XXL Nutrition

Welke Knee sleeves?

Ik ga met daniel mee in deze... strakke sleeves is echt niet nodig in training. Maar ik ben dan ook iemand die vrijwel nooit een belt gebruikt en eindeloos veel tempo wisselingen gebruik in training. Heb zelf L voor training en met wedstrijden wring ik me in een S.

stretch reflex is echt iets heel anders dan de elastische energie uit knee sleeves.

het punt blijft dat er gewoon geen voordeel is van met strakke knee sleeves trainen. Dan blijven dus alleen de nadelen over van het enorme ongemakt (ik heb verder geen info kunnen vinden op het altijd trainen met strakke sleeves en de invloed daar van op de knie).
De elastische energie uit zich op dezelfde wijzen. mocht je hier een artikel over vinden of hebben dat dit tegen spreekt lees ik dit graag door.
Voordelen is meer volume en specifieker gericht trainen. Iemand met sleeves kan 5 kilo op zijn e1rm gooien (zeg maar wat) ten opzichte van iemand die een cyclus zonder doet. Wie zal er meer volume draaien uiteindelijk.
De beschrijving die jij geeft betreft het ongemak geeft mij de indruk dat jij een beeld hebt van sleeves die met behulp van vuilniszakken aangedaan moeten worden , zo strak. Ik zie het als dat je de sleeves enkel aan kunt krijgen dmv het opvouw-omhoog trekken- uitvouwen methode. Misschien lopen wat dat betreft een beetje mis.

Normaal gesproken ben ik wel voor dit soort dingen in je training voor een groot deel hetzelfde houden als op een wedstrijd maar in het geval van heel strakke competition sleeves is die minieme mogelijke meerwaarde echt het ongemak/gedoe van die t*ring strakke sleeves niet waard imo.

• Topic Starter Topic Starter
Tight fit is prima imo

Naast het feit dat je eventueel meer kan liften, hebben die knee sleeves ook nog een daadwerkelijk bewezen functie om kans op knieblessures te verkleinen. Mijn linker knie heeft paar opstootjes gehad tojdens snowboarden ooit en ik voel hem wel eens. Maar goed, trainen met sleeves zou toch niet nodig moeten zijn, of is het wel aan te raden to be sure?

het hele nut van kneesleevs is juist de pijn en blessures verminderen en niet meer liften. Knee sleeves hebben zeker nut

sinds ik altijd met kneesleeves train heb ik nooit meer pijn in mn knieeen.

En dan nu wat anders, hoe maken jullie ze schoon?

Kan toch gewoon in de wasmachine op 30 graden

• Like
Waarderingen: 456
Handwas met groene biotex

Wat is het verschil tussen Neoprene- en double ply knee-sleeves?
Welke zijn aan te raden om als beginner te gebruiken?

Wat is het verschil tussen Neoprene- en double ply knee-sleeves?
Welke zijn aan te raden om als beginner te gebruiken?

Neoprene sleeves houden de knieën vooral warm met een beetje ondersteuning, double ply sleeves zorgen voor veel meer ondersteuning.
In mijn vroegere jaren had ik altijd de 'gewone' neoprene sleeves maar na lang aanhoudende knie problemen draag ik tegenwoordig de double ply met als dik nadeel dat ik niet meer durft te squatten zonder

Even een vraagje waarvoor ik niet een nieuwe topic wil openen.

Ik ga STrong sleeves bestellen, maar ik twijfel erg over de maat. Ik heb mijn knie opgemeten op 39cm. Daarmee zou ik een XL moeten hebben voor comfort fit. Op de site staat echter dat Silent Mike een L draagt comfort fit. Ik heb smalle benen en mijn kuiten zijn niet bestaand en Silent Mike is sowieso een stuk groter dan ik. Neig dus om ook een L te kopen. Ik heb ooit eens Maat M geprobeerd van SBD, die kreeg ik wel om maar zaten wel t*ring strak. Wat zal ik doen?

EDIT: Ik had een fout gemaakt met opmeten, mijn knieën zijn 37cm dus een maatje L.

Laatst bewerkt:
Ik overweeg om knee sleeves aan te schaffen maar heb geen idee welke ik best neem.
De bedoeling is om de gewrichten te ondersteunen bij zware squats. Voorlopig geen intentie om wedstrijden te gaan doen.
De opties die ik bekeken heb zijn de trainings sleeves van Titan, de sleeves van SBD, die van Eleiko en de zwarte double ply van Strength shop.
Die laatste vind ik maar ondermaats uitzien. Beetje 2de keus kwalitiet. (wat het zicht betreft)
De Eleiko's lijken me minder steun te bieden dan de Titan's en SBD's. Klopt dat?
Zijn de SBD's de meerprijs t.o.v. de Titan's echt waard als ze enkel voor trainingen gebruikt worden?

De zwarte SlingShot sleeves en STrong sleeves vind ik wat duur.

Nog alternatieven?

De Eleiko's bevallen mij heel goed voor training. Blijven zitten waar ze moeten en gaan niet glijden als je gaat zweten. Voor wedstrijden heb ik SBD, maar trainen in die dingen vind ik persoonlijk waardeloos.

Gebruik je ze vooral om je knieën warm te houden of ook echt om steun te bieden?
Vind je de SBD's gewoon te strak zitten, zijn ze te stijf of zijn er andere nadelen?

De Eleiko's bevallen mij heel goed voor training. Blijven zitten waar ze moeten en gaan niet glijden als je gaat zweten. Voor wedstrijden heb ik SBD, maar trainen in die dingen vind ik persoonlijk waardeloos.

Ja best een klus om ze aan te krijgen, helemaal als je al wat gezweet hebt..

Ik squat absoluut nog niet veel, geen triple digits in ieder geval. Toch heb ik met 3 x per week squatten (stronglifts 5x5) wel dat ik mijn knieën af en toe voel.

Aan te raden om sleeves te kopen dus?

Vind 80 euro best een investering voor zo iets dergelijks, maar als je ziet dat 2x fysio ook zoiets kost is het een slimme verzekering, toch? ;)

Terug
Naar boven