Fitness Seller

Weet er iemand een 3 / 4 daagse full body schema voor massa en kracht

R.K 113

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Weet er iemand een goed schema voor massa en kracht ( full body workout met supersets ). ik heb toegang tot een goede sportschool. die maar twaalf min lopen is van mijn huis.

Waarom moet het fb met supersets zijn?

Het is beter dat je zelf met een degelijk schema komt waarop wij evt verbeteringen kunnen geven. Denk dat dit meer in dank zal afgenomen worden dan gewoon vragen 'geef mij een schema' ;)

Push/Pull
Push 1 Kracht (Maandag)
Pull 1 Kracht (Dinsdag)

Push 2 Massa (Vrijdag)
Pull 2 Massa (Zaterdag)

Workout 1
  1. Squats
    3 sets van 8-10 reps.

2. Bench Press
    3 sets van 8-10 reps.

3. Rows
    3 sets van 8-10 reps.
Workout 2
  1. Deadlifts
    3 sets van 8-10 reps.

2. Pull-Ups (or Lat Pull-Downs)
    3 sets van 8-10 reps.

3. Overhead Shoulder Press
    3 sets van 8-10 reps.
Overal +-2 minuten rust.

Weet natuurlijk niet hoever je gevorderd bent, maar dit is een prima Full Body Workout voor drie trainingsdagen. Dus stel: Ma - Wo - Vrij.
Ma: W1
Wo: W2
Vrij: W1
Ma: W2
etc.

Volgens mij kan je best zelf een schema in elkaar zetten. Je bent 93kg met 13%, neem aan dat je al enige tijd traint. Daarna willen wij er allemaal best even na kijken. :P

Workout 1
  1. Squats
    3 sets van 8-10 reps.

2. Bench Press
    3 sets van 8-10 reps.

3. Rows
    3 sets van 8-10 reps.
Workout 2
  1. Deadlifts
    3 sets van 8-10 reps.

2. Pull-Ups (or Lat Pull-Downs)
    3 sets van 8-10 reps.

3. Overhead Shoulder Press
    3 sets van 8-10 reps.
Overal +-2 minuten rust.

Weet natuurlijk niet hoever je gevorderd bent, maar dit is een prima Full Body Workout voor drie trainingsdagen. Dus stel: Ma - Wo - Vrij.
Ma: W1
Wo: W2
Vrij: W1
Ma: W2
etc.
Veel te weinig.

Kan je dat onderbouwen? Lees van jou momenteel niets anders als rare schema's met tig oefeningen borst en te weinig benen, omdat je niet gemotiveerd bent om ze 2xpw te trainen.
Wil alleen maar lichter trainen om mind-muscle connection te behouden, dat soort dingen. En dan kom je nu met dat dit schema, dat in principe voor beginners een bewezen effectieve methode is, 'veel te weinig' is?

Kan je dat onderbouwen? Lees van jou momenteel niets anders als rare schema's met tig oefeningen borst en te weinig benen, omdat je niet gemotiveerd bent om ze 2xpw te trainen.
Wil alleen maar lichter trainen om mind-muscle connection te behouden, dat soort dingen. En dan kom je nu met dat dit schema, dat in principe voor beginners een bewezen effectieve methode is, 'veel te weinig' is?

Ik vind het ook te weinig 3 oefeningen en het is imo geen compleet FB schema.

Jij hebt een naar mijn mening beter beginner schema gepost in het yates topic. Fullbody en compleet met niet teveel volume.

Oke! Het is een lange post en koste wat moeite, maar hier zijn de schema's! Heb ze van beginnersschema's naar trainingen voor gevorderden uitgetypt.

Fullbody-schema, gebruikt in de eerste twee maanden na het starten met trainen.
* 3xpw, op niet-achtereenvolgende dagen.
* Focus op een correcte uitvoering van de oefening.
* Gebruik een gewicht waarbij 10 herhalingen net haalbaar is, maar blijf wel van spierfalen.
* Rusttijd tussen sets 60-90 seconden.

Warming-up: 10 minuten op de hometrainer, stretchen van de spiergroepen die je gaat trainen.

Quadriceps: Squats (3x10)
Hamstrings: Leg Curls (3x10)
Borst: Bench Press (3x10)
Rug: Barbell Rows (3x10)
Schouders: Barbell Press (3x10)
Biceps: Barbell Curls (3x10)
Triceps: Skullcrushers (3x10)
Buik: Crunches (3x20)
Kuiten: Standing Calf Raises (3x10)

Een van de schema's waar ik goede progressie heb gemaakt is het fullbody schema van Kelei, heb dit geruime tijd gedaan 5/6 x per week maar toen werd het wat eentonig. Zeker het proberen waard! Is een routine die de TUT verhoogt dmv rest/pause technieken.

Daarom heeft Jason Blaham ook ICF 5x5 gemaakt omdat er in de standaard 5x5 te weinig volume zit.
Beginners kunnen ook een split volgen en alles 1x per week trainen wat minder effectief is dan een full body, maar het zijn beginners dus die krijgen sowieso wel gains in het begin.
Mind-Muscle Connection = Je spier om goede manier voelen ipv zware gewichten te drukken zonder wat te voelen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven