MuscleMeat

Sticky Welk trainingsprogramma is geschikt voor mij?

Bezoekers in dit topic

Damn Thnxz Schutter, hier kan k wat mee:cool:
 
Kunnen de plaatjes bij Mark Rippetoe’s texas method
Updated worden? zijn namelijk niet meer zichtbaar :eek:
 
mooie post, kheb er veel uit geleerd!

karma on the way :cool:
 
erg goede post! heb weer eens wat geleerd hier :D
 
4/5 daagse training

1.biceps rug
2 benen qaudriceps hemstringes(behalve kuiten)
3-rust
4-borst triceps
5-schouders kuiten onderarmen
6-rust
7-cardio/ of rust

bijna alle trainingen zijn gecombineerd met cardio oefiningen van minimaal 15min/200kcal tot 60min 800/1000kcal

=perfect
 
heel veel verschillende schema's
weet nu al HELEMAAL niet meer wat ik moet volgen.
ben nu 3 maanden bezig en heb al best vooruitgang geboekt vind ik zelf, maar zoek een schema waar ik echt het meeste voordeel mee heb.
ik kan 3 dagen in de week trainen, en zondag eigenlijks ook, maar dan is de sportschool om 3 uur dicht en kan na een avond stappen moeilijk uit me bed komen..
wat is de beste optie voor mij
wil dus een massa schema voor 3 max. 4 dagen in de week
dinsdag, donderdag, vrijdag (en evt. zondag)
hoogste prioriteit: meer massa in mijn armen.
alvast bedankt! ;)
 
heel veel verschillende schema's
weet nu al HELEMAAL niet meer wat ik moet volgen.
ben nu 3 maanden bezig en heb al best vooruitgang geboekt vind ik zelf, maar zoek een schema waar ik echt het meeste voordeel mee heb.
ik kan 3 dagen in de week trainen, en zondag eigenlijks ook, maar dan is de sportschool om 3 uur dicht en kan na een avond stappen moeilijk uit me bed komen..
wat is de beste optie voor mij
wil dus een massa schema voor 3 max. 4 dagen in de week
dinsdag, donderdag, vrijdag (en evt. zondag)
hoogste prioriteit: meer massa in mijn armen.
alvast bedankt! ;)

Wat volgens mij (en voor mij iig) goed werkt is vooral bouwen op compounds (squat, deadlift, benchpress, chins, dumbbell press) twee keer per week... gevolgd door enkele sets biceps en triceps + een aparte armendag waarbij je bvb begint met squats (groeihormoon en testo vrijzetten) gevolgd door zuivere armen isolatie (hoog in gewicht, relatief weinig reps)
 
Hallo,

Ik ben pas lid en dus nog onbekend met deze site. Ik heb het schema van hierboven gelezen maar weet nog steeds niet wat bij mij past :-(

Wat info over Moi:
ik weeg 48kg en ben 1.61cm (vrouw)

Wat wil ik:
ik wil AANKOMEN op een gezonde manier (voedsel en trainen). Mijn armen/schouders zijn dus en niet breed, dus ik wil volle armen hebben en 'dikke' achterwerk en strakke lichaam. Mijn lichaam is-ondanks dat ik dun ben- best strak...

Wie kan mij helpen met een eetschema en trainingschema?

Alvast bedankt en als jullie vragen hebben hoor ik het graag.

Groeten,
Neda
 
thx voor de post...

Ik had even een eureka momentje in de trein vandaag....

Is het handig om German Volume te doen + extra beta alinanine voor extra massa? Aangezien dit werkt bij duursporters of is dit onnozel gelul van mij?

Als t zo is kan k het in me achterhoofd houden... iemand ervaring mee?
 
Ik ben 20, 1.70 cm en weeg 74 kilo. Ja, ik ben dus te zwaar. Ik heb me sinds vorige week ingeschreven bij de sportschool.. enne 't gaat tot nu toe heel goed. Maar ik heb weinig geduld (ik weet, slechte kwaliteit), en wil zo snel mogelijk 10 kilo's kwijt.

Kan ik mij beter op een bepaalde spiergroep richten per dag? Offe, is het beter om op een dag én mijn armen, én mijn benen én mijn buik te trainen?

Thuis loop ik iedere dag 5 minuten de trap op en de trap af. Daarnaast train ik iedere dag 10 minuten lang mijn armen, middels de volgende "oefening": ik ga voor de muur staan, zet mijn handen op de muur en duw me van de muur af en ga dan weer terug. En dat dus 10 minuten lang.

Iemand nog tips?
Dan zou ik die wel willen horen.
:D
 
Ik ben 20, 1.70 cm en weeg 74 kilo. Ja, ik ben dus te zwaar. Ik heb me sinds vorige week ingeschreven bij de sportschool.. enne 't gaat tot nu toe heel goed. Maar ik heb weinig geduld (ik weet, slechte kwaliteit), en wil zo snel mogelijk 10 kilo's kwijt.

Kan ik mij beter op een bepaalde spiergroep richten per dag? Offe, is het beter om op een dag én mijn armen, én mijn benen én mijn buik te trainen?

Thuis loop ik iedere dag 5 minuten de trap op en de trap af. Daarnaast train ik iedere dag 10 minuten lang mijn armen, middels de volgende "oefening": ik ga voor de muur staan, zet mijn handen op de muur en duw me van de muur af en ga dan weer terug. En dat dus 10 minuten lang.

Iemand nog tips?
Dan zou ik die wel willen horen.
:D
Goed bezig snoes gewoon blijven trainen en gezond eten dan gaan die kilo's er vanzelf af!

Ik zou je iig een fullbody trainings schema aanraden waarbij je 3x per week je volledige lichaam traint.

succes!
 
Goed bezig snoes gewoon blijven trainen en gezond eten dan gaan die kilo's er vanzelf af!

Ik zou je iig een fullbody trainings schema aanraden waarbij je 3x per week je volledige lichaam traint.

succes!

Hey, bedankt he! :D

Kan niet wachten tot die kilo's er af gaan.
Ik vraag op de sportschool wel verder..
 
Wooh, te veel om uit te kiezen, haha nu weet ik nog niet wat ik moet doen.
Maar geweldige post!
 
Hej,

ik ben nieuw op dit forum en ik dénk dat ik met mijn vraag het best hier terecht kan.
Ik heb wegens een kwetsuur 2 jaar niet kunnen voetballen en heb mezelf in die 2 jaar een aardig 'vetrandje' en een klein buikje aangekweekt. Nu is dit na een half jaar terug voetballen al wel wat weggetrokken maar het is er nog steeds en ik stoor me er eigenlijk wel aan.
Sinds 3 weken heb ik wel een abonnementje in de gym en daar ga ik om de 2 dagen trainen (alle spiergroepen en redelijk intensief). Bij wijze van cardio ga ik s ochtends als ik opsta, en s avonds voor ik ga slapen een halfuurtje lopen aan een redelijk hoog tempo.
Nu zei gisteren een vriend van mij dat ik overtrain, en ik heb op het internet al zoveel verschillende dingen gevonden zodat ik het eigenlijk helemaal niet meer weet.:p Dus had ik graag ff jullie mening hierover. aub:D
Mijn voeding is trouwens redelijk evenwichtig, ik eet veel fruit, weinig vet en drink voornamelijk water, enkel in het weekend durf ik al eens overschakelen op een paar biertjes:D
 
Laatst bewerkt:
heb me eindelijk geestelijk voorbereid om het (gros) door te lezen, maar indrukwekkende beschrijving van de meeste mogelijkheden!
 
Egt een prachtige post die je hebt gemaakt!! Ik had alleen een klein vraagje aangezien mijn verstand over fitness beperkt is.
Zelf train ik al een wat langere tijd niet altijd intensief maar wel al 2 jaar elke week wat. Nu train ik zelf het liefst onder het Hit principe , alleen train ik me benen niet omdat ik ook aan duur sport doe. Nu was mijn vraag of het slecht is om tijdens de rust dagen(dus bijv als ik 3x per week train maandag/woensdag/vrijdag op dinsdag/donderdag/zaterdag) loop training te doen.
Is dit slecht voor het herstel van de spiergroepen die ik probeer te verbeteren in mijn trainingsdagen omdat dit bijv energie en bouwstoffen verbruikt of als ik genoeg eten moet dit acceptable zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb eindelijk eens de moeite genomen het helemaal door te nemen. Fijn dat je een naar een topic van mij verwijst :p (hier staat trouwens hetzelfde bil starr schema, maar dan uitgebreider, meer set/rep mogelijkheden en zo: Bill Starr’s Strength Training Program: The Big Three | StrongLifts.com)

Een kleine opmerking bij Mark Rippetoe’s texas method. Wat je beschrijft is niet de texas method, maar starting strength. En het is een variatie op starting strength, niet het exacte originele schema (wat met power cleans is en zonder chins en dips). Misschien kan je dat vemelden?
Ik ben nu 2 jaar voor de lol aan het trainen. Ik heb wel enig resultaat geboekt, je kunt wel zien dat ik fitness laat maar zeggen. En ben al wel heel wat sterker. Nu wil ik wel wat serieuzer aan de slag. Maar heb niet veel tijd. Zit nu te denken aan zo'n 3 dagen split-schema. Lijkt me wel fijn om op een dag 2 spiergroepen te doen. Zodat ik zo'n uurtje kwijt ben aan het trainen. De dagen dat ik dan van plan ben zijn: dinsdag, donderdag en zondag. Dit zijn de dagen dat ik na mijn school niet hoef te werken. Ik wil gewoon spieren kweken, met name borstspieren, schouders, rug, triceps, biceps, buik, benen (bovenbenen en kuiten). Zou iemand mij misschien kunnen helpen met een 3 daags split schema? Dus op dinsdag borst, rug, buik, donderdag biceps, triceps, zondag schouders en benen. Zoiets.
 
Hallo, ik ben een beginner in fitness en train momenteel 3 keer per week. Maar elke keer train ik zowat hetzelfde, gewoon alles. 3reeksen vr borst, voor biceps, triceps, quadriceps, buik,... en elke training duurt ongeveer 1.5 tot 2 uur

Maar volgens deze topic is het beter om elke dag een andere spiergroep te trainen, maar moet ik dan bijvoorbeeld maandag 1.5 tot 2uur alleen borst en biceps doen? en niks anders?

Mijn stats zijn:
lengte 179cm
gewicht 65kg
leeftijd 19
doel spiermassa

in dit topic staat dit als een goede 3daagse trainingsprogramma:
Maandag: borst en biceps
Woensdag: rug en triceps
Vrijdag: Benen en schouders

alvast bedankt!
 
Back
Naar boven