MuscleMeat

Weg met het vet!

Bezoekers in dit topic

Als je dat gaat doen zonder BCAA's of Whey zul je kracht en spiermassa verliezen. Sowieso geen gewichten doen na je cardio, altijd eerst KT en dan cardio.

Is HIIT onderdeel van Fasted Cardio?
Okee, dan neem ik als ik wakker word gelijk bcaa of whey en dan ga ik hardlopen buiten. Het is dus niet goed om kt na je cardio te doen. Losse oefeningen tijdens hardlopen is wel oké? op lichaamsgewicht natuurlijk.

Daarnaast heb ik ook l carnitine besteld op aanraden van een vriend. Er staat bij dit een half uur voor je training te nemen. Maar als ik in de ochtend op lege maag (bcaa) ga rennen dan moet ik dus na wakker worden eerst een tijd wachten..
 
Okee, dan neem ik als ik wakker word gelijk bcaa of whey en dan ga ik hardlopen buiten. Het is dus niet goed om kt na je cardio te doen. Losse oefeningen tijdens hardlopen is wel oké? op lichaamsgewicht natuurlijk. Daarnaast heb ik ook l carnitine besteld op aanraden van een vriend. Er staat bij dit een half uur voor je training te nemen. Maar als ik in de ochtend op lege maag (bcaa) ga rennen dan moet ik dus na wakker worden eerst een tijd wachten..
Het probleem zit er in als je KT doet na je cardio dat je spiermassa gaat verbranden, omdat door de cardio alle voedingsstoffen (koolhydraten) al uit je bloed zijn, waardoor je spieren gaat verbranden om energie te kunnen leveren tijdens de KT. Andersom is wel goed, eerst KT en dan cardio. Geen idee of oefeningen tijdens het rennen wel kan. Over Cartinine, daar is hier vaak genoeg over geschreven,ook hier op DBB. het is een leuk marketing supplement, laat ik het daarbij houden. Beter is een combinatie van groene thee pillen met caffiene pillen.
 
Laatst bewerkt:
Carnitine doet niks voor vetverbranding.
Spiermassa verbranden met krachttraining..........dat is nieuw.
Je hebt nog glycogeen, je hebt nog vetvoorraad, maar nee hoor, jouw lichaam verbrandt spiermassa.....tijdens KT ook nog.
Ik weet niet waar jij aan je info komt soms.
Ik moet 2 dagen carbloos trainen, full-body, 3-4 sets van 20 reps per spiergroep, met 30 sec rust ertussen en dan nog is mijn glycogeen niet leeg......dat is met aantal dagen low-carb ervoor.
En bij sommige wordt alles genegeerd en direkt spieren afgebroken naar aminos voor energie.
 
okee, gelukkig is het maar 9 euro de carnitine... haha,

Maar oefeningen tijdens het rennen kan dus wel. Ik zat namelijk te denken aan: 20 min hardlopen, amrap 11 min met squats, jumping lunges en sit up en russiantwist en 20 min hardlopen. (bovenlichaam ontzie ik omdat ik nu nog flink spierpijn heb). Vervolgens neem ik een maaltijd die carbs eiwit en vetten bevat. Is dit oke of raden jullie eerder alleen eiwit aan?
 
Als ik het zo lees ben je het een beetje aan het over-denken.
Eet minder dan je verbruikt en je valt af.
Ga je cardio doen? Prima, eet dan wat meer om niet té laag in calorieën uit te komen.
Spiermassa verbranden ga je tijdens een krachttraining niet (snel) klaar krijgen. Het principe van cardio na krachttraining is meer om voldoende energie voor het belangrijkste onderdeel (de krachttraining) te hebben, en niet al moe / uitgeput van de cardio aan je krachttraining te hoeven beginnen.

Supplementen? Leuk, maar niet nodig als je het mij vraagt. Ook BCAA's kun je je vraagtekens bij zetten (zie artikelen door Menno Henselmans).
Als jij tijdens het rennen bodyweight oefeningen wil doen, ga je gang. Probeer die hartslag lekker hoog te houden om calorieën te verbranden.
Let wel op dat dit je krachttraining niet negatief beïnvloed (spierpijn van de vele squats), want dat is waar je de focus op wil leggen.

Voeding: 250 tot 500 calorieën minder dan je calorisch onderhoud (dat hoger ligt door de cardio).
2 tot 2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
Ongeveer 1 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht
De rest kun je opvullen met koolhydraten
Eet voldoende groenten en fruit, zorg voor genoeg vezels en drink genoeg water.
Persoonlijk beperk ik rondom (de maaltijd voor en na) de training vetten (persoonlijke voorkeur).
 
Als je geen resultaat hebt: Wees consequenter en strenger tegen jezelf. Dan gaat er iets fout in de kcal. Hup, kop er tegen aan. Wil je resultaat? Ja, dat wil je, dus ga er 100% voor!
 
2x per week 45 min Ochtend cardio op nuchtere maag! Eerst BCAA's nemen en dan cardio. Hierna je ontbijt met whey erbij. Dit werkt top en wordt ook veel gedaan in wedstrijdvoorbereiding.

Daarnaast uiteraard moet je overall voedingsschema in orde zijn.

Moet je er eigenlijk eerlijkheidshalve ook bij vermelden dat er vrijwel geen enkele wedstrijd(voorbereiding) PED vrij is, dus geen al te hoge verwachtingen scheppen ;)

---------- Toegevoegd om 15:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------

Het probleem zit er in als je KT doet na je cardio dat je spiermassa gaat verbranden, omdat door de cardio alle voedingsstoffen (koolhydraten) al uit je bloed zijn, waardoor je spieren gaat verbranden om energie te kunnen leveren tijdens de KT. Andersom is wel goed, eerst KT en dan cardio. Geen idee of oefeningen tijdens het rennen wel kan. Over Cartinine, daar is hier vaak genoeg over geschreven,ook hier op DBB. het is een leuk marketing supplement, laat ik het daarbij houden. Beter is een combinatie van groene thee pillen met caffiene pillen.


De voornaamste reden om cardio ná KT te doen is dat je dan tijdens je KT voldoende energie hebt om met hoge intensiteit te trainen. Dat je daarna dan nog een minuut of 30 steady state cardio doet en daarmee +/- 300 kcal extra verbruikt is mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven