Fitness Seller

Welke supplementen? Advies

Yinon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Goedenavond!

Ik ben 18 jaar en weeg op dit moment zo'n 68kg met een vetpercentage van rond de 11% en ik ben zo'n 1,76 lang. Ik doe nu zo'n 10 maanden aan bodybuilden. ik begon op 64kg en ongeveer hetzelfde vetpercentage. Ik train gemiddeld 3x per week in de sportschool en doe ook 3x per week conditionele sporten zoals kickbox en hockey.

Als ik in de sportschool ben pak ik gemiddeld zo'n 3 spiergroepen en ga tot het uiterste. Qua kracht merk ik bij sommige spiergroepen meer vooruitgang dan bij anderen. Zo ben ik met bankdrukken van 30 naar 50 kg gegaan, maar pak ik met m'n bicep curls niet veel meer dan 10 maanden geleden.. Maar misschien komt dit ook doordat ik deze altijd aan het eind van de training doe (na rug) waardoor mijn biceps al moe zijn.

Op dit moment ziet mijn week er zo uit:

Maandag: Gym
Dinsdag: rustdag
Woensdag: Conditie
Donderdag: Gym
Vrijdag: Gym
Zaterdag: Conditie of gym of rustdag
Zondag: Conditie of gym

Ik zou graag richting de 80kilo willen gaan met een vetpercentage van zo'n 8 procent maar ik besef zelf ook dat dit nog jaren kan gaan duren.. Om dit proces te versnellen zit ik er nu aan te denken om shakes te gaan nemen..

Ik heb geen vast voedingsschema maar vaak ziet het er zo uit:

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met vleeswaren (dikbelegd)
tussendoor: pistolet met kip oid
Lunch: 3 pistoletjes met vleeswaren
tussendoor: Vaak iets van chips en 400g yoghurt voor eiwitten en ontbijtkoek oid
avondeten: Wat de pot schaft. Vaak pasta of stuk vlees met rijst/aardappel en groente. Ik eet tot ik helemaal volzit en dan nog een paar happen.
Tussendoor: 400g yoghurt, soms iets van ijs/toetje, iets als noodles

Omdat ik clean wil bulken tot zo'n 80 kg zit ik eraan te denken om shakes te nemen. Ik dacht er zelf aan om elke ochtend voor mijn ontbijt een Perfect Mass shake te nemen. Dit omdat deze goede koolhydraten bevatten wat essentieel is voor een goed ontbijt en energie voor die dag, en daarnaast eiwitten bevatten die m'n spieren aanvullen/herstellen en spierafbraak in de ochtend tegen gaan.

Naast de Perfect Mass zat ik er ook aan te denken om nog een normale Perfect Whey shake te halen, en deze te nuttigen na elke workout en op andere dagen tussendoor.

Wat denken jullie hiervan? Zullen deze supplementen mij helpen vvm aan te komen? En hoelang denken jullie dat het zou duren met deze supplementen + wat ik eet om massa aan te komen?

Greetz

Vast voedingsschema opstellen met normaal eten dus geen chips en shakes!
Lees stickies.

• Topic Starter Topic Starter
Vast voedingsschema opstellen met normaal eten dus geen chips en shakes!
Lees stickies.

Thanks voor je reactie

Vast voedingsschema is voor mij een probleem.. Studeer vaak van 's ochtends tot 6uur 's avonds en woon nog thuis. Hierdoor heb ik geen tijd om alles klaar te maken en ben ik ook gebonden aan wat de pot thuis schaft. Op school kan ik moeilijk de hele dag yoghurt blijven eten (Dat is niet meer lekker als dat de hele dag in m'n tas heeft gezeten en warm is geworden)

Tijd moet je maken, als je het wil kan je heus wel 3 uur per week vinden om voor de rest van de week maaltijden te maken.

Als je deze vraag moet stellen kun je beter van supps afblijven. Scheelt je ook een hoop geld.

Tijd moet je maken, als je het wil kan je heus wel 3 uur per week vinden om voor de rest van de week maaltijden te maken.

That's not the point. Het is wel een probleem om op school dingen te gaan eten als rijst, yoghurt, vlees etc.
Hier zoek ik dus een alternatief voor. Daarnaast lukt het mij niet om 7uur 's ochtends heel veel eten weg te werken en denk ik dat de mass perfection hier een goede aanvulling is.

Daarnaast kan 50 gram eiwit per dag en wat goede koolhydraten 's ochtends erbij alleen positief werken?

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:40 ----------

Als je deze vraag moet stellen kun je beter van supps afblijven. Scheelt je ook een hoop geld.

En scheelt ook spiermassa. Graag alleen serieuze comments, hier heb ik niks aan.
Alsof je zonder vast voedingsschema niet aan kunt komen in massa. Ik heb wel een vast patroon alleen eet ik niet elke dag precies hetzelfde wegens onhandigheden. Het zal misschien iets langer duren maargoed. Ik bereken het bijna elke dag en eet net iets boven mijn behoefte (doe dit in een app). Wat ik zie is dat ik te weinig eiwitten binnenkrijg, dus dit wil ik oplossen met shakes.

Naar school kun je gewoon een tupperwarebakkie rijst, kip en broccoli meenemen. Je leert het vanzelf koud te eten. Je bent een grote jongen, dus je kan 's ochtends voor je naar school gaat ook wel ff bij de Appie een avondmaaltje halen. Je avondmaaltijd is de meest omvangrijke van de dag, dus die kan je hele dag maken of breken. Die hoort dus gewoon, gecontroleerd, in je macro's te passen. Als je dan tegelijk met je moeder kookt, kunnen jullie én samen aan tafel eten, én je leert misschien nog een paar nieuwe kooktrucs van mams.

Chips, pistoletjes, ontbijtkoek, wat de pot schaft, eten tot je vol zit, ijs, toetjes, dat hoort allemaal niet bij wat jouw doelstellingen zijn. Dus stel je doelen bij, en verwacht niet teveel van je progress als jij alle voorgenoemde zaken wel wilt blijven eten/doen. OF, pas je voeding drastisch aan en ga ervoor, word een beest.
Je kan niet allebei.

Iedereen die hier zit, heeft 'onhandigheden', zoals bijvoorbeeld, hmmm, vier kinderen en een druk eigen bedrijf, waarbij ik vaak tot 2 uur 's nachts zit te werken? School is peanuts man, ik zou willen dat ik nog op school zat zodat ik al mijn vrije tijd in de gym & voeding kon stoppen. Je moet je visie veranderen; je hebt juist ALLE mogelijkheden, in plaats van geen!

Als jij je voedingsschema op orde hebt, kun je gaan bekijken en beoordelen of jij supps nodig hebt. Zonder voedingsschema niet. Dan kun je je het geld beter besparen.

Naar school kun je gewoon een tupperwarebakkie rijst, kip en broccoli meenemen. Je leert het vanzelf koud te eten. Je bent een grote jongen, dus je kan 's ochtends voor je naar school gaat ook wel ff bij de Appie een avondmaaltje halen. Je avondmaaltijd is de meest omvangrijke van de dag, dus die kan je hele dag maken of breken. Die hoort dus gewoon, gecontroleerd, in je macro's te passen. Als je dan tegelijk met je moeder kookt, kunnen jullie én samen aan tafel eten, én je leert misschien nog een paar nieuwe kooktrucs van mams.

Chips, pistoletjes, ontbijtkoek, wat de pot schaft, eten tot je vol zit, ijs, toetjes, dat hoort allemaal niet bij wat jouw doelstellingen zijn. Dus stel je doelen bij, en verwacht niet teveel van je progress als jij alle voorgenoemde zaken wel wilt blijven eten/doen. OF, pas je voeding drastisch aan en ga ervoor, word een beest.
Je kan niet allebei.

Iedereen die hier zit, heeft 'onhandigheden', zoals bijvoorbeeld, hmmm, vier kinderen en een druk eigen bedrijf, waarbij ik vaak tot 2 uur 's nachts zit te werken? School is peanuts man, ik zou willen dat ik nog op school zat zodat ik al mijn vrije tijd in de gym & voeding kon stoppen. Je moet je visie veranderen; je hebt juist ALLE mogelijkheden, in plaats van geen!

Als jij je voedingsschema op orde hebt, kun je gaan bekijken en beoordelen of jij supps nodig hebt. Zonder voedingsschema niet. Dan kun je je het geld beter besparen.

Thanks voor je tips! Hier heb ik wat aan.
Ik ga maar eens beginnen met een voedingsschema opstellen.

Ik heb hier dan nog wel een paar vragen over.

Ik sta altijd op een ander uur op. Dit komt door mijn school (rooster), en werk in de evenementenbranche. Hoe verwerk ik dit in mijn schema?

Daarnaast, wat zijn gerechten die lekker blijven als ik ze op school meeneem, en is het niet beter om veel variatie in je maaltijden te hebben?

waar ik nu aan zit te denken op een normale schooldag:

07:15 Perfect Mass shake 60g
08:15 2 bruine boterhammen met vleeswaren
10:00 2 pistoletjes met vleeswaren
12:30 1 pistoletje met vleeswaren + (wat zou ik hier aan toe kunnen voegen?)
15:00 500g yoghurt (wat is handig en lekker om doorheen te doen voor op school?) of Whey Perfection shake 30g
16:00 1 pistoletje met vleeswaren
19:00 Avondeten, om de avond Pasta (200g??) met 80g kaas. Volgende avond 100g (ongekookte) rijst, 130g groente en een stuk vlees van 150g
20:00 300g yoghurt + vrucht + (-edit- +pinda's?)
22:00 Whey Perfection shake 30g
23:30 slapen

Is dit een beetje prima schema? Toevoegingen of kritiek hoor ik graag zodat ik hem aan kan passen!

-edit- ik kom uit op zo'n 2200 kcal, mijn behoefte is 2300 en ik wil naar de 2500/2600. Met die toegevoegde pinda's zal ik al iets hoger uitkomen.

Nu komt dat uit op: 135g eiwitten, 235g koolhydraten en 57g vet. (excl pinda's)

Laatst bewerkt:
Ik lees wel heel erg veel 'pistoletje, pistoletje, pistoletje'.
Zet even alles in een schema met macro's erbij, want zo is het erg lastig te beoordelen.

Ik lees wel heel erg veel 'pistoletje, pistoletje, pistoletje'.
Zet even alles in een schema met macro's erbij, want zo is het erg lastig te beoordelen.

Is goed, zal ik morgen even doen! Dankjewel.

Zijn er nog essentiele dingen die ik mis of handig is om toe te voegen?

Te weinig vetten, te weinig eiwitten, teveel carbs. Al die pistoletjes eruit is al een begin. Pasta met kaas? Da's toch geen avondeten? Je kan in excel bijv. even een sheet maken met alle macro's per voedingsmiddel en dergelijke. Niet alleen ter beoordeling, maar ook voor jezelf. Je moet deze reis zien niet alleen als een weg naar groot worden, maar ook als een leerproces voor jezelf. Daar leer je veel van.

Kijk even bij de stickys m.b.t. voedingschema's.
Download eens een paar schema's en ga ermee aan de slag, je zult hoe dan ook op "verkenning" moeten gaan.
Dat je door je studie niet alles kan eten is begrijpelijk, echter zijn er genoeg alternatieven producten te vinden.
Kijk naar vorige topics wat andere mensen zoal krijgen geadviseerd / eten tijdens een bulk.
Je zult een bepaalde verhouding tussen je k/e/v moeten gaan krijgen, die zal vanwege je thuissituatie denk ik niet altijd "helemaal" kloppen, echter wanneer je zorgt dat je 3 van de 5 maaltijden op een dag volgens een schema eet kom je al een aardig eind. Vervolgens kan men ook wat beter ingaan op je vraag van de supplementen :)

Kijk even bij de stickys m.b.t. voedingschema's.
Download eens een paar schema's en ga ermee aan de slag, je zult hoe dan ook op "verkenning" moeten gaan.
Dat je door je studie niet alles kan eten is begrijpelijk, echter zijn er genoeg alternatieven producten te vinden.
Kijk naar vorige topics wat andere mensen zoal krijgen geadviseerd / eten tijdens een bulk.
Je zult een bepaalde verhouding tussen je k/e/v moeten gaan krijgen, die zal vanwege je thuissituatie denk ik niet altijd "helemaal" kloppen, echter wanneer je zorgt dat je 3 van de 5 maaltijden op een dag volgens een schema eet kom je al een aardig eind. Vervolgens kan men ook wat beter ingaan op je vraag van de supplementen :)

Thanks voor je tips! Ik ga het in mijn schema verwerken :)

Ik denk dat je nog steeds vrij weinig eet, volgens mij moet je met jouw activiteitsniveau rond de 3200-3300 kcal zitten..

Vast voedingsschema is voor mij een probleem.. Studeer vaak van 's ochtends tot 6uur 's avonds en woon nog thuis. Hierdoor heb ik geen tijd om alles klaar te maken en ben ik ook gebonden aan wat de pot thuis schaft. Op school kan ik moeilijk de hele dag yoghurt blijven eten (Dat is niet meer lekker als dat de hele dag in m'n tas heeft gezeten en warm is geworden)

Wat een dikke onzin is dit. Ik studeer ook (hbo), woon ook thuis en ben ook hele dagen weg. Naast dat werk ik ook nog zo'n 15 uur in de week en ik ga 5-6 dagen per week naar de gym en toch heb ik tijd om voor de hele week, elke dag mijn eten klaar te maken. Het is geen kwestie van kunnen maar een kwestie van willen.

Ik ben 18 jaar en weeg op dit moment zo'n 68kg met een vetpercentage van rond de 11% en ik ben zo'n 1,76 lang. Ik doe nu zo'n 10 maanden aan bodybuilden.

Bodybuilden is IMO niet alleen het sporten zelf, maar ook dat wat je de rest van de dag (dus het overgrote deel) doet. Denk aan voeding en rust. Als ik alles zo lees heb ik het idee dat je met zo weinig mogelijk input zoveel mogelijk output wilt krijgen. Dan moet ik je teleurstellen want dat gaat met die instelling in deze sport niet lukken.

En om antwoord te geven op je vraag over de supplementen. Ik raad je aan om geen supplementen te gebruiken, omdat je voeding niet op orde is. Supplementen zijn een aanvulling op je voeding. Niet een buffer om slechte voeding op te vangen.

Je moet het jezelf niet te moeilijk maken door om de 2 uur te willen gaan eten, kan ook perfect in 4maaltijden en lijkt me een pak makkelijker als je het druk hebt?

2600kcal

Ontbijt: 800kcal
Middageten: 800kcal
Avondeten: 700kcal
Platte kaas/Kwark + wat noten voor slapen gaan: 300kcal

Gewoon even je K/E/V uitrekenen en kijken wat je zoal moet eten om dat in te vullen, maar hou het simpel, hoe eenvoudiger hoe makkelijker vol te houden.

Te weinig vetten, te weinig eiwitten, teveel carbs. Al die pistoletjes eruit is al een begin. Pasta met kaas? Da's toch geen avondeten? Je kan in excel bijv. even een sheet maken met alle macro's per voedingsmiddel en dergelijke. Niet alleen ter beoordeling, maar ook voor jezelf. Je moet deze reis zien niet alleen als een weg naar groot worden, maar ook als een leerproces voor jezelf. Daar leer je veel van.

Agree hiermee. Je kunt heel gemakkelijk je maaltijden preppen met kip/vis + rijst + groenten. Haal goede vetten uit avocado's, noten, vette vis + eet veel kwark!!! Ben benieuwd naar je schema!

Sups eruit met jouw gewicht al zeker niet nodig, pak zelf enkel wat whey af en toe.

---------- Toegevoegd om 10:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:40 ----------

En het proces versnellen gaat echt niet door shakes, wanneer beginnen mensen nu eens te snappen dat het allemaal gewoon voeding is?

Tegenwoordig eet ik ook bulgur. Is vervanger voor rijst, pasta enzo..

[/COLOR]En het proces versnellen gaat echt niet door shakes, wanneer beginnen mensen nu eens te snappen dat het allemaal gewoon voeding is?[/QUOTE]

SO true...!

Terug
Naar boven