nadien overmant de angst haar en sluit ze haar ogen...

Enkele uren nadat de wolf het huis heeft verlaten, durft ze eindelijk haar verstopplaats te verlaten en hoewel ze nog aangedaan is van wat ze die nacht gezien en gehoord heeft, begint ze toch na te denken over de laatste woorden van orgineel: "De kip is gaar en de oven is winter." Op het eerste zicht lijkt het wartaal, de woorden van angst zonder ook maar enige betekenis. Maar dan schiet het haar te binnen! Diaephi is dik! En Tremendes ook! En Sanca heeft een lange baard! En dat FabulaActaEst de wolf is, ook dat schiet haar te binnen, natuurlijk.

Het duurt dan ook niet lang vooraleer het hele dorp het te weten komt. Iedereen volgt meteen de gedachte van Suus, ondanks dat ze gisteren niet meteen op het lijstje met 'te vertrouwen mensen' stond. Misschien dat haar fine ass daar voor iets tussen zit?

Na een zware werkdag, komt ook Jaap Ja zich nog even moeien. Hij doet het goed en dat levert hem respect op van God. Jammer voor hem, is het echter vergeefse moeite. Er zijn teveel mensen die zijn woorden niet meer geloven, en dus wordt FabulaActaEst naar het offerblok geleid.

Omgeven door dorpsbewoners, wordt hij uitgejoeld en bekogeld met tomaten. "Eikel!" "Achterbaks hoerenjongen!" "Kakke-motte-vette-tette-derde been!" Niet alle scheldwoorden zijn van hetzelfde niveau. Ook niet iedereen begrijpt wat er juist gaande is. Zo blijft Tremendes maar schreewen: "Ik hou van Suus!!!". Little did he know, dat zij met haar gedachten echter 24/24u bij God zit.

FabulaActaEst, mannelijk en vrouwelijk tegelijkertijd, legt zonder angst zijn hoofd in de guillotine, maar zingt ondertussen wel een kleine ballade.

"Er was eens een koning, machtig en groot,
Die had slechts één vijand, en dat was de Dood.
Waarom moest de Dood toch zijn leven bederven?
...
"

Verder komt hij niet, de guillotine hakt zijn hoofd eraf.

FabulaActaEst is dood.

Hij was de wolf.

Rollen:
Fitness_beginer: het meisje
Suus141: de heks
Punjab: De burgemeester
Alley Cat: Jager 1
UnknownDBB: Jager 2
Diaephi: Eva
IMBAatwork: Adam

FabulaActaEst: De wolf
Stefanovich: leugenaar
Tremendes: cultist
Jaap Ja: cultist
HillR: cultist

Rest waren burgers.

Beste post van het spel:
Wauter die reageert op de stem van Unknown op hem. "Ik zou graag volgen, maar dit keer wordt dat moeilijk."

Ik ging kapot :roflol:

Beste spelers volgens mij:
1) Illoydatoni: uiteraard omwille van zijn ontdekking
2) UnknownDBB: krijgt iedereen zo goed als altijd mee, en merkt dingen op die de rest vaak niet ziet.
3) Stefanovich: niemand die doorhad dat hij de leugenaar was en evil was

Ook Jaap Ja krijgt eervolle vermelding omdat hij de laatste dag toch nog probeerde om het om te draaien, ondanks dat het zo goed als onmogelijk leek en hij weinig tot geen hulp kreeg.

Hoe het voor mij persoonlijk was:
Enorm leuke ervaring. Het pakt ook een stuk minder tijd in dan verwacht, dus ben wel teleurgesteld dat het nu al gedaan is. Had persoonlijk meer verwacht van Tremendes en Jaap Ja (de eerste 2 dagen), want zij waren toch iets te inactief. Ook hadden ze Suus eruit moeten stemmen toen ze de mogelijkheid hadden. Daar had ook Fabula meteen aan moeten bijdragen, maar ook hij dacht er niet aan. Ook was het fout van hem om HillR te nemen, ondanks dat de eerste dag altijd wat gokken is, ook voor hem.

Voor de rest hadden ze pech dat Suus meteen in de eerste dag werd verdacht, waardoor ze meteen haar rol moest prijsgeven om haar leven te redden. Ik begrijp haar move en ik had het niet verboden, dus no hard feelings daar. Dat nadien Illoydatoni meteen dat zinnetje van HillR ontdekt en onthoud, was sterk gespeeld, maar misschien ook wat toeval. Op een slechte dag leest hij er misschien over.

In verband met de zombiewolf; hoe dat ging had ik nooit kunnen voorspellen :roflol: Dat was echt te gek voor woorden. Had namelijk gehoopt dat het om een burger zou gaan, en niet iemand met een speciale rol. Dat hij dan ook nog eens verbonden was met adam, gaf me weer extra problemen. En dat hij nadien nog de echte wolf zou willen opeten, had ik ook totaal niet zien aankomen. :roflol:
Ben een paar keer echt stuk gegaan om hoe het gelopen is, en op andere momenten heb ik echt zitten puzzelen om ervoor te zorgen dat er geen 'holes' in het spel zouden zitten, die voor een voortijdig einde zouden kunnen zorgen.

Anyway, bedankt aan iedereen om mee te spelen en het toch een korte, maar vooral zeer krachtige game te maken. Aangezien ik nog wel wat inspiratie heb, wil ik nog wel eens een spel organiseren, maar dat zal niet voor de eerste paar weken zijn. Zit namelijk met een deadline voor mijn masterthesis, en die gaat natuurlijk voor.

Thanks iedereen!

Laatst bewerkt:
Thanks voor het organiseren man!!

---------- Toegevoegd om 23:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------

Had wel even anders kunnen aflopen als Suus eruit gestemd was. Blij dat niet iedereen mee ging

Was een mooi spel jorgy, veel mensen zullen zeggen jammer dat het al gedaan is dus dat wil wel wat zeggen.

Unknown jager, de lepe vos. Dat had ik moeten zien aankomen als hij zo openbaarlijk de jagers advies gaf.

En nog eens beste post van het spel gewonnen ook volgens de spelleider, feestje :D

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:32 ----------

Btw, een hintverklaring zou nog wel tof zijn. Kwestie van bij eventuele volgende spellen te weten waar ik op moet letten ;)

Was een mooi spel jorgy, veel mensen zullen zeggen jammer dat het al gedaan is dus dat wil wel wat zeggen.

Unknown jager, de lepe vos. Dat had ik moeten zien aankomen als hij zo openbaarlijk de jagers advies gaf.

En nog eens beste post van het spel gewonnen ook volgens de spelleider, feestje :D

Ik had tranen in mijn ogen van het lachen :roflol:

Heb ook nog wel een paar keer moeten lachen met bepaalde redenaties en gedachtegangen van bepaalde spelers in dag 1, want sommige van jullie kunnen er echt wel wat van :roflol:

Blij dat het spel gesmaakt werd, hopelijk vonden jullie het idee van de zombiewolf ook wel aangenaam en waren de verhalen leuk om te lezen. Besef zelf dat ze misschien nog wat opgefleurd konden worden met afbeeldingen, omdat ze nu misschien wat droog zijn?

Hintverklaring zal morgen komen.

Ik heb me srs een aantal keer zitten opvreten, niet normaal meer!
Bedankt voor t organiseren van de game, t was echt top Jorgybaby.
Morgen wat beter je verhaal lezen.

Night night allemaal!

bedankt voor het spel jorgy, je hebt het goed gedaan :D

verklaar je ook even de hint van bart de wever en jasper van family guy?

Ik had tranen in mijn ogen van het lachen :roflol:

Heb ook nog wel een paar keer moeten lachen met bepaalde redenaties en gedachtegangen van bepaalde spelers in dag 1, want sommige van jullie kunnen er echt wel wat van :roflol:

Blij dat het spel gesmaakt werd, hopelijk vonden jullie het idee van de zombiewolf ook wel aangenaam en waren de verhalen leuk om te lezen. Besef zelf dat ze misschien nog wat opgefleurd konden worden met afbeeldingen, omdat ze nu misschien wat droog zijn?

Hintverklaring zal morgen komen.

Als je het spel organiseert zie je pas echt hoe mensen in alles iets zien en hoe sommige argumenten worden opgebouwd, wel eens fijn om te zien.

Verhalen waren tof, afbeeldingen zijn niet persee nodig. Sommige mensen lezen de verhalen niet eens (zie orgineel) :D

Heel cool man, bedankt voor me rol en indd jammer dat het alweer is afgelopen! Was een uiterst leuk potje die smaakt naar meer :D

Ik heb me srs een aantal keer zitten opvreten, niet normaal meer!
Bedankt voor t organiseren van de game, t was echt top Jorgybaby.
Morgen wat beter je verhaal lezen.

Night night allemaal!

Hahaha, dat hoort erbij, dat maakt het spel zo geniaal soms ;)

Speciaal voor jou, uiteraard.
En zeker doen, want je komt er meerdere keren in voor ;)

bedankt voor het spel jorgy, je hebt het goed gedaan :D

verklaar je ook even de hint van bart de wever en jasper van family guy?

Thanks!

Bart De Wever heeft ooit letterlijk 'Fabula Acta Est' gezegd. Bij nader inzien misschien toch iets te gemakkelijk.

Afbeelding was inderdaad Jasper van Family Guy. Ik ging ervanuit dat iedereen hier wel weet dat dat X Zyzyx X is en dat hij nog een echte 'beginner' is op het BB-vlak ;)

Als je het spel organiseert zie je pas echt hoe mensen in alles iets zien en hoe sommige argumenten worden opgebouwd, wel eens fijn om te zien.

Verhalen waren tof, afbeeldingen zijn niet persee nodig. Sommige mensen lezen de verhalen niet eens (zie orgineel) :D

Hoopte inderdaad wel dat de meesten even de tijd namen/nemen om de verhalen te lezen, want probeerde toch om ze aangenaam te maken en als niemand ze leest, is dat natuurlijk verloren moeite.

---------- Toegevoegd om 23:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:43 ----------

Heel cool man, bedankt voor me rol en indd jammer dat het alweer is afgelopen! Was een uiterst leuk potje die smaakt naar meer :D

Bedankt. Leuk om te horen dat je het een leuk potje vond ;)

Al weet ik niet of dat eigenlijk betekent dat ik een goede spelleider was, aangezien ik niet meespeelde :roflol:

Bedankt voor de organisatie en de eervolle vermelding :)

Best post was dat het heten van Lloyd genoeg is om n iemand niet te vertrouwen van jaap xD

log ik nog eens in na zoveel tijd... game 29 srsly? lol

Ahh, vandaar.. Ik vroeg me al af wat voor jou aanleiding was om op mij te gaan. Had de hint zelf ook gezien, maar had uit mijn oogpunt eerder gedacht dat het verwijzing was naar mijn slechte rol.. Wel gezien hoe en wat maar niet zeggen wie ik had zien veranderen in wolf. Viel me overigens wel mee dat niemand verder daar op in ging :p

Jammer dat ik er zo snel uit lag! Heb wel vol spanning de rest meegelezen haha!

Verdorie, daar had ik inderdaad niet over nagedacht. Mijn excuses :D.

Bedankt voor het organiseren jorg..

Sorry dat ik zo inactief was, was niet mijn bedoeling.

Inactief? Ja het is natuurlijk wel een spelletje die je een beetje tussen alle andere dingen speelt. Daarnaast was ik cult en vond m'n actie om te refereren aan het zyzz topic en daarmee Diaephi naar voren te schuiven om eruit te stemmen wel goed gelukt.
Maar bedankt voor het organiseren.

Terug
Naar boven