Fitness Seller

Welke borst oefening heeft je voorkeur: dumbbell press, fly of bench press?

Peiling Peiling Welke borstoefening zou je kiezen indien je keuze beperkt is tot max 1?

• Totaal stemmers
    421
  • Topic Starter Topic Starter
Ja bij mij groeit zoiezo mijn borst ook veel beter op fly's.
Ook train je bij dumbbell fly's je co-ordinatie-spieren beter mee. Althans, het kost mij veel moeite om de dumbbells met elke arm steeds in een mooie rechte lijn te krijgen en beide even rustig naar elkaar toe, en uit elkaar te bewegen.

Bij presses gaat dit net allemaal een stuk makkelijker.
Mijn voorkeur gaat dus ook uit naar fly's.

Bench-Press roxxx.. maar ik denk dat ik eens wat (meer) fly's doen;)

Dus als je je borst eens goed wil prikkelen, een tijdje enkel flys doen?
Als presses toch niet het gewenste resultaat geven natuurlijk

Little Me zei:
Omdat dr. David Sandler dit heeft bevonden door een test uit te voeren .

De test werd uitgevoerd met 10 zeer ervaren atleten die werden onderworpen aan een spieractiviteit EMG analyse .
Ze moesten beide oefeningen uitvoeren op basis van 75% van hun 1 rm en dit voor 4 reps .

[Link niet meer beschikbaar]

Kun je niet gewoon de desbetreffende studie posten, ipv dat iedereen hem moet zoeken op die site.

Fly's of een variant daarvan.

Mijn borst was altijd een zwak punt van mij. Mijn borstschema was vooral rond het benchen(incline,vlak,decline) gebouwd. Totdat ik geblesseerd raakte en ik bijna 3/4 jaar niet kon benchen. Fly's en varianten daarvan gingen wel. Dat was toen het enige wat ik dan voor borst deed. Mijn borst is toen helemaal bijgetrokken en een van mijn sterke punten geworden.

Benchen komt bij mij meer aan op mijn tri's dan mijn borst. Toch bench ik nog. Niet voor mijn borst maar voor overall power.

Laatst bewerkt:
press
voel ik me veel beter bij

BBD zei:
Kun je niet gewoon de desbetreffende studie posten, ipv dat iedereen hem moet zoeken op die site.

Als je alles had gelezen wist je dat het artikel uit de M&F komt . Veel meer wetenschappelijk dan dat staat er ook niet bij . Gewoon een uiteenzetting van de discutiepunten .

De link is gewoon een verwijzing in de M&F naar de persoon van David Sandler .

De meesten zouden hier presses doen.

Puur voor borst zou ik flyes doen, maar ik train powerlift gericht dus dan uiteraard bankdrukken.

kiezen is gaar...

eigenlijk zijn ze niet verglijkbaar omdat ze de spiergroepen (en dan met name de synergisten/stabilisatoren) anders belasten.

Maar als ik 1 oefening zou moeten kiezen en dan voor hypertrofie van de pec. major dan zou het een vorm van zware cross over (cable flye) zijn.

flys.

M'n borst training bestaat meestal uit

Flat bench of Flat Dumbbell press 4x
Incline bench smith 3x
Decline bench smith 3x
Flat of incline flyes 3 a 4x

Om de week wissel ik Flat Bench af met Flat dumbbell press maar het gebeurd ook regelmatig dat ik er voor de verandering cables in gooi en incline dumble press.

Het is bij ons niet mogelijk om de incline te benchen vanwege de positie van het pressrek.

Ik heb ze allebij in m'n schema, maar als ik zou moeten kiezen dan toch maar benchpresses. Daar kan je veel meer mee variëren.

Als het puur voor mijn chest is zou ik voor flyes gaan.

Terug
Naar boven