AndroidHealthClinic

Welke buikspieroefeningen doen jullie en waarom?

Niet echt, de laatste tijd wel weer.. in verband met rug..

Ik doe graag de crunch. Omdat de naam van de oefening me zo aanspreekt.

Ab wheel & standing band ab curls.

Ik doe alleen verzwaarde buikspier oefeningen. Doe momenteel crunch machine en hanging knee raise met gewicht tussen voeten.

Ab wheel soms, planks en hanging leg raises.

Crunch machine en leg raises

Doe alleen de crunch

Ab Wheel en Weighted Situps.

weinig..situps alleen. buikspieren gebruik je bij redelijk veel oefeningen al. Heeft alleen echt zin als je je core wilt versterken. Voor de looks moet je cutten, buikspieren zijn 90% cutten 10% trainen

Ik doe de Side Bend met Cable of Dumbell, Hanging Leg Raise en af en toe de Dragon Flag.

ab wheel all the way

Ab wheel, verschillende varianten crunches en leg raises omdat ik daarmee zowel mijn bovenste als onderste abs goed mee pak.

Ab wheel, planks, cable crunches

pak ze maar 1 x per week. je pakt ze ook al met de compounds mee.
Maar als ik ze doe lying leg raises, crunch recht of schuin, planks, side bends, ab machine, ab coaster (heb ik 1 x geprobeerd). Ik pak dan 2 oefeningen en doe 4 sets max en dat is het. Ab wheel bevalt me niet.

Crunches & legraises deed ik eerst, maar als je de grote compound oefeningen zoals DL en squat met regelmaat pakt (bijv. als je SL 5x5 doet) is abs isolatiewerk overbodig.
Ik las zelf in een artikel (niet bij de hand op het moment) dat als je de grote oefeningen op een correcte manier uitvoert dit 3 keer zo effectief is als kleine isolatie oefeningen voor je buikspieren.

Voor echt dikke blokken (wat natuurlijk ook aanleg is) zou ik zeker buikspieren apart trainen. De compounds zijn natuurlijk de basis maar wat isolatiewerk om te perfectioneren hoort er imo ook bij.

Terug
Naar boven