XXL Nutrition

Welke borst oefening heeft je voorkeur: dumbbell press, fly of bench press?

Peiling Peiling Welke borstoefening zou je kiezen indien je keuze beperkt is tot max 1?

• Totaal stemmers
    421
Bench press doet vrijwel niets voor mijn groei. Ik prefereer de machine press, zowel liggend als zittend (liefst HAMMER-machine). Ik kan me dan volledig op de spier concentreren, zonder over de stabiliteit na te denken. Kan net iets verder doorzakken voor extra rek. Heb hier echt vooruitgang mee geboekt het afgelopen jaar.

Voor mij werken flyes op de cable's het beste voor borst. Bench press met de halter zorgt voor mij meer voor ontwikkeling van de voorkant delt's. Alleen heb ik op dit moment geen kabelmachine voorhanden omdat ik effe thuis train. Ik werk voorlopig met dumbbells, maar dan heb je dus het probleem van het dode punt eens je bovenaan je beweging bent. Ik ga, denk ik, gewoon 4 katrollen installeren met 2 voetjes op een 50mm diameter stukje paal waaraan ik mn gewichten hang en zo mn cables doen.

met db drukken voel ik t teveel in me schouders..flyes niet..maar geef mij maar amsterdam...of euhh de bench

Flys in combinatie met schuin bankdrukken. Plat bankdrukken heeft voor mij te weinig effect op mijn borst.

Dumbbell Press vind ik het prettigst om te doen. kweeniewaarom....

Maar om massa aan te zetten en ik mocht er maar 1 kiezen: fly's...

Dumbbell press, als het om een compound oefening voor de borst gaat. Bankdrukken heeft nul komma nul betekenis voor de borst bij mij omdat ik alleen smal kan drukken = optimaal voor de triceps en ontlast de schouders, maar geeft dus geen spiergroei van de pecs.
Pec deck was heel goed voor de pecs , maar is ook riskant voor de schouders, heb 'm ivm blessure aan R biceps-schouder 2 maanden moeten schrappen. Pec deck voor flyes is trouwens een van de weinige zaken, waar ik voorkeur geef aan een apparaat boven dumbbells of kabels.

(ik heb per ongeluk verkeerd geklikt het moest dumbbell presses zijn :) euhm waarom.. omdat ik geen bench press kan doen hier thuis. heb alleen maar een bankje en hlters dusja :cool:

bench press.

Doet er eigenlijk niemand de PULLOVER ??

Zijn alledrie wel lekker ..
Ik train graag mijn bovenkant goed kga lekker zo op deze manier A la Mar

Esperantisto zei:
Dumbbell press, als het om een compound oefening voor de borst gaat. Bankdrukken heeft nul komma nul betekenis voor de borst bij mij omdat ik alleen smal kan drukken = optimaal voor de triceps en ontlast de schouders,
Je moet mij is uitleggen hoe smal benchen je schouders ontlast

doe het liefst bench press, lekker basic en compound. flyes zijn ook erg lekker, en n dumbbell sla ik uiteraard ook niet over :P

Houthakker, niet supersmal, maar op schouderhoogte en je ellebogen langs je lijf houden.

als je armen stijf langs je lichaam houd dan maak je een voorwaartse-opwaartse beweging(weet niet hoe dat officieel heet), lijkt me dat je dan je anteriore kop van je schouders flink aanpakt.

Hmm ja zoals je het nu zegt lijkt het bijna een liggende military press.

Doe bijna nooit flyes, weleens tussendoor maar staat eigenlijk nooit in m'n basisschema...
Zal 't is gaan proberen misschien krijgt m'n borst dan meer volume. Voel de spier zelf beter als ik een fly beweging doe ipv bankdrukken, maar toch is bankdrukken de massabouwer lijkt mij.

Terug
Naar boven