AndroidHealthClinic

(Whey) shake in combinatie met vetverlies.

hoos

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m99
Massa
118kg
Hallo harde sporters!

ik ben sinds deze week weer te vinden op een sportschool en gebruik ook een trainingsschema.

Mijn vraag aan jullie ervaren sporters is of het verstandig is nu al proteïne shakes te gaan gebruiken. ik zit namelijk nu in mijn cut.

Ik moet nog ongeveer 20 kg vet kwijt raken in onbepaalde tijd.

Iemand suggesties/tips?

thnx

Allereerst: Proteïne shakes zijn niet bedoeld als maaltijdvervanger, slechts als aanvulling op je dagelijkse inname van eiwitten.

Ze kunnen nooit kwaad, ikzelf neem er altijd een na het wakker worden en een na het sporten om even wat snelle eiwitten in mn lichaam te krijgen. Echter kun je ook net zo goed wat meer de tijd nemen en gewoon een eiwitrijke maaltijd maken, zo nauw luistert het allemaal niet. Maar als je merkt dat je wat eiwitten tekort komt op een dag kan je het prima aanvullen met een shake.

• Topic Starter Topic Starter
Allereerst: Proteïne shakes zijn niet bedoeld als maaltijdvervanger, slechts als aanvulling op je dagelijkse inname van eiwitten.

Ze kunnen nooit kwaad, ikzelf neem er altijd een na het wakker worden en een na het sporten om even wat snelle eiwitten in mn lichaam te krijgen. Echter kun je ook net zo goed wat meer de tijd nemen en gewoon een eiwitrijke maaltijd maken, zo nauw luistert het allemaal niet. Maar als je merkt dat je wat eiwitten tekort komt op een dag kan je het prima aanvullen met een shake.

Okay thnx! ik drink ongeveer 3/4 bekers melk per dag, 1 schaaltje magere yoghurt en een schaaltje magere kwark. daarnaast de eiwitten in me andere voeding.

Okay thnx! ik drink ongeveer 3/4 bekers melk per dag, 1 schaaltje magere yoghurt en een schaaltje magere kwark. daarnaast de eiwitten in me andere voeding.

Is wel veel uit zuivel, probeer af te wisselen van proteïne bronnen, zoals tonijn, zuivel, rundvlees, kip en ei (tonijn kost vrijwel niets...smaakt prima met een beetje olijfolie en wat kruiden/cottage cheese)

Zou in de cut zuivel zo min mogelijk maken

• Topic Starter Topic Starter
Is wel veel uit zuivel, probeer af te wisselen van proteïne bronnen, zoals tonijn, zuivel, rundvlees, kip en ei (tonijn kost vrijwel niets...smaakt prima met een beetje olijfolie en wat kruiden/cottage cheese)

Okay tonijn klinkt goed. neem ik aan tonijn in water? in die blikjes? en is het dan verstandig om elke dag zo`n blikje op te eten?:)

Idd niet teveel zuivel nemen. Tonijn kan je prima elke dag eten (soms eet ik er 2) maar dat kan je ook afwisselen met sardines/zalm ed. Shakes is gewoon een luxe product voor het gemak.

Ps: cottage cheese/huttenkase is ook superlekker!

Een shake met water moet zeker kunnen, en met (magere) melk ook als je daarmee onder onderhoud kan blijven (duh). Kan gewoon handig zijn om je eiwitbehoefte te halen.
IIFYM

Whey shake stimuleert ook vetverbranding..dus als je deze combineert met water ipv melk zit je goed, aangezien als je teveel melk drink hou je meer vocht vast.
enkele tips: Bij je warme maaltijd mosterd eten of op je botherhammen, raar maar waar mosterd helpt bij vetverbranding. Acai bessen schijnen ook erg goed te zijn voor vetverbranding.

Whey shake stimuleert ook vetverbranding..dus als je deze combineert met water ipv melk zit je goed, aangezien als je teveel melk drink hou je meer vocht vast.
enkele tips: Bij je warme maaltijd mosterd eten of op je botherhammen, raar maar waar mosterd helpt bij vetverbranding. Acai bessen schijnen ook erg goed te zijn voor vetverbranding.

B-b-b-bullshit

Ik moet nog ongeveer 20 kg vet kwijt raken in onbepaalde tijd.

Na mijn mening werkt het veel beter als je doelen stelt. Anders klooi je vaak maar wat aan.
Geloof dat ergens op het forum staat dat 2kg per week te doen moet zijn. Misschien ben je nog niet zoon hardcore gym fanaat en pak je 2 kg per maand maar dan kun je in elk geval een richtlijn stellen dat je over 10 maanden die kilos kwijt bent! :)

Na mijn mening werkt het veel beter als je doelen stelt. Anders klooi je vaak maar wat aan.
Geloof dat ergens op het forum staat dat 2kg per week te doen moet zijn. Misschien ben je nog niet zoon hardcore gym fanaat en pak je 2 kg per maand maar dan kun je in elk geval een richtlijn stellen dat je over 10 maanden die kilos kwijt bent! :)

2k per week? Dan raak je toch veel teveel spier kwijt??

Aangezien je op dit forum post, neem ik aan dat je vet kwijt wilt en spiermassa wilt sparen of winnen.
Dit betekent dat eiwitten essentieel zijn.
Maak een voedingsschema of in ieder geval een lijst met maaltijden per dag.
Hierop zouden imo in ieder geval moeten staan (let op, deze opsomming is niet compleet!): 's morgen als eerste een wheyshake op waterbasis en een aantal ei-eiwitten. Zorg dat je verspreid over de dag minstens twee keer een portie eiwitten uit bijvoorbeeld kip, kalkoen of vis haalt en eet 's avonds (diner) ook weer een maaltijd met een flinke portie eiwitten en groenten. (Ik wil zelf ook een lager bf% en eet daarom na 17.00u geen andere koolhydraten meer). Tot slot 's avonds voor het slapen gaan nog een kwart of halve liter magere kwark of een caseineshake (op water).

Ja en natuurlijk een goed krachttrainingsschema en cardio.
Hoe ziet dat er nu uit voor jou?

whey shake stimuleert ook vetverbranding..dus als je deze combineert met water ipv melk zit je goed, aangezien als je teveel melk drink hou je meer vocht vast.
Enkele tips: Bij je warme maaltijd mosterd eten of op je botherhammen, raar maar waar mosterd helpt bij vetverbranding. Acai bessen schijnen ook erg goed te zijn voor vetverbranding.

fail!!

Terug
Naar boven