XXL Nutrition

Aankondiging Weerwolfgame 33: The guardians of humanity: freemasons

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wasdeze iedereen negeert me :sad:

• Like
Waarderingen: Vonk
Wat zou de uitkomst dan zijn van de puzzels?

punjab omdat ik werkelijk geen idee heb... Nu even eten en dan verder met werken dus helaas geen tijd meer...

Vind niemand het hier verdacht dat Orgineel er al 3 cults uit weet te krijgen door het beginnen van een stemming op deze, en de Wolf hem nog niet gepakt heeft? En dat Woopy overduidelijk aan de goede kant lijkt te staan, maar dat de Wolf ook hem nog niet gepakt heeft?

Origineel wordt hoogstwaarschijnlijk beschermd, en de wolf is slim genoeg om dat te beseffen en voor iemand anders te gaan.

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:07 ----------

Lloydatoni

• Like
Waarderingen: Vonk
lloyd

Lijkt me de beste optie op dit moment:o

Lloyd

Ik ga mee op Lloydatoni

O lol bedankt diaephi voor het treintje op te zetten naar mij toe.

Met weer een onzinnige hintoplossing net zoals de vorige keer

• Topic Starter Topic Starter
Stemming afgelopen

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Dag 4:

De vrijmetselarij en hun loges worden dikwijls aanzien als een half duistere organisatie die overal in de hoogste bestuursorganen leden heeft zitten en de politiek leid. Het is echter een broederschap dat streeft naar geestelijke en morele verheffing gepaard met onderlinge waardering en wederzijdse hulp. Er bestaan typisch verschillende loges in één land met aan het hoofd een coördinerende loge genaamd de grootloge. De vrijmetselarij zoals we die vandaag kennen is ontstaan in het begin van de 18de eeuw in Engeland, de precieze achtergrond is niet geweten maar bekend is de band met de oorspronkelijk Engelse en Schotse steenhouwersgilden die met afspraken en gebaren hun beroep afschermden. Iedere grootloge is overigens soeverein maar er worden nauwe banden onderling tussen de verschillende loges aangehouden.

Een vrijmetselaar houdt zich ruwweg aan een aantal levensprincipes. Van iedere vrijmetselaar wordt verwacht dat hij of zij door zijn of haar metselactiviteit een beter mens wordt. Het geloof in een universele broederschap van alle mensen, ongeacht verschillen in geloof, cultuur, taal, ras enz. wordt gezien als een leidende factor bij het handelen. In tegenstelling tot wat veel mensen denken dat vrijmetselaars strikt ongelovig zijn hoor je als lid net wel iets te geloven, een hoger wezen dat een hand heeft in de wereld zoals wij ze kennen. Alleen mag iedere persoon invullen wat dit voor hem precies betekent. Of je nu in Allah of god gelooft, het maakt allemaal niets uit zolang je maar in iets geloofd.

Hetgeen waar de vrijmetselaars misschien nog het meeste voor bekend zijn is hun geloof in het gebruik van symboliek. Het bekendste logo van de vrijmetselarij bestaat uit een passer en een winkelhaak, de toenmalige hulpmiddelen van een metselaar. Meestal ziet men de passer liggend op de winkelhaak maar dat mag alleen een meestervrijmetselaar. Een leerling legt de winkelhaak bovenop de passer en een gezel legt ze gekruist: aan de ene kant de passer boven en aan de andere kant de winkelhaak. De structuur van de loge is opgebouwd uit een soort van piramidevorm waarbij je bij elke rang die je stijgt een overgangsritueel ondergaat. Nog een misverstand is dat je dient uitgenodigd te worden om lid te zijn van een loge maar minder is waar, je hoort zelf het initiatief te nemen en contact op te nemen met de loge waar ze je dan beoordelen op je intenties en motieven.

squareandtriangles.jpg

LLoydatoni is dood:

Hij was de leugenaar

Hopla, gaat goed :p

Jullie muren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven