Fitness Seller

Welk cardio toestel gebruik je het liefst/meest?

En bb/pl/fitness doet dit niet?

Zal dat van dementie en alzheimer ook even aan mn opa doorgeven dat die naast die tientallen marathons maar beter zn best had moeten doen vroeger, zodat die nu niet aan het dementeren was...

Dat moet je niet tegen 'm zeggen! Dat is gemeen!

Als ik er maar 1 kon aanraden zou ik toch echt krachttraining aanraden en niet hardlopen als het om gezondheid gaat.

van de traditionele cardio apparaten gebruik ik de crosstrainer het meeste, pak die nog wel eens een paar minuten voor de training om bloed te laten stromen en algemene lichaamstemperatuur wat omhoog te brengen maar dat is niet echt cardio te noemen.

de enige vorm van cardio die ik eigenlijk doe zijn sprints.

snap eigenlijk sowieso niet waarom je cardio op een toestel zou gaan doen.

Hmm ben wel benieuwd in hoe mindere mate het dan is...

M'n vrouw en/of rechterhand

crosstrainer binnen en fietsen buiten.
Lopen doe ik echt niet graag, verkies eigenlijk het meest van al het fietsen buiten en dan vooral in de zomer.

Kom je nog eens ergens, mooie vrouwen onderweg tegenkomen als je door de stad fietst,...

Mijn brommer heeft geen elektrische start dus moet hem aandrukken door de versnelling heen.

Kinderachtige gedoe hier zeg. Kunnen niet eens normaal antwoord geven op een vraag.

Want hardlopen remt de veroudering van je brein, wordt vermoed alzheimer en dementie te voorkomen, zorgt voor aanmaak van nieuwe hersencellen en verbetert je lerend vermogen, traint je hartspier, verbetert de doorbloeding, vermindert de aanmaak van cortisol (katabool) en verhoogt de aanmaak van bijv. serotonine, vergroot de longinhoud, verbetert je conditie? Zal ik doorgaan of vind je het nog overrated? :D
Is allemaal allang achterhaalt. Langdurige cardio is net zo slecht als elke dag een pakje sigaretten roken. Als je voor je gezondheid wil sporten moet je krachttraining en iets als sprinten gaan doen Zelfs Jim Fixx viel dood tijdens het hardlopen
Fixx begon zelf in 1967 op 35-jarige leeftijd met hardlopen, toen hij zich bekeerde van een ongezonde levensstijl. Tien jaar later schreef hij daarover een enthousiast boek, waarin hij de zegeningen beschreef van zijn nieuwe levensstijl van hardlopen of joggen: gepaard met gezond eten en niet roken werd het aangeprezen als een recept voor een lang leven. Dit Complete Book of Running werd onverwacht een groot succes en ook een inspiratiebron voor miljoenen mensen die aan het hardlopen kreeg. Op 52-jarige leeftijd overleed Fixx tijdens het hardlopen aan een plotselinge hartaanval. Dit wrange lot voedde het standpunt van critici als zou hardlopen helemaal niet zo gezond zijn als door Fixx en anderen was aangeprezen

Laatst bewerkt:
Is allemaal allang achterhaalt. Langdurige cardio is net zo slecht als elke dag een pakje sigaretten roken. Als je voor je gezondheid wil sporten moet je krachttraining en iets als sprinten gaan doen Zelfs Jim Fixx viel dood tijdens het hardlopen

Wat een onzin. Dus omdat Jim Fixx is overleden aan een hartaanval tijdens het hardlopen is cardio slecht voor je? GTFO.

bokszak

maar vaker het bed :rolleyes:

Ik wil weten welke vorm van cardio men hier meest doet en waarom.

Ikzelf het roeitoestel. Heb eens gelezen dat roeien goed is voor mijn borsten. :D

Ik gebruik alleen een cardio-toestel als het buiten slecht weer is of als ik een specifieke korte intensieve of interval-training wil doen. Loopband, crosstrainer en soms fiets (al zitten die fietsen in de sportschool voor geen meter, een spinning-fiets zou waarschijnlijk beter zijn)

Voor het langere werk ga ik veel liever buiten hardlopen in de natuur, of een stuk fietsen op de weg.

waarom ? om verschillende redenen:
Om mijn metabolisme te boosten,
om een betere conditie te krijgen (VO2max en uithoudingsvermogen),
om sneller te worden (hardlopen),
om wat vet te verbranden (een lange wandeling helpt ook),
om meer te kunnen eten :),
omdat ik het leuk vind. (buiten althans)

@teefje, foto van je borsten.

Mijn handen zijn ook goed voor je borsten.

Geklets, cardio is su-pe-ri-eur aan krachttraining als het gaat om gezondheid. Begrijp me niet verkeerd, krachttraining is gezond, maar iedere vergelijking met hardlopen is :o. Je gezondheid wordt bepaald met name door de staat van je hart- en bloedvatenstelsel. Laat dat nou net zijn wat je met (intensieve) cardio traint. Krachttraining is gezond omdat je sterker wordt, maar traint de hartspier niet voldoende op niveau. Betekent niet dat je 5 x per week 1 uur moet hardlopen, want teveel schaadt je hartspier, die moet net als iedere spier herstellen. Maar 3x per week 30 min. flink hardlopen is zeer goed, spreek uit ervaring.

---------- Toegevoegd om 17:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

Ik gebruik alleen een cardio-toestel als het buiten slecht weer is of als ik een specifieke korte intensieve of interval-training wil doen. Loopband, crosstrainer en soms fiets (al zitten die fietsen in de sportschool voor geen meter, een spinning-fiets zou waarschijnlijk beter zijn)

Voor het langere werk ga ik veel liever buiten hardlopen in de natuur, of een stuk fietsen op de weg.

waarom ? om verschillende redenen:
Om mijn metabolisme te boosten,
om een betere conditie te krijgen (VO2max en uithoudingsvermogen),
om sneller te worden (hardlopen),
om wat vet te verbranden (een lange wandeling helpt ook),
om meer te kunnen eten :),
omdat ik het leuk vind.
(buiten althans)

Dit dus. Vergeet niet de training van je hartspier, longen en doorbloeding, verlaging/controle op bloeddruk (en nog veel meer). Mooiste is misschien het serotonine effect na hardlopen. Als je dat hebt ervaren en nog steeds roept hardlopen is kut dan krijg je van mij 50 euries. En o ja, je quads/hamstrings/kuiten groeien/ontwikkelen zich er ook door, ook niet verkeerd voor een bb'er he ;)

Laatst bewerkt:
Idd, kijk maar naar die marathon lopers. Giga quads.

Terug
Naar boven