XXL Nutrition

(welke) creatine gebruiken?

mgslikke

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
67kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal,

Ik heb me net even aangemeld. Ik ben Rick, 19 jaar en fitness nu ongeveer een half jaartje. Ik pak overal al meer kilo's en merk wel dat ik iets breder ben geworden. Als hulp heb ik tot nu toe alleen whey perfection van body en fit shop.

Maar ik heb jullie hulp nodig: Ik wil misschien creatine gaan gebruiken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en vind het misschien een beetje ''eng''. Het gaat al meer richting de zwaardere hulpmiddelen voor mij, of heb ik dat nu helemaal verkeerd? En ik ben niet helemaal zeker van de risico's die creatine met zich mee brengt (of niet natuurlijk). Heb op internet gelezen dat er nier en lever klachten kunnen ontstaan.

Nu is mijn vraag: zou ik na een half jaar fitness (drie keer per week) creatine gaan gebruiken of helpt niet veel door een rede die ik niet ken? En is er dus bewezen dat er geen risico's aan verbonden zijn? En tot slot: welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Ik geef liever iets meer geld uit (niet té veel natuurlijk:P) dat ik goede heb dan dat ik twijfelachtig spul in neem. En ik ben zelf maar 1.69 meter, moet ik dan een kleinere dosering nemen?

Hopelijk kom ik niet dom of lui over. Ik heb het internet nagelezen. Ik weet bijvoorbeeld ook in grove lijnen dat je kuurtjes moet doen omdat het lichaam anders geen creatine meer aanmaakt. Ik meen 6 weken?

Ik wil gewoon graag bevestiging van mensen die er veel verstand van hebben. Op internet zijn het vaak jonge mensen die iets gehoord hebben en dat er dan maar neergooien.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Dat zou ik erg op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,

Rick.

lees de stickies eens voor als je nog geen goede voeding hebt
want een goed voedingsschema is altijd de basis van bben.
supplementen daarentegen zijn bijzaak. als je schema goed zit
heb je in principe helemaal geen supps nodig. maar zo'n duwtje in de
rug is altijd wel fijn dusja; ik zou van supps enkel een goeie multi nemen,
whey & crea. maar begin maar eerst met de voeding enzo, als je crea wilt
zou ik gewoon de creapure van body & fitshop nemen, hier is de link;
http://www.bodyenfitshop.nl/creatin...ion/creapure-creatine-best-creatine-worldwide
(aja 6-8 weken on & 2-4 weken off is prima)

lees de stickies eens voor als je nog geen goede voeding hebt
want een goed voedingsschema is altijd de basis van bben.
Supplementen daarentegen zijn bijzaak. Als je schema goed zit
heb je in principe helemaal geen supps nodig. Maar zo'n duwtje in de
rug is altijd wel fijn dusja; ik zou van supps enkel een goeie multi nemen,
whey & crea. Maar begin maar eerst met de voeding enzo, als je crea wilt
zou ik gewoon de creapure van body & fitshop nemen, hier is de link;
http://www.bodyenfitshop.nl/creatin...ion/creapure-creatine-best-creatine-worldwide
(aja 6-8 weken on & 2-4 weken off is prima)
+1 :)

• Topic Starter Topic Starter
oke, dankjulliewel. Ik wacht andrs nog wel even met crea voor ik een goed voedingsschemaheb.

ik merk dat ik dus eerst een voedingsschema moet maken. Dat wordt lastig, maar hopelijk komt dat goed. daar ook het een en ander over gelezen. Zouden er instancies zijn in het echt die je daar mee kunnen helpen? want da tis misschien beter dan zelf proberen/doen? of hebben jullie het wela llemaal zelf gemaakt? (met meer kennis waarschijnlijk)

En hoe krijgen jullie het op school/werk toch voor elkaar om 6 maaltijden te eten en voorbereiden? En hebben jullie ook bijvoorbeeld een slechte dag ingeroosterd? op zaterdag bijvoorbeeld alcohol en een patatje?

groet

De meeste maken hun voedingsschema hier zelf. In het begin zul je inderdaad door al de informatie die op je af komt, door de bomen het bos niet meer zien. Maar hoe meer voedingsschema's je bekijkt, hoe meer kennis je zult opdoen.

Op dit forum bieden ze ook voor een bepaald bedrag persoonlijke begeleiding aan voor, ik dacht, training- en voedingsschema's.

Je hoeft niet perse 6 maaltijden per dag te eten. Dit mogen er ook 4 zijn maar dan wat groter. Je kunt op school ook je Whey protein shake nemen met brinta... en een aantal boterhammen met kipfilet. Thuis kun je dan de ''echte fatsoenlijke'' maaltijden bereiden.

95% op dit forum heeft bodybuilding gewoon als hobby. Dus je kunt gerust een keer een bak friet pakken of gewoon op stap gaan en wat drinken. Die ene ''cheat'' maaltijd in de week komt niet zo nauw, je mag heus wel genieten. De meeste roosteren dit niet vast in hun voedingsschema, je kunt je maaltijden op de rest van de dag hierop gewoon aanpassen, of je eet de ene keer gewoon net wat meer. No big deal.

Terug
Naar boven