Fitness Seller

Welke antivirus programma ?

Als ik me niet vergis blijkt uit tests dat de gratis AV wat het scannen betreft net zo goed zijn als de betaalde, alleen niet helemaal compleet zijn qua functionaliteit. Dus waarom sommigen denken dat betaalde AV uitgebreidere/sneller up-to-date virusdefinities zouden hebben?

Heb inmiddels Avast zowel van mijn laptop als pc gedonderd, de nieuwe versie zorgt voor blue screen errors en andere problemen. Slordig van Avast maar de keuze voor AVG (laptop) en Norton (pc) valt wel goed uit. Norton is inderdaad minder memory hungry geworden en als ik het vergelijk met andere antivirus programma's is het 1 van de lichtste programma's. Mijn 120 mbit/s verbinding is ook stabieler onder Norton dan onder Avast.

Norton ga ik maar aanschaffen, via Amazon UK is dat goed betaalbaar.

Waarom is norton beter dan NOD32?

Waarom is norton beter dan NOD32?

Norton is zeer compleet, heb overigens geen nieuwe versie van NOD32 getest maar heb NOD32 op een gegeven moment er wel af gegooid omdat NOD32 lang niet alles vond. Heb inmiddels zo'n beetje al antivirusprogramma wel getest en op dit moment is Norton 1 van de meest interessante.

Heb inmiddels Avast zowel van mijn laptop als pc gedonderd, de nieuwe versie zorgt voor blue screen errors en andere problemen. Slordig van Avast maar de keuze voor AVG (laptop) en Norton (pc) valt wel goed uit. Norton is inderdaad minder memory hungry geworden en als ik het vergelijk met andere antivirus programma's is het 1 van de lichtste programma's. Mijn 120 mbit/s verbinding is ook stabieler onder Norton dan onder Avast.

Norton ga ik maar aanschaffen, via Amazon UK is dat goed betaalbaar.
Ik heb hier de laatste versie op twee XP PC's zonder problemen draaien en het vertraagt het systeem niet (merkbaar). De GUI is ook prima, beter dan de andere AV imo.

Norton heeft al jaren een slechte reputatie, zou me verbazen als dat nu anders zou zijn.

PS: waarom trouwens een betalende nemen, de gratis AV hebben dezelfde virusdefinities.

Ik gebruik zelf NOD32 (dank u FTD) en heb eigenlijk nog nooit een melding gehad, zelfs niet na installatie nadat ik een jaar zonder scanner heb gewerkt. Dus hij voelt nu een beetje overbodig aan, en of hij alles kan vinden weet ik ook niet.

Ik heb hier de laatste versie op twee XP PC's zonder problemen draaien en het vertraagt het systeem niet. Interface is ook prima, beter dan de andere AV imo.

Norton heeft al jaren een slechte reputatie, zou me verbazen als dat nu anders zou zijn.

Het verschilt per configuratie maar als je zoekt op 'aswsp.sys blue screen' kom je genoeg ellende tegen. Meestal wel gerelateerd aan vorige versies van Avast maar klaarblijkelijk hebben ze de problemen nog steeds niet volledig gefixed.

Heb Norton pas draaien op mijn pc maar als het zo blijft draaien als het nu gaat dan is Norton mijn eerste keuze.

Norton is een pak gebeterd, ben er ook enorm tevreden over.
Heb ook verschillende testen gezien waar hun security suite als beste naar voren komt.

Terug
Naar boven