Fitness Seller

Welke vechtsport goed in combinatie met bodybuilding?

Dannyman

Advanced Bodybuilder
Waardering
24
Ik wil is gaan beginnen met een vechtsport erbij te doen, wil echter dat dit niet ten koste gaat van me bodybuilding ambitie's:)
Daarom lijken kickboksen en dergelijke me niet echt verstandig om te kiezen.
Welke vechtsport is effectief in combinatie met bodybuilding? judo misschien?

hm, iets voornamelijk gebaseerd op grappling ??? Wrestling, judo ofzo. Sorry maar als je een coole effectieve sT wilt dan ga je toch zo een kickboxstuf ofzo moeten nemen

Waarom kickboxen niet?

• Topic Starter Topic Starter
omdat je van bodybuilding trager wordt en voor kickboksen snelheid nodig hebt?:)

Bij judo niet?..Je wordt wel iets trager van bodybuilding,maar de kracht die je ervan bijkrijgt kan je zeker bij kickboxen gebruiken.Gewoon zien dat er een evenwicht is.

Aikido

MMA, werkt perfect voor mij

je hoeft je bodybuilding ambitie niet weg te gooien, maar je kan ook via andere manieren trainen. Vaak explosieve bewegingen enz..

ik doe aan aikido.

Is niet makkelijk met aikido,je polsen en schouders moeten toch vrij flexibel blijven.

een no-contact met weinig focus op conditie. Al hangt dat laatste vooral af van de plaats waar je traint. Shotokan karate, Ninjutsu en Aikido.

Of zoek je er iets mee te kunnen.

Trouwens vind ik Manhoef voor dat niveau niet echt "snel". Hij heeft eerder enorme mokers in zijn handen.

hari, die is ****ing snel

http://www.youtube.com/watch?v=Cp5w3X5gzr8&feature=related

Laatst bewerkt:
ik heb het gecombineerd met boksen en thaiboksen (ook wedstrijd verband) free fight en full kontakt karate. De combi kan perfect

Wat wil je bereiken met je vechtsport?

nou als ik begin met iets wil ik het meteen wel serieus doen en ook wedstrijden enzo doen. Niet dat me bodybuilding in de weg staat dat ik de vechtsport dus op hoog niveau zou kunnen doen. maar volgens mij is dat bijna onmogelijk:)

En ja Calyptus, badr hari is snel maar heeft geen goed fysiek waar ik dus vooral op doel.

Bedankt voor de reacties tot nu toe in ieder geval

Laatst bewerkt:
elke sport kan volgens mij je kan breed zijn maar toch snel, zie het genoeg bij ons...
ik heb zelf kyokushinkai karate gedaan dus full contact, zelf zou ik als ik jou was kick/ thai boxen

Ja gaat denk ik toch maar kickboksen worden dan, kan dat ook gratis doen bij me sportschool voorlopig dus scheelt ook weer.

Terug
Naar boven