MuscleMeat

Welke kant draait deze vrouw op?

waar baseer je dat op? die kerel heeft dat daar geplaatst en is:
Dit plaatje/idee komt oorspronkelijk van Heraldsun.com.au en daar is dit te lezen:

"If clockwise, then you use more of the right side of the brain and vice versa."

Verder staat er op de Nederlandse site dit:

De meeste mensen zullen de dame op het plaatje hier tegen de klok in zien draaien.

Aangezien de meeste mensen rechtshandig zijn, zal bij de meeste mensen hun linker hersenhelft dominanter zijn.

Uit deze twee uitspraken kan je concluderen dat tegen de klok = linker hersenhelft dominanter.

Dus die kerel zal zich vergist hebben.

ik heb het plaatje in 2 aparte vensters geopend en in beide richtingen tegelijk laten draaien.. wat nu?

In het begin draaide ze even tegen de klok in maar daarna draaide ze opeens met de klok mee. Ik kan haar nu ook niet meer tegen de klok in zien draaien. En ik ben nog wel rechtshandig.. Zit er een steekje los in m'n kop? =p

ik had precies tzelfde :o

lache, alsk beetje raar doe met me ogen gaat ze de andere kant op, en dan na een paar seconde weer met de klok mee, bv naar het kruisje om het venster te sluiten kijken en dan weer terug.

Dit plaatje/idee komt oorspronkelijk van Heraldsun.com.au en daar is dit te lezen:

"If clockwise, then you use more of the right side of the brain and vice versa."

Verder staat er op de Nederlandse site dit:

Uit deze twee uitspraken kan je concluderen dat tegen de klok = linker hersenhelft dominanter.

Dus die kerel zal zich vergist hebben.

dus als je rechtshandig bent moet hij eigenlijk linksom (tegen de klok in) draaien?

wat ook helpt: principe van hersenen die kruislings werken doortrekken:
Met links oog kijken of met rechts oog. Dan helpt het ook wel wat

Je hebt dus een mannelijk brein. Ben je toevallig goed in kaartlezen en creatief denken?
Functies van de Linker hersenhelft:

logica
•detail
realiteit
praktisch
•namen van dingen
•feiten
•woorden en taal
•heden en verleden
rekenen en wetenschap
begrijpen
•weten
•herkennen
patronen / orde
•namen van dingen
strategie
•veiligheid

Zeer vrouwelijke eigenschappen, idd.

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Voor alle duidelijkheid.

Rechter hersenhelft dominanter = vrouwelijke eigenschap
Linker hersenhelft dominanter = mannelijke eigenschap

Geen idee waarom iedereen hier aanneemt dat het andersom is.

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

Idd. Maar omdat mannen vaak een dominantere rechterhelft hebben dan vrouwen zullen zij het toch vaak naar rechts zien draaien.

Net omgekeerd.

De eerste paar seconde draait ze tegen de klok in en dan ineens doet ze vaag en dan ineens tegen de klok in. En ik krijg d'r niet meer met de klok mee totdat ik hem wegklik en opnieuw bekijk. Gare shit.

Functies van de Linker hersenhelft:

logica
•detail
realiteit
praktisch
•namen van dingen
•feiten
•woorden en taal
•heden en verleden
rekenen en wetenschap
begrijpen
•weten
•herkennen
patronen / orde
•namen van dingen
strategie
•veiligheid

Zeer vrouwelijke eigenschappen, idd.

---------- Toegevoegd om 23:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:19 ----------

Voor alle duidelijkheid.

Rechter hersenhelft dominanter = vrouwelijke eigenschap
Linker hersenhelft dominanter = mannelijke eigenschap

Geen idee waarom iedereen hier aanneemt dat het andersom is.

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:27 ----------

Net omgekeerd.
Nee hoor.

Msch moeten degene met de meeste karma en de ultieme macht over ons allen de vraag stellen!!!!!!!

Maargoed, mannen en vrouwen gebruiken dezelfde hersengebieden ook vaak voor verschillende doeleinden. Echt sluitend kan je er dus moeilijk iets over zeggen. Zowel links als rechts zijn mannelijke en vrouwelijke eigenschappen terug te vinden, voor zover we daarover kunnen spreken.

Kan bijde kanten zien

Ik kan ook beide zien, door me te focussen op een punt boven het plaatje gaat ze andersom draaien :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dit voorbeeld gehad tijdens psychologie.
Geen enkel deel van de hersenen is afzonderlijk verantwoordelijk voor bepaalde emoties, persoonlijkheid of andere eigenschappen.
Maar elke hersenhelft heeft wel de neiging om werking van bepaalde functies te domineren.
Cerebrale dominantie noemen ze dat.
Dit kan per persoon verschillen en niet bij iedereen is deze even gelijk verdeeld.
Het is niet zo dat bij vrouwen de ene helft dominanter is en bij mannen de andere helft.
Daarom kunnen sommigen de vrouw alleen de ene of de andere kant op zien gaan en sommige mensen kunnen haar beide kanten op zien gaan.

;)

Nee hoor, en wat daar staat is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Je ziet het veel te zwart wit, vrouwen kunnen de verbale eigenschappen van de linker hersenhelft beter benutten (en maken daarbij verbinding met de rechter hersenhelft). Mannen kunnen het ruimtelijk denken beter benutten van de rechter hersenhelft.

"Females are more adept at verbal left hemisphere dominance with a crossover to the right hemisphere for verbal abilities. Males are dominant for spatial abilities held by the right hemisphere. One theory states that the specialization may have occurred during early evolution with females who required more communication abilities to rear their young. The males made use of more visiospatial abilities in their skills required for the survival of their families, such as hunting and migration."

Iaccino, James F. (1993) Left Brain/Right Brain Differences, Inquires, Evidence, and New Approaches, Lawrence Erlbaum Associates, Hillsdale, NJ.

Volgens mij maakt ze salto's. Ik heb al mijn hersendelen gebruikt om dit te kunnen zien.

Terug
Naar boven