AndroidHealthClinic

whey shakes - waarom niet groeimelk gaan gebruiken?

Modlischka

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m54
Massa
54kg
Hoi,

Een vraagje ( misschien een domme vraag ):
babymelk - bv.groeimelk voor peuters - heeft veen voedingswaarden die bij een fitnessdieet voor mens goed kunnen zijn. Kan ik deze ipv soja eiwitt of whey gaan grbuiken?

Thanx

Waarom zou je dat willen gebruiken? Allergisch voor iets?

Appels met peren vergelijken.

Veel koolhydraten, prijs per eiwit is duurder

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, net gecontroleerd. Veel minder eiwitt zitten erin.

Ik dacht, dat aangezien dat het zo goed voor kindjes is , kan het miss ook beter dan whey voor ons zijn.

Dank jullie wel.

En soja eiwitt? Is het ook alsof ik appels met peren zou vergelijken?

( ben niet allergisch; ben bezig met cutten )

---------- Toegevoegd om 20:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------

Veel koolhydraten, prijs per eiwit is duurder

Er zit toch geen suiker erin?
Zou je deze koolhydraten als 'slechte' noemen?

Er zijn geen slechte koolhydraten in principe, wel slechte timing soms.

Veel te duur. Voor de rest niets mis mee.

Zelfs als het qua kwaliteit niets zou uitmaken, dan is het gewoon zonde van het geld. Eiwitten zijn altijd veel duurder dan koolhydraten (vergelijk je vlees met je havermout, ect). Een pot babyvoeding zal qua prijs niet veel schelen met een isolaat, maar qua eiwitten wel.
Daarbij zijn de eiwitten niet snel, maar gewoon langzaam. Kan je dus helemaal net zo goed een pot kwark ofzo eten (want waarom zou je dan nog een poeder nemen, en niet gewoon echte voeding?).

Er zit toch geen suiker erin?
Dacht bij Nutricia altijd wel, maar ik kan het zo niet vinden op google

Hoi Patriciaa, ja, ik kon het niet zo makkelijk vinden.
Weet steeds nog niet of er suiker in zit, zou wel raar zijn.
Mijn zoon kreeg zo'n melk een jaar lang, als ik de voedingwaarde nu zo bekijk...heb ik wel vraagtekens...maar het is andere onderwerp.

Nog een vraag/twijfel:
Tijdens de whey periode ben ik wat aangekomen, ik ben nu aan het cutten, waardoor ik een nieuwe voedingschema met behulp van een van BB van deze forum heb aangemaakt. In mijn schema heb ik als laatse, om 20:00-21:00 uur een eiwitt shake. Ik gebruik soja, of soms neem ik gewoon twee eiwitten, wat denk jij/denken jullie, is het ok?
Soja shake heeft 116kcal, twee eiwitten +/- 26 kcal ( kna ook bv. 4 van nemen - ik drink ze gewoon ).

Alvast bedankt en fijne zondag iedereen!:)

Die laatste vraag is afhankelijk van de rest van je voeding schema.
De hoeveelheid eiwitten die je nog moet eten aan het eind van de dag bepaald de beste optie.

Stel je hebt ongeveer 25 gram eiwitten nodig, dan kun je bijvoorbeeld 1 soja shake nemen (ongeveer 25g eiwitten) of 225g ei eiwit (zijn tussen de 6 en 7 stuks).
Bron: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=271

Stel dat je nog 15 gram eiwitten nodig hebt (en je hebt nog wel wat trek) dan zou ik voor de ei-eiwitten gaan. Daarvoor heb je zo'n 135 gram (4 ei eiwitten) nodig.

Zo zie je dat de keuze die je maakt afhankelijk is van wat je nog nodig hebt en hoeveel trek je hebt.
Wat ik zou doen (persoonlijk):
Veel nodig, weinig trek: Shake
Weinig nodig, veel trek: ei eiwitten

PS:
Hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is ><

Die laatste vraag is afhankelijk van de rest van je voeding schema.
De hoeveelheid eiwitten die je nog moet eten aan het eind van de dag bepaald de beste optie.

Stel je hebt ongeveer 25 gram eiwitten nodig, dan kun je bijvoorbeeld 1 soja shake nemen (ongeveer 25g eiwitten) of 225g ei eiwit (zijn tussen de 6 en 7 stuks).
Bron: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=271

Stel dat je nog 15 gram eiwitten nodig hebt (en je hebt nog wel wat trek) dan zou ik voor de ei-eiwitten gaan. Daarvoor heb je zo'n 135 gram (4 ei eiwitten) nodig.

Zo zie je dat de keuze die je maakt afhankelijk is van wat je nog nodig hebt en hoeveel trek je hebt.
Wat ik zou doen (persoonlijk):
Veel nodig, weinig trek: Shake
Weinig nodig, veel trek: ei eiwitten

PS:
Hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is ><

Heel duidelijk. Heel erg bedankt!

Terug
Naar boven