Bartmen
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 24
Wat is volgens jullie het beste gratis antivirus programma ?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
?!@@@Is een tijd geleden dati k het gebruik heb dus weet niet wat ze allemaal veranderd hebben maar toen kreeg ik steeds irritante meldingen me PC werd er ook slomer door en bleek alsnog een aantal virussen te hebben.
Pjoeter wordt er nogal langzaam van.
Is een tijd geleden dati k het gebruik heb dus weet niet wat ze allemaal veranderd hebben maar toen kreeg ik steeds irritante meldingen me PC werd er ook slomer door en bleek alsnog een aantal virussen te hebben.
Toen overgestapt op NOD32 en moet zeggen dat gewoon mijn persoonlijk favoriet is geworden
http://www.avast.com/pr-avast-suite-award-highest-performance-rating-for-avast-internet-securityAvast Suite Award: Highest performance rating for avast! Internet Security
PRAGUE, Czech Republic, August 25, 2010 - Avast! Internet Security was awarded the highest three-star, advanced+ certificate from AV-Comparatives for its performance.
AV-Comparatives, an independent testing laboratory based in Austria, tested products from 14 vendors on different performance criteria. The tests simulated user behavior for seven performance categories such as file copying, archiving (file storage), and program installation/uninstallation. avast! Internet Security got the highest ‘very fast’ in these three categories.
The 14 tested applications were placed into four tiers: tested, standard, advanced, and advanced plus. AV products falling into the lower tiers included those from PC Tools, Kaspersky, and G-DATA.
AV-Comparatives tested the 14 AV products on computers running Windows XP and Windows 7 Professional operating systems.
Volgensmij was dat ook wel een oude versie van Avast, verschuil mij nu al een tijdje achter AVG.
Windows: ben begonnen met Norton, vervolgens NOD32, daarna Kaspersky, nu Avast!. Met die laatste wel tevreden.
Mac: ClamXav & iAntiVirus gebruik ik tegelijk. Mac is op zich al veilig maar better safe than sorry.

Recente vergelijking van de effecten op de systeemsnelheid van virusscanners
Norton was vroeger inderdaad erg traag, maar sinds de 2009 of 2010 versie is het een van de snelste.
Wat betreft welke het beste is kan ik geen mening geven want ik gebruik al 15 jaar geen virusscanner
(totaal binnengehaalde virussen = 0)