XXL Nutrition

Welke borst oefening heeft je voorkeur: dumbbell press, fly of bench press?

Peiling Peiling Welke borstoefening zou je kiezen indien je keuze beperkt is tot max 1?

• Totaal stemmers
    421
Press uiteraard omdat het een compound-oefening is.

Little Me zei:
Als je alles had gelezen wist je dat het artikel uit de M&F komt . Veel meer wetenschappelijk dan dat staat er ook niet bij . Gewoon een uiteenzetting van de discutiepunten .

De link is gewoon een verwijzing in de M&F naar de persoon van David Sandler .

Ik snap er niets meer van.

Voor de opheldering, is het nou onderozcht in een studie en zo ja, waar kan ik die dan vinden?

Bench press, voelt gewoon beter aan!

Press...

Vind dat gewoon een lekkere oefening.

bench :

je kan er ook meer mee doen door het breder of smaller te pakken

BBD zei:
Ik snap er niets meer van.

Voor de opheldering, is het nou onderozcht in een studie en zo ja, waar kan ik die dan vinden?

David Sandler (M&F) werk veel met eigen (nog niet geplaatst) onderzoek.

Probleem is dat als je (wij) niet weten waaran het onderzoek heeft voldaan je alleen uit kunt gaan van zijn conclusies.

bv in het geval van bankdruken/dumbbelldrukken, wat was de stand van de armen? waar precies werd gemeten?

elmo. zei:
Als je nou moest kiezen tussen Dumbbell fly of de bench press... welke pak je dan? Ik neem aan dat in jullie borst-training elke week een fly en press oefening zit, maar als je nou moest kiezen tussen beide, welke kies je dan? En wat is de reden?

Electromyographic activity of the pectoralis major and anterior deltoid muscles during three upper-body lifts.

* Welsch EA,
* Bird M,
* Mayhew JL.

Exercise Science Program, Truman State University, Kirksville, Missouri 63501, USA. elizabethwelsch@hotmail.com

The purpose of this study was to examine the differences in activation levels and times of activation for the pectoralis major and anterior deltoid when performing the concentric phase of 3 upper-body lifts. Twelve college-age men and women with various degrees of lifting experience performed 3 repetitions using the 6 repetition maximum in a barbell bench press, dumbbell bench press, and dumbbell fly while being monitored for electromyographic activity in both muscles. Motor unit activation of both muscles was not significantly different during all 3 lifts. However, dumbbell flys had significantly less relative time of activation than did barbell or dumbbell bench presses. Therefore, dumbbell flys may be better suited as an auxiliary lift, whereas barbell and dumbbell bench presses may be used interchangeably in training programs. The compatibility of the barbell and dumbbell bench presses may aid lifters in overcoming training plateaus by alternating exercises for the same muscle groups.

Results
Although the peak activation levels were slightly higher for the barbell bench press, the IEMG activity was not significantly different for the pectoralis major or anterior deltoid among the 3 lifts (Table 2 ). The relative times of muscle activation were significantly different among all 3 lifts for both the pectoralis major and the anterior deltoid. Tukey post hoc testing indicated that the dumbbell flys had the least relative time of muscle activation, whereas the barbell bench press had the greatest (Table 3 ).
Lijkt me duidelijk, bench en dumbbell press zijn beiden gewoon goed als massabouwer met een kleine voorkeur voor BP. Flys zijn een aanvulling op de basis (=compound).

In dit onderzoek kon men aantonen dat je bij dumbbell flys minder tijd van activatie hebt (waarschijnlijk door het dood punt aan het einde van de lift). Als je flys doet kan je eraan denken om dit op te lossen door de kabelmachine te gebruiken. Hoewel ik persoonlijk veel liever met dumbbells train omdat dit de meeste stabilisatie van andere spieren vraagt.

Full text van onderzoek hier na te lezen: http://forum.dutchbodybuilding.com/...vity-the-pectoralis-major-and-anterior-40678/

press

press duhh... zware fly's geven wel goede massa

Fly's voor de stretch erin.

hoeveel spanning er op een spier komt is niet alleen afhankelijk van de beweging zelf, maar ook de (piek)contracties die je zelf bewerkstelligd.

Ik kies niet, want ik hoef niet te kiezen. Daarom doe ik het beide.

Maar zelf zou ik voor flyes kiezen, als ik moest kiezen, omdat mijn schouders gevoelig voor presses zijn

ja ik weet dat ik mezelf tegenspreek

Press omdat het een compound oefening is.

heb mijn bench genoodzaakt moeten veranderen in zware flyes
love it

I love flyes heb ze gisteren weer gedaan heerlijk ik heb nu spierpijn en niet zo'n beetje ook. ik heb wel het idee dat je ze ook echt zwaar moet pakken anders hebben ze geen nut;)

fly voor de vorm, bench voor het gevoel:) en vorm natuurlijk

punani zei:
perfect gezegd... en dat duurde bij mij 3jaar om daar achter te komen.. en ik maar raar vinden dat me schouders zoveel groter zijn dan me borst.

Uitleg aub? Ik snap het niet helemaal maar er werd mij ook eens gezegd dat ik teveel met m'n schouders duw.

Bench is voor mij numero uno.. Puur persoonlijk. Ook doe ik graag een Pull over in mijn (borst UB) training (jaja kom maar op door te zeggen dat het voor de Lats is ;)) maar dat heeft meer met het speerwerpen te maken!

Terug
Naar boven