Fitness Seller

Wel of geen rust

• Topic Starter Topic Starter
1-2 weken, zeker in jouw geval, omdat je lichaam het aangeeft.
Op balen vind drie dagen al klote heb in drie maanden tijd nog nooit langer als twee dagen achter elkaar niets gedaan. Kan ik ook niet een spier per dag trainen zo dat de rest extra goed kan herstellen?

Ik heb het hier ook moeilijk mee.

Trainde ver maandenlang 7/7 zelfs met 2x deadlift en andere zware compounds per week.

Geloof me als je je zelf wilt slopen ga zo door. Ik steeg niet langer in gewichten of rep ranges en ging er zelf slecht door slapen en eten. Pijn aan de polsen en knieën heb ik al jarenlang dus dacht dat dat normaal was. Ging me pas opvallen als een vriend me vertelde dat ik enorm veel caffeine nam voor de trainingen.

Ik train nu 5 of 6 op 7. En zonder caff 🤣
Elke 5 weken deload week. (Op de helft van de gewoonlijke gewichten.) Mooi gecontroleerd op de zelfde sets en oefeningen.

Dit werkt het best voor mij (denk ik)

Gewoon een goede deload toepassen zowel kwa gewicht als volume en je kunt waarschijnlijk zonder extra rust prima herstellen.
Ook als je, zoals ts, al te lang geen rust hebt gehad en geplaagd wordt door vermoeidheid en pijntjes? 🧐

Ik werk 5 dagen in de week ook fysiek werk. Maar als ik thuis kom na werk train ik ander half uur / uur. Dan eet ik wat en ga ik daarna gelijk na bed 2 uur tv kijken. Douche en dan slaap ik wel meer als 9 uur per dag..

Ik zet oprecht vraagtekens bij de routine, je hebt een uur getraind en daarna meteen 11 uur niks doen. Is het een optie om bv na die 2 uur tv kijken nog een halfuurtje te wandelen ofzo?
Sowieso is 9 uur slaap erg veel, volgens mij is 7 uur optimaal, alles boven de 8 heeft bij de gemiddelde persoon een visa versa effect.

Daarnaast altijd goed naar je lichaam luisteren, rust pakken is geen zonde maar een kracht (is voor mij mentaal ook moeilijk).

Ik zet oprecht vraagtekens bij de routine, je hebt een uur getraind en daarna meteen 11 uur niks doen. Is het een optie om bv na die 2 uur tv kijken nog een halfuurtje te wandelen ofzo?
Sowieso is 9 uur slaap erg veel, volgens mij is 7 uur optimaal, alles boven de 8 heeft bij de gemiddelde persoon een visa versa effect.

Daarnaast altijd goed naar je lichaam luisteren, rust pakken is geen zonde maar een kracht (is voor mij mentaal ook moeilijk).
Ja wandelen doe ik vaak ook nog zeker 3 keer per week. Plus ben 8 uur per dag op werk druk bezig fysiek.
Na het trainen ben ik vaak echt kapot..

De vaakgehoorde 7-8 uur is een maatstaaf voor een gemiddeld persoon. Als hij ook nog eens fysiek werk heeft en gaat sporten, zal zijn lichaam om meer slaap vragen. De 9 uur slaap is in zijn geval niet verkeerd. Al is het dan nog de vraag wat de kwaliteit van zijn slaap is.

train nu drie maanden ongeveer 5 keer per week
Nee maar denk wel dan het verloren tijd is dat ik dan ook niks er bij krijg

Je bent 25 , je traint 3 maanden en bang om je gains te verliezen als je rust / herstel nodig hebt.
Wat heb je voor deze 3 maanden gedaan , toch ook niet getraind ?!

Rust is belangrijk en essentieel.
Maar als je stats kloppen ( 1.86 , 80 kg en 15% vet ) zullen het aantal aangezette " gains " wel meevallen

9 uur veel ? 7 uur optimaal?
Ik denk dat dit persoonlijk is, maar ook dat langer beter is.
Ik slaap regelmatig 9 uur soms zelfs 10, bevalt me prima.

Bij mij komt die 'echte' vermoeidheid soms gebundeld met wat 'pijntjes' vaak op het einde van mijn trainingscyclus als ik sowieso ga vastlopen. OF wanneer ik ziek lijk te worden. Wat gas terugnemen kan géén kwaad. Een weekje deload en terug aanvatten en anders gewoon terug opbouwen. Ik heb altijd 4 weken waar ik rustig doorheen kom en het dan pas weer stukken zwaarder word. Doet me zelf wel goed tegenover vroeger altijd maar in het rood heffen en niks progressie boeken of weinig.

De vaakgehoorde 7-8 uur is een maatstaaf voor een gemiddeld persoon. Als hij ook nog eens fysiek werk heeft en gaat sporten, zal zijn lichaam om meer slaap vragen. De 9 uur slaap is in zijn geval niet verkeerd. Al is het dan nog de vraag wat de kwaliteit van zijn slaap is.
Ik slaap 10/12 uur eeeeh

Ik snap niet hoe iemand meer dan 7-8u kan slapen 🤣

Ben al gelukkig als ik niet wakker word na 5-6 uren. Laat staan dat ik dan nog kan slapen.

Ik wil het wel maar dat gaat niet

Wie gaat er dan ook al om 2100 naar bed ?
Hoe bedoel je?

Dat ik om 21u na mijn bed ga na enkele uren slaap per dag of dat jij om 21u gaat slapen?

Ik werk volcontinu (7 dagen werk 2 thuis) en zeker in nacht ploeg is het onmogelijk om meer als 6-7 u slaap te hebben.

In de vroege kan ik er om 21u inkruipen (op om 4) maar dat heeft weinig zin. Zit in een stressvolle situatie en dan pieker ik nog door tot 11-12u. Melatonine, magnesium, zma. Goede voeding en levenstijl (bijna 400 dagen nuchter). Helpt allemaal voor de klote.

Je schreef dat je om 5 of 6 uur wakker wordt. Je slaapt 7 a 8 uur.
Terug rekenend kom ik dan op 9 uur s'avonds.

Ik zie dat je druk bent, maar ik ga er van uit dat je dat leuk vind, anders ga je dat niet doen, toch ?
Maar geen bier.... wat is daar het nut van ?

Terug
Naar boven