Fitness Seller

Whistleblowers

Klokkenluiders dienen beter behandeld te worden.

Klokkenluiders stellen misstanden aan de kaak. Manning ging verder dan alleen de misstanden aantonen.

Die straf gaat nergens over maar bepaalde informatie dient niet openbaar te worden. Er zijn waarschijnlijk geen mensen omgekomen omdat Wikileaks de cables heeft openbaar gemaakt maar er kan moeilijk een vrijbrief gegeven worden om alle geheime informatie openbaar te maken zonder dat er enige straf tegenover staat.

Als Manning was vrijgesproken of er met een lichte straf vanaf was gekomen ligt de weg vrij om alle gevoelige informatie openbaar te maken zonder enige sanctie.

Onzin, alle informatie dient openbaar te worden. Zoals onze J.P. Balkie altijd zei: "Je hebt toch niks te verbergen?" :D

Die Manning heeft iedereen een dienst bewezen door te laten zien wat de U.S. eigenlijk voor viezeriken zijn. Doofpotje hier en daar.

Lijkt me handig om bijvoorbeeld alle info aangaande terroristische groeperingen openbaar te maken, laat ze maar weten wat over hun bekend is bij veiligheidsdiensten. Laat ze ook maar weten of er acties gepland zijn tegen figuren van organisaties die er op gericht zijn om zoveel mogelijk menselijk leed aan te richten.

.

Laatst bewerkt:
Waar zijn de cables over WTC 7 trouwens? Of over de NWO?

Lijkt me handig om bijvoorbeeld alle info aangaande terroristische groeperingen openbaar te maken, laat ze maar weten wat over hun bekend is bij veiligheidsdiensten. Laat ze ook maar weten of er acties gepland zijn tegen figuren van organisaties die er op gericht zijn om zoveel mogelijk menselijk leed aan te richten.

Ik zou wel graag willen weten als een stad of plek een mogelijk doel is voor terrorisme. Scheelt je weer een paar benen, ofniet Boston hardlopers?

Zijn land heeft hij in ieder geval niet verraden.

Iedereen die "sterft voor zijn land" of dergelijke onzin uitspraken sporen niet :o Wat valt er te verraden? De regering geeft niks om jou als individu.

Weet iemand de wetgeving tot betrekking met dit? Mag je gewoon onomgebouwd een vrouwen gevangenis in gaan en dan vrouwen gaan zitten batsen? dat is het eerste wat in mij opkwam :o

Levens van o.a. informanten in gevaar brengen, daar verdien je wel straf voor. Verder onzin om hem te straffen voor allerlei informatie die volgens overheden geheim moet blijven terwijl het feitelijk vooral roddel en achterklap betreft.

Wie de f*ck gaat er dit nou weer lezen? durf te wedden dat 99% van de mensen nog niet 1 van die 700.000 documenten hebben gelezen. Waarschijnlijk alleen regeringen, aluminiumfoliehoedjesmensen en misschien terroristche organisaties die dit lezen. Die laatste is natuurlijk wel zeer gevaarlijk, maar hoeveel nuttige informatie staat er overigens echt in voor hun? Dit is niet bepaald een groep die in de onzin gelooft die de regering ze verkoopt. Hun zitten zelf in dat land ;)

Wat had hij anders moeten doen? Bij de politie gaan aankloppen en zeggen "hey, kijk is wat ik heb gevonden en welke misdaden er zijn gepleegd". Durf te wedden dat wij nooit iets over hem gehoord zouden hebben, hij achter tralies zat en er helemaal niks mee gedaan werd. Het is niet alsof hij de enigste is die van deze informatie af wist. De gene hogerop hebben of de bevelen gegeven of de andere kant opgekeken toen ze ervan hoorden.

Nu wordt hij als voorbeeld gebruikt voor iedereen die het ook maar in zijn hoofd durft te halen. 35 jaar vast is nauwelijks beter dan de doodstraf. Als hij een beetje slim was had hij natuurlijk het land uitgevlucht net als Edward Snowden. In plaats van zijn straf te accepteren en zijn hele leven te verkloten.

Onzin, alle informatie dient openbaar te worden. Zoals onze J.P. Balkie altijd zei: "Je hebt toch niks te verbergen?" :D

Die Manning heeft iedereen een dienst bewezen door te laten zien wat de U.S. eigenlijk voor viezeriken zijn. Doofpotje hier en daar.

En jij gelooft dat de Nederlandse regering zo lief en onschuldig is? Jij denkt zeker ook dat wij als burgers niet precies op dezelfde manier worden bespioneert als de amerikanen?

Toen er gevraagd werd aan de tweede kamer of ze dit ook deden verwacht je dan echt: "Ja dit doen wij ook, sorry" :roflol:

Iedereen die "sterft voor zijn land" of dergelijke onzin uitspraken sporen niet :o Wat valt er te verraden? De regering geeft niks om jou als individu.

Ik denk dat dat net het punt van Friedenand was. Het verschil tussen "land" in de betekenis van overheid, of "land" in de betekenis van samenleving, gemeenschap,... Als de overheid je land schade toebrengt is het volgens de tweede betekenis dus geen landverraad om misdaden van de overheid aan de kaak te stellen, in opstand te komen,... want je beschermt namelijk je land als gemeenschap.

Sterven voor mijn regering zou ik niet doen. Sterven voor je land als in "sterven voor het behoud van een vrije samenleving", waarbij je je land/gemeenschap verdedigt tegen het vervallen in een dictatuur, begrijp ik wel.

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad

Loyalty to yourself forever.

En jij gelooft dat de Nederlandse regering zo lief en onschuldig is? Jij denkt zeker ook dat wij als burgers niet precies op dezelfde manier worden bespioneert als de amerikanen?

Toen er gevraagd werd aan de tweede kamer of ze dit ook deden verwacht je dan echt: "Ja dit doen wij ook, sorry" :roflol:

Natuurlijk geloof ik niet dat de Nederlandse overheid ook zo poeslief is als dat ze beweren. Maar we hebben het hier over de V.S. Daarbij is de Nederlandse overheid ook niet zo groot als in vergelijk met de V.S. en verkopen ze zichzelf als een goedkoop Pools hoertje. Sluiten zich altijd aan bij de winnaar want zo zijn de Nederlanders.

jammer dat chelsea in de cel moet

Natuurlijk geloof ik niet dat de Nederlandse overheid ook zo poeslief is als dat ze beweren. Maar we hebben het hier over de V.S. Daarbij is de Nederlandse overheid ook niet zo groot als in vergelijk met de V.S. en verkopen ze zichzelf als een goedkoop Pools hoertje. Sluiten zich altijd aan bij de winnaar want zo zijn de Nederlanders.

true that.

Manning zou nu een vrouw willen worden las ik op de nieuwssite, dan zit hij in de gevangenis nog niet zo slecht denk ik

gewoon wat randinformatie

Terug
Naar boven