AndroidHealthClinic

Welke Supplementen in mijn geval?

P3TT4

Novice
Waardering
0
Ik zal me even voorstellen, ik ben Peter.. :cool:
20 jaar, 1.95, 87 kilo (veel te licht voor mijn gevoel), en train 2 jaar. Ik ben vrij droog (ong 10%).

Ik train 5 dagen per week, rust voldoende, en eet voldoende, alleen ik heb niet de aanleg om snel dikker te worden. Ik gebruik momenteel Methoxy Isoflavone, en ben net klaar met Creatine, ik las nu even een pauze van 4 weken in (creatine-gebruik).

Ik zit momenteel op een punt dat ik niet meer zoveel vooruitgang zie, en mijn vraag is welke supplementen zou ik het beste kunnen gaan gebruiken om in niet al te lange tijd massa te winnen. Ik train voor massa/kracht, en wil graag droog blijven (zodat mijn spieren er goed uitkomen)

(Ik ben gevoelig voor eiwitten, dus graag andere supplementen, als dat mogelijk is.)

Alvast bedank!! ;)

Je bent gevoelig voor eiwitten :eek: dat is niet best.
Maar je hebt nu eigenlijks de beste supplementen wel gehad :D
Het andere is eigenlijks allemaal niks, hou het bij de basis, en massa winnen en droog blijven zet dat maar uit je hoofd. Of massa winnen, of droog worden.

Om massa te winnen zul je een kcal-overschot moeten creeeren, meer eten dus. Helaas is het zo goed als onmogelijk om je bf op gelijk niveau te houden, je zult iets vetter worden. Zou ik me niet druk om maken dat ben je zo weer kwijt.

Gr. D.

welkom... alleen in de verkeerde sectie gepost..

idd bro.. ff flink bulken. daar bereik je veel meer mee dan met Sups in jou geval!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks... g'woon veeeeel eten dus, en dan groei ik vanzelf wel meer? Maar dingen zoals Koolhydraten / Weightgainer etc is dat niet nodig, of zou het wel verstandig zijn om erbij te nemen ? ???

Lijkt me erg verstandig om koolhydraten te nemen ja...

P3TT4 zei:
Thanks... g'woon veeeeel eten dus, en dan groei ik vanzelf wel meer? Maar dingen zoals Koolhydraten / Weightgainer etc is dat niet nodig, of zou het wel verstandig zijn om erbij te nemen ? ???
weet je eigenlijks wel hoeveel cals je verbruikt op een dag?

Eerlijk gezegd geen idee... Maar waar kan ik het antwoord op die vraag vinden?

check hier maar even...
[Link niet meer beschikbaar]

in hoeverre gevoelig voor eiwit?

Zou je aub effe je eetschema en trainingsschema volledig willen posten dan kunnen wij jou mischien beter helpen! Een paar basis dingen die ik zou adviseren:
- 6-8x per dag eten, gezonde, proteine rijke voedsel en geen junk en dingen met te veel simpele suikers!!!
- let daarbij op je proteine, vet en calorieen inname per dag, reken die uit volgens een van de vele goede verhoudingen die er zijn bijv 40/40/20 of 35/50/15 waarbij proteine/calorieen/vet. Wat vet betreft hou het op de efa's voor je vet inname alhowel een beetje dierlijke vet wel bevorderlijk zou kunnen zijn!!
- veel water drinken, minimaal 3 liter per dag zou ik zeggen
- een multi is een must
- let op je post wo voeding!!!
- voor je naar bed gaat een langzame proteine innemen met een paar efa's, bijv. cassein met melk en pinda kaas of cottage cheese met noten en lijnzaadolie.
- je hoeft geen gainer te gebruiken ik adviseer liever je eigen gainer te maken als je echt van een gainer gebruik wilt maken
- voor je proteine bronnen gebruik mager gesneden rund, kip, konijn, hert, en vis.
- langzaam je calorie inname verhoegen nooit snel doen. Zoals ik al zei gebruik een lbm calculator en reken uit wat je lbm is en wat je preicies nodig heb per dag aan macronutrienten!!!
dat is het wat voeding voor bulken betreft!!!

Trainingschema valt mischien aan te werken maar ik zou hem eerst gezien moeten hebben om je daarbij verder te kunnen helpen:)
peace
J

die link werkt bij mij nie, zal het vanmiddag op school ff proberen!!

wat bedoel je eingelijk met, gevoelig voor eiwit?

Nou gevoelig voor eiwitten ---> Heb dan sneller last van pukkels.. :mad: Ik hou me verder niet aan een vast eetschema ik weet van mezelf dat ik wel goed / gezond en genoeg eet.. Mijn trainingsschema is als volgt, ik heb alleen even de spiergroepen weergegeven:

Dag 1. Borst, Triceps, Buik
Dag 2. Schouders (Nek), Buik
Dag 3. Rug (+Vleugels), Biceps, Buik
Dag 4. Rust
Dag 5. Borst, Triceps, Buik
Dag 6. Schouders (Nek), Buik
Dag 7. Rust *

Soms gebruik ik de 7e dag nog om dag 2 te herhalen. (Rug,Biceps, Buik)

Ik train bijna nooit benen, ik weet ook dat dat nie erg slim is, maar ik ga dat binnenkort inplannen in mijn schema.

Ik heb nek tussenhaakjes gezet omdat mijn nek al snel overdreven groot wordt, veel aanleg voor, dus die train ik niet elke week, maar vaak om de week.

Graag tips, opmerkingen, aanvullingen etc.. :) thanks...

P3TT4 zei:
Nou gevoelig voor eiwitten ---> Heb dan sneller last van pukkels.. :mad: Ik hou me verder niet aan een vast eetschema ik weet van mezelf dat ik wel goed / gezond en genoeg eet.. Mijn trainingsschema is als volgt, ik heb alleen even de spiergroepen weergegeven:

Dag 1. Borst, Triceps, Buik
Dag 2. Schouders (Nek), Buik
Dag 3. Rug (+Vleugels), Biceps, Buik
Dag 4. Rust
Dag 5. Borst, Triceps, Buik
Dag 6. Schouders (Nek), Buik
Dag 7. Rust *

Soms gebruik ik de 7e dag nog om dag 2 te herhalen. (Rug,Biceps, Buik)

Ik train bijna nooit benen, ik weet ook dat dat nie erg slim is, maar ik ga dat binnenkort inplannen in mijn schema.

Ik heb nek tussenhaakjes gezet omdat mijn nek al snel overdreven groot wordt, veel aanleg voor, dus die train ik niet elke week, maar vaak om de week.

Graag tips, opmerkingen, aanvullingen etc.. :) thanks...
Tips:
- eiwitten eten, bijna iedereen krijgt er pukkels van, veel drinken dus.
- zet een goed eetschema op. Vaak blijkt 'ik eet goed' toch minder goed te zijn dan OP denkt
- zet een behoorlijk trainschema op, ff de searchfunctie gebruiken
- ga je benen trainen

Gr. D.

naar mijn mening VEEL te weinig rust, zo zul je niet snel groter worden
en als je groter wil worden moet je tog veel eiwitte naar binne werken, die pukkels neem je der maar bij.. ga desnoods zonnebanken :D

buik kan je idd beter elke dag trainen. zo kunnen die spieren niet groot opzwellen, anders lijk je zo dik.!

Ik ga volgende week even proteine halen, dan maar wat extra onder de zonnebank. Voor elke kilo 3 gram per dag was het toch, is het voor jullie niet erg duur als je het op die manier neemt.. ik bedoel dan zit ik op zo'n 250 gr per dag.. dus 4 dagen over 1 kilo, en 3kilo kost al snel 60 a 70 euro... dat ben ik dan per 12 dagen kwijt dus ong zo'n kleine 200 euro per maand alleen nog maar aan eiwitten, hoe lossen jullie dat op? ???

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven