Fitness Seller

Sticky Welk trainingsprogramma is geschikt voor mij?

Ik toonde een beetje respect voor je, 7 dagen op 7, 3 uur per dag, de inzet was er!! Vind ik mooi, minder was wel beter geweestd. Tot je begint over kuren en je voeding is denk ook niet veel bijzonder.

Tip: lees de voedingssectie eens en laat hier commentaar op je schema geven
http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/

Hallo,

Ik ben begonnen met wat te trainen, ik heb een drukbank met 140 kilo en een aantal dumbless met ongeveer 25 kilo elk, tevens heb ik een dipstang. Graag zou ik met deze apparaten mijn gehele lichaam willen trainen op kracht toename en spier opbouw. Wie kan mij helpen aan een geschikt trainingsschema.
Wil serieus gaan trainen dus hoop ook een serieus antwoord.

Met vriendelijke groet

Bijdij

bij een split schema van 3 dagen, neem de klassieker bijvoorbeeld;

Dag 1: Borst Biceps
Dag 2: Rug Triceps
Dag 3: Benen Schouders

Hoeveel oefeningen moet ik pakken per spiergroep, en welke oefeningen zijn het effectiefst / pak je het grootste gedeelte van de spiergroep mee?

Bij mij in de gym zit een kerel, hij ziet er echt zeer atletisch uit (niet echt huge bodybuilder dus). Je zou het a la jean-claude van damme kunnen noemen.

Hij werkt zo:

Gewone krachttraining, 4 sets per oefening maar wel gaan tot zoveel je kan (met een zwaar gewicht). Meestal is dat rond de 12 keer dus. Als ie alles gedaan heeft, dan begint hij de zogenaamde 'pomp'. Hier neemt hij dezelfde oefeningen maar iets lichter en herhaalt ie ze tot zo'n 25 maal, maar erna laat hij niet los, hij doet een alternatieve oefeningen, nog steeds op dezelfde spier, en daarna nog eentje (15x) maar dan met halve reps, wat er pijnlijk uitziet.

Volgens hem blijf je zo je conditie op pijl houden en zullen je spieren een veel langere uithouding hebbben, wat ik ook best geloof want hij kan blijven gaan.

Ik twijfel beetje over trainingschema:

Maandag : Borst en Biceps (twijfel over oefeningen) shake voor en na training
Disndag: benen, kuiten en buikspieren shake na training
Woensdag: schouders trapezius en triceps shake na training
donderdag: kuiten, buik shake na training
vrijdag : borst en rug schane voor en na trainingt

ik wil alle spiergroepen goed en intensief trainen met extra aandacht voor de borst omdat ik daar lichte acterstand heb. met schouders en buikspieren heb ik wat moeite en ben onzeker van de oefeningen. hoeveel oefeningen moet ik doen ij welke spiergroep.

Ik ben zeventien jaar en heb veel motivatie. ik ben mager gebouwd toch eet ik genoeg.
ik drink ook shakes als voedingsupllement.

Ik zou graag met zekerheid trainen met goeie oefeningen, goeie manier,...

zou u mij aub kunnen helpen
dank bij voorbaat Bruno ;)

Kan ik met gewichten trainen?

Hallo. Ik ben een jongen van 16jaar, 1m73 en 58kg. Ik wil graag weten of ik met gewichten kan trainen. Ik heb namelijk gehoord dat je daardoor klein blijft.

MvG,

Hij bedoelt dat ie dan stopt met groeien. Zal niet gebeuren.

Is dit schema goed? 8maand bezig.

Ik ben 8 maand aan het trainen en dit is momenteel mijn schema.
Commentaar aub...

dag1: borst
incline dumbbell press (4setjes, van 8,8,8,6)
dumbbell bench press (4setjes, van 8,8,8,6)
dumbbell flyes (4setjes, van 8,8,8,6)
incline dumbbell flyes (4setjes, van 8,8,8,6)

dag2: benen en kuiten
leg extensions (4setjes, van 8,8,8,6)
barbell full squat (4setjes, van 8,8,8,6)
barbell deadlift (4 x 8)
Nog 2 oefeningen voor kuiten maar ken de namen niet

dag3: schouders
dumbbell shoulder press (4setjes, van 8,8,8,6)
seated barbell military press (4setjes, van 8,8,8,6)
seated bent over rear delt raise (4setjes, van 8,8,8,6)
standing low-pulley deltoid raise (4setjes, van 8,8,8,6)
standing front barbell raise over head (4setjes, van 8,8,8,6)

dag4: rug en onderarmen
wide-grip pulldowns behing the neck (4setjes, van 8,8,8,6)
t-bar row (4setjes, van 8,8,8,6)
cable rows (4setjes, van 8,8,8,6)
back extensions(4 x 10)
enkele oefeningen onderarmen

dag5: biceps en triceps
preacher curls (4setjes, van 8,8,8,6)
concentration curls (4setjes, van 8,8,8,6)
dumbbell alternate bicep curl (4setjes, van 8,8,8,6)
standing barbell curl (4setjes, van 8,8,8,6)

dumbbell kickback (4setjes, van 8,8,8,6)
cable rope tricep extension (4setjes, van 8,8,8,6)
concentration triceps extension (4setjes, van 8,8,8,6)
benchdips (4 x 10)

buik train ik soms thuis of anders doe ik ze in 1 van die 5 dagen.
Kan iemand dit schema veranderen met enkele oefeningen en zijn men sets ok?

Knap artikel,

Ik had een vraagje. Ik train nu al bijna 3 jaar en ben laatst gestart met een schema dat in het tijdschrift Muscle & Fitness stond. Het heet ´Keihard de beste in drie maanden´. Het schema bestaat uit een 4-daagse split.

Nou was ik vanmiddag aan het trainen en er waren twee fitness instructeurs die het schema aan het bekijken waren en die vroegen me wat het nut was om 6 sets van 6-12 herhalingen (6,6,6,10,12,12) tegen over een een zware 3 setter van 8-12 reps.
Zou iemand mij dit eens goed kunnen uitleggen, want na een flinke discussie kwamen we nog niet op een goed antwoord.

Frank

Knap artikel,

Ik had een vraagje. Ik train nu al bijna 3 jaar en ben laatst gestart met een schema dat in het tijdschrift Muscle & Fitness stond. Het heet ´Keihard de beste in drie maanden´. Het schema bestaat uit een 4-daagse split.

Nou was ik vanmiddag aan het trainen en er waren twee fitness instructeurs die het schema aan het bekijken waren en die vroegen me wat het nut was om 6 sets van 6-12 herhalingen (6,6,6,10,12,12) tegen over een een zware 3 setter van 8-12 reps.
Zou iemand mij dit eens goed kunnen uitleggen, want na een flinke discussie kwamen we nog niet op een goed antwoord.

Frank

Ik neem aan dat het in dat tijdschrift 'Muscle & Fitness' staat. Als je een schema volgt weet je toch ook wel wat het nut van dat schema is? Of neem je het gewoon klakkeloos over?

Is deze schema goed? ( ik gebruik momenteel deze)

Ma:
Borst. Biceps.
4 oefeningen borst
4 oefeningen biceps

Di:
RUST

Wo:
Rug. Triceps.
4 oefeningen rug
4 oefeningen triceps

Do:
Rust

Vr:
Shouders. Trapezius.
4 oefeningen shouders
1 oefening trapezius
Benen

Za/Zo:
Rust

Hallo, ik heb zelf ook eens een vraagje.
Ik train nu al bijna 1jaar en ik train 6 keer in de week, elke dag 1 spiergroep dus bvb.:

maandag: borst
dinsdag: biceps
woensdag: rust
donderdag: triceps
vrijdag: schouders
zaterdag: benen
zondag: rug
ik train ook elke dag een beetje buik erbij

Nu, mijn vraag is of dit een behoorlijk schema is of moet ik best overstappen op een schema van 3 à 4 keer in de week trainen??

alvast bedankt op voorhand, greetz Tom

ik kon net als jou kiezen tussen 6 keer in de week of 3 keer...
onze principe is hetzelfde, je kan ook mijn schema gebruiken...

kheb nog eens even een vraagje.
welke spiergroepe kan ik het beste combineren: rug en triceps of schouders en triceps???
want ik vind dat als je rug traint, je uw biceps ook goed traint en nu zit ik met de vraag of als je dan triceps erbij traint dat je die dan minder traint omdat uw biceps al vol bloed zit dan??

greetz tom

• Topic Starter Topic Starter
kheb nog eens even een vraagje.
welke spiergroepe kan ik het beste combineren: rug en triceps of schouders en triceps???
want ik vind dat als je rug traint, je uw biceps ook goed traint en nu zit ik met de vraag of als je dan triceps erbij traint dat je die dan minder traint omdat uw biceps al vol bloed zit dan??

greetz tom

Waar bestaat je verdere schema nu uit precies?

Rug & triceps

of

Schouders & triceps

Het kan allebei. Maar ik neem aan dat je ook borst, benen traint?

Dan zou ik persoonlijk gaan voor een andere verdeling. Bijvoorbeeld benen en schouders. En daarnaast Borst en biceps & Rug met triceps.

Het is idd juist dat bij trainen van je rug (bijv pullups of chins) ook je biceps gebruikt (biceps zijn dan de synergist = meewerkende spier)
en zo al enigzins voorvermoeid. Sommigen geven hier echter wel de voorkeur aan.

Shutterspeed nogmaals bedankt voor dit mooie artikel.

Terug
Naar boven