XXL Nutrition

Welke supplementen? Advies

• Topic Starter Topic Starter
[/COLOR]En het proces versnellen gaat echt niet door shakes, wanneer beginnen mensen nu eens te snappen dat het allemaal gewoon voeding is?

SO true...![/QUOTE]

Ik ben het volledig met jou eens, dat is ook de reden dat ik nu na 10maanden (pas) begin met shakes terwijl vrienden om mij heen allemaal aan de shakes en creatine zitten. Ik ben nu mijn voeding aan het verbeteren en wil kijken of shakes werken dus ga ik het naast mijn nieuwe voedingsschema nu proberen om nog meer goede eiwitten/koolhydraten per dag binnen te krijgen zodat ik net wat boven mijn dagelijkse behoefte kom. Met mijn bouw heb ik net wat extra nodig..

@Rasvatri, Wat is een goed ontbijt van 800kcal dat 's ochtends om 7uur weg te eten is? :)

Goedenavond!

Ik ben 18 jaar en weeg op dit moment zo'n 68kg met een vetpercentage van rond de 11% en ik ben zo'n 1,76 lang. Ik doe nu zo'n 10 maanden aan bodybuilden. ik begon op 64kg en ongeveer hetzelfde vetpercentage. Ik train gemiddeld 3x per week in de sportschool en doe ook 3x per week conditionele sporten zoals kickbox en hockey.

Als ik in de sportschool ben pak ik gemiddeld zo'n 3 spiergroepen en ga tot het uiterste. Qua kracht merk ik bij sommige spiergroepen meer vooruitgang dan bij anderen. Zo ben ik met bankdrukken van 30 naar 50 kg gegaan, maar pak ik met m'n bicep curls niet veel meer dan 10 maanden geleden.. Maar misschien komt dit ook doordat ik deze altijd aan het eind van de training doe (na rug) waardoor mijn biceps al moe zijn.

Op dit moment ziet mijn week er zo uit:

Maandag: Gym
Dinsdag: rustdag
Woensdag: Conditie
Donderdag: Gym
Vrijdag: Gym
Zaterdag: Conditie of gym of rustdag
Zondag: Conditie of gym

Ik zou graag richting de 80kilo willen gaan met een vetpercentage van zo'n 8 procent maar ik besef zelf ook dat dit nog jaren kan gaan duren.. Om dit proces te versnellen zit ik er nu aan te denken om shakes te gaan nemen..

Ik heb geen vast voedingsschema maar vaak ziet het er zo uit:

Ontbijt: 2 bruine boterhammen met vleeswaren (dikbelegd)
tussendoor: pistolet met kip oid
Lunch: 3 pistoletjes met vleeswaren
tussendoor: Vaak iets van chips en 400g yoghurt voor eiwitten en ontbijtkoek oid
avondeten: Wat de pot schaft. Vaak pasta of stuk vlees met rijst/aardappel en groente. Ik eet tot ik helemaal volzit en dan nog een paar happen.
Tussendoor: 400g yoghurt, soms iets van ijs/toetje, iets als noodles

Omdat ik clean wil bulken tot zo'n 80 kg zit ik eraan te denken om shakes te nemen. Ik dacht er zelf aan om elke ochtend voor mijn ontbijt een Perfect Mass shake te nemen. Dit omdat deze goede koolhydraten bevatten wat essentieel is voor een goed ontbijt en energie voor die dag, en daarnaast eiwitten bevatten die m'n spieren aanvullen/herstellen en spierafbraak in de ochtend tegen gaan.

Naast de Perfect Mass zat ik er ook aan te denken om nog een normale Perfect Whey shake te halen, en deze te nuttigen na elke workout en op andere dagen tussendoor.

Wat denken jullie hiervan? Zullen deze supplementen mij helpen vvm aan te komen? En hoelang denken jullie dat het zou duren met deze supplementen + wat ik eet om massa aan te komen?

Greetz
in principe zorg ervoor dat je eiwitten goed zijn en eet voor de rest wat je maar wilt totdat je aan je calorieen komt dus (simple carbs) dit word ook wel dirty bulken genoemd. (whey shaken en weight gainers vallen hier ook onder, sommige weight gainers hebben tegenwoordig wel complex carbs)

of je blijft redelijk vetvrij en eet alleen maar complex carbs zodat je insuline laag blijft en je heel weinig vet aankomt het gaat misschien iets slomer of misschien toch wel even snel, zo hoef je nooit erg drastisch te cutten.

optie 2 is wel heel moeilijk vol te houden maar als je het kan zou ik het wel doen.
als het je niks kan schelen dat je ook vet krijgt bij je spieren zou ik voor optie 1 gaan de keuze is aan jou.

Ik zelf leefde op shakes weight gainers en troep, ik eet wel groente en neem een multivitamine zodat ik niet helemaal verwaarloos, dit doe ik af en toe nog eens als ik niet aan mijn calrien kom.
het maakt echter niet uit wat je eet ik ben 20kg spiermassa aangekomen op whey, maar ik was wel van de 13-18% vet gegaan, momenteel ben ik weer 13% vet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven