AndroidHealthClinic

Weinig tot geen vooruitgang...

Millz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
64kg
Ik doe nu al een paar maanden fitness, van maandag tot vrijdag. Dan zou je denken dat ik toch echt wel wat progressie zou moeten hebben, maar nee hoor. Om de een of andere reden niet, het begint heel frustrerend te worden omdat ik nu het idee krijg dat ik m'n tijd een beetje zit te verspillen elke avond.

Ik ben 15 jaar, weeg 64 KG en ongeveer 1,70 cm lang. Zoveel kilo kan ik nog niet o.a 20 kilo bankdrukken. Maar wat het vervelende is aan de enige sportschool in mijn stad is dat ze mij amper helpen en meer met zichzelf bezig zijn (de trainers). Ik hoor zelfs opmerkingen zoals 'die gaat ook nooit vooruit he..', helpt wel erg qua motivatie...

Maargoed, dit forum ziet er erg hulpvol uit en ik hoopte hier wat meer hulp te krijgen dan wat ik in de sportschool krijg. Ik heb niet echt een voedingsschema, ik eet wat de pot schaft. Probeer wel kleine dingen te verbeteren qua eten bijv. meer fruit, kip, vis en water.

Alvast bedankt! :p

Edit: voor iemand het vraagt, ik had al wat threads gelezen maar kon er geen vinden die echt bij mij pastte, vandaar deze topic.

Meer eten

Meer eten inderdaad.. 20 kg bankdrukken is overigens enkel de stang. Of bedoel je 20 kg gewicht totaal?

• Topic Starter Topic Starter
Meer eten inderdaad.. 20 kg bankdrukken is overigens enkel de stang. Of bedoel je 20 kg gewicht totaal?

Stang = 15 kg (bij ons) + aan beide kanten een schijf van 20 kg maar dit is ook echt mijn maximum.

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:41 ----------

Ik vroeg me af of het dan uitmaakt of het nou snacks zijn of gezond eten? Sinds ik toch meer koolhydraten (neem ik aan) moet binnen krijgen en dit in beiden zit (geloof ik). Uiteraard is fruit stukken beter maar soms val ik wel is door de mand met een frikandelbroodje vers uit de winkel...

Dan bench je 55kg, niet verkeerd als je pas even bezig bent...

Gewoon vreten joh, met die stats van jou kan het geen kwaad. Natuurlijk ook genoeg eiwitten eten, zo'n 130-140 gram.

Dan bench je 55kg, niet verkeerd als je pas even bezig bent...

Gewoon vreten joh, met die stats van jou kan het geen kwaad. Natuurlijk ook genoeg eiwitten eten, zo'n 130-140 gram.

Dankjewel voor de snelle reacties :)

Ja dat wel maar ik bench 20 kg al 3 maanden ongeveer, dat is wat erg frustrerend is. Maar ik denk dat het even doorbijten dus is, zou jij power supplies of wat dan ook aanraden voor een 15 jarige (létterlijk net pas 15).

---------- Toegevoegd om 21:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:10 ----------

Nou ik zie hier jongens lopen die veel minder trainen die ongeveer 3 keer zoveel vooruitgang hebben en mij al voorbij zijn gegaan, maar bedankt voor de link. Zal het even goed doorlezen!

Ga de stickies eens langs.
Bereken je onderhoud en ga daar dan 500kcal boven zitten.

Train je elke dag? (ma t/m vrij)
Je moet ook weten dat rust belangrijk is, ook al heb je zo'n zin. :P

Maak een voedingsschema met 500 kcals boven onderhoud
Neem een fullbody schema en werk aan lineare progressie

Goie site om kcal te berekenen ?? En Millz serieus 6%bf?

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

Goeie*

Ga de stickies eens langs.
Bereken je onderhoud en ga daar dan 500kcal boven zitten.

Train je elke dag? (ma t/m vrij)
Je moet ook weten dat rust belangrijk is, ook al heb je zo'n zin. :P

Ja, klopt. Rust is net zo belangrijk maar ik doe ma t/m vrijdag idd en dan richt ik me elke avond op een andere spiergroep. Misschien helpt 't om te weten maar zo ziet mijne eruit (zelf gemaakt met wat tips op dit forum).

Ma: borst
Di: rug (biceps ondertussen)
Wo: schouders (triceps ondertussen)
Do: legday
Vr: armen (biceps + triceps)

Bij dit schema heb ik bepaalde oefeningen in een lijstje gezet en kies ik op diezelfde avond welke ik neem, elke week verschillen de oefeningen. Misschien kan dit een probleem vormen of is dit niet bepaald erg?

Hoop dat dit voldoende rust geeft en er ook goed uit ziet!

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

Goie site om kcal te berekenen ?? En Millz serieus 6%bf?

---------- Toegevoegd om 21:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

Goeie*

6% zal niet helemaal kloppen omdat ik even mijn vetpercentage niet meer wist uit m'n hoofd zo. ligt rond de 10% , zal wel aanpassen.

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Maak een voedingsschema met 500 kcals boven onderhoud
Neem een fullbody schema en werk aan lineare progressie

Is het schema wat ik eerder heb gepost goed? Of moet ik mij meer richten op m'n boven lichaam of onder lichaam per avond? En hoe zou ik het beste lineare progressie kunnen boeken.

Nee, je traint iedere spiergroep 1x per week. Met full body train je iedere spiergroep 3x per week. Lineare progressie door full body te trainen en consistent meer herhalingen/reps of gewicht erop gooien (afhankelijk van welk schema je kiest).

Nou ik zie hier jongens lopen die veel minder trainen die ongeveer 3 keer zoveel vooruitgang hebben en mij al voorbij zijn gegaan, maar bedankt voor de link. Zal het even goed doorlezen!

Die jongens hebben wss ook een 3 keer beter voedingsschema en een vast (goed) trainingsschema etc.

Dankje voor dat linkje, ziet er echt goed uit en ik ga het meteen uitproberen/volgen.

Doe voorderest helemaal niks aan voeding, zou ook geen idee hebben hoe ik zo'n schema op moeten stellen voor mijn leeftijd en gewicht etc.

Lees je dan in, het is juist belangrijk op onze leeftijd om een voedingsschema te hebben.

Maar ik denk dat het even doorbijten dus is, zou jij power supplies of wat dan ook aanraden voor een 15 jarige (létterlijk net pas 15).

Kracht en spiergroei zijn testosteron gerelateerd, gezien je net 15 bent, hoe is het met andere 'mannelijke' (lees: testosteron gerelateerde) ontwikkelingen zoals bv baardgroei?

De piek in testosteron komt nog, dus gewoon blijven trainen. Je traint zo het neurologisch systeem wat je straks voordeel op gaat leveren.

Met de pot mee eten en extra kan je magere kwark nemen en door de dag wat glazen melk. Spaar jezelf je zakgeld en koop geen supplementen ;)

Als je dan al geld uit wil geven adviseer ik je een online coach, bv Victor Mooren.

Laatst bewerkt:
Kracht en spiergroei zijn testosteron gerelateerd, gezien je net 15 bent, hoe is het met andere 'mannelijke' (lees: testosteron gerelateerde) ontwikkelingen zoals bv baardgroei?

De piek in testosteron komt nog, dus gewoon blijven trainen. Je traint zo het neurologisch systeem wat je straks voordeel op gaat leveren.

Met de pot mee eten en extra kan je magere kwark nemen en door de dag wat glazen melk. Spaar jezelf je zakgeld en koop geen supplementen ;)

Nog niet veel baardgroei, heb wel aardig wat haargroei op m'n bovenlip, scheer het meestal weg maar komt als een razende weer terug. Maar zeker wat aan deze post gehad, thanks :)

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:30 ----------

Lees je dan in, het is juist belangrijk op onze leeftijd om een voedingsschema te hebben.

Ja inderdaad, zal doen.

Dankje voor dat linkje, ziet er echt goed uit en ik ga het meteen uitproberen/volgen.

Doe voorderest helemaal niks aan voeding, zou ook geen idee hebben hoe ik zo'n schema op moeten stellen voor mijn leeftijd en gewicht etc.

Goed schema, ik volg het ook en ik blijf maar wel vooruitgang, vooral in de squat

Zorg er wel zeker voor dat je form perfect zit anders ga ja je rugklachten krijgen.

Terug
Naar boven