XXL Nutrition

welke groenten bij rijst en pasta?

Bezoekers in dit topic

franckylanssens

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
1.409
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
80kg
voedingsschema is aangepast naast 1 ge"wone warme maatlijd die ik met gezin eet, moet ik ook een maaltijd eten bestaande uit rijst of paste, met groenten.
Mijn vraag is welke groenten passen bij rijst of pasta?
zie me geen rijst met rode kool eten, of spagetti met witloof bv
 
LoL, je hebt er niet echt veel kaas van gegeten hè...:D
Sla eens een kookboek open, kijk op internet of gebruik je fantasie.

Mijn favoriete groenten met rijst zijn: brocolli, peulen, wortel, paksoi, wilde spinazie, andijvie, taugé en nog heel veel meer waar ik nu niet op kom. Persoonlijk vind ik het 't lekkerst om deze te roerbakken, maar eventueel is stomen ook mogelijk natuurlijk. Heerlijk met kipfilet of biefreepjes.
Met pasta moet je denken aan groenten als tomaat, paprika, courgette enz.
 
worteltjes,champignons,witte kool, ui en prei doe ik er meestal bij
 
voedingsschema is aangepast naast 1 ge"wone warme maatlijd die ik met gezin eet, moet ik ook een maaltijd eten bestaande uit rijst of paste, met groenten.
Mijn vraag is welke groenten passen bij rijst of pasta?
zie me geen rijst met rode kool eten, of spagetti met witloof bv

Wat ik persoonlijk erg verrukkelijk vind bij rijst..

-Perziken
-Ananas
-Spinazie
-Boontjes

Bij pasta doe ik vaak sojascheuten (in de wok)
 
tnhx mannen, dacht eigenlijk wel aan zulke groenten ook, maar liever toch nog es vragen, ja ben een beginner he
 
Bij rijst doe ik meestal een mix van gesneden rauwe groentjes.
Doe die groentjes gewoon in een hete pan met een beetje kippebouillon en dan kruiden naar smaak. Maar effe opwarmen zodat ze knapperig blijven van binnen.
Dan mengelen onder de rijst.

Of een tomaatje met een beetje dressing, gestoofd witloof enz...
 
Rijst met tomaat en dressing? Dude... ach ja, als je het zelf maar lekker vindt natuurlijk.
Persoonlijk ga ik meer voor de Asian style gerechten in combinatie met rijst.
 
Wortel,Paprika , ui, tomaat, prei, broccoli bij pasta.

Boontjes, wortel, prei,ui, taugé bij rijst.

Andijvie roerbakken met sojasauce en eten met rijst.

spinazie met rijst of pasta etc etc. :brew::meal:
 
Bij mijn wedstrijddieet staat rauwkost op het programma,net nog een hele bak naar binnen geschoven.:meal:
 
Verkopen ze in België ook zakken roerbakgroenten toevallig..? Zo ja, dan is dit je redding! Heb je allerlei groenten door elkaar. Neem bv de italiaanse roerbakgroenten voor pasta. Maar inderdaad, wat hierboven benoemd staat: kijk in kookboeken. Wat ik zelf handig vind voor ideetjes is de AH-site. Albert Heijn
Succes in ieder geval! Kookse!
 
nu heb ik al heel wat ideeën.
Ja die roerbakgroenten vind ik lekker,aten dat vroeger ook met rijst
was enkel bij pasta dat ik niet goed wist wat te eten
 
Je kan bij de supermarkt kant en klare groente pakketten kopen voor rijst (nasi of bami) Daar zit meestal witte en rode kool in, prei en soms wat taugé.

Maar ook voor macaroni/spaghetti...Daar zit meestal rode/gele paprika in, ui en prei


Zelf vind ik Brocooli heel lekker bij de pasta, en dan met Zalmfilet en Tomatensaus met bassilicum :D
 
Spinazie + knoflook + zongedroogde tomaatjes + rijst = heerlijk
Perzik of ananas + rijst = heerlijk
;)
 
Courgette, Aubergines, Spinazie, Paprika, Champignons, Tomaten, Uien.

Of gewoon gemende salada met dressing als side dish is ook lekker.
 
Laatst bewerkt:
idd ja, moet het meer in die richting zoeken, die andere warme maaltijd kan ik dan meer wat groenten als witloof enz. eten
 
mix van wortels, doperwten en mais. voor de afwisseling, bonen, mais en champignons.
 
Back
Naar boven