MuscleMeat

Wie gebruikt hier een antidepressiva?

Sometimes I go about in pity for myself, and all the while a great wind carries me across the sky.

Ik spring altijd 2x per week van een gebouw.

Op een gegeven moment ga je wel een link leggen ja. En als je er wat studies op na gaat lezen dan vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Wil niet zeggen dat ik het nooit zou hebben gekregen als ik nooit drugs zou hebben gebruikt, maar ik weet bijvoorbeeld precies het moment waarop het voor mij mis is gegaan. Die nacht en dag vergeet ik gewoon nooit meer. Sindsdien was drugs gebruiken nooit hetzelfde meer en draaide altijd uit op angst en paniek. Op een gegeven moment kom je in een cirkel terecht en heb je er ook last van ookal gebruik je tijden niets. Na 1,5 jaar tobben (in het begin weet je echt niet waar het aan ligt, laat staan dat je weet waar je last van hebt) ben ik naar de dokter gegaan omdat het mijn dagelijkse leven ging beinvloeden. Ben blij dat ik het gedaan heb :)

Overigens krijgen de meeste mensen dit niet van een beetje drugs gebruik, of je moet er wel heel veel aanleg voor hebben. Maar dit is echt ontstaan in een tijdsbestek van 13/14 jaar. Hierbij kun je denken aan alle soorten uppers, downers en psychadelica.

Zou het nooit anders hebben gedaan, heb de tijd van mijn leven gehad! Heb er veel van geleerd, hoe het lichaam werkt, hoe je brein werkt en tot hoever je dus kunt gaan. Gelukkig kom ik er zo goed mee weg voor mijn gevoel. Ken genoeg mensen die er niet zo gelukkig vanaf zijn gekomen.

Herkenbaar. Na de eerste keer dat ik een bad trip had van xtc ben ik ook gewoon blijven doorgaan in de hoop me terug zo goed te voelen als ervoor, maar draaide ook altijd terug op een bad trip uit, enorm angstig zijn en zo. Na een periode van alleen maar bad trips ben ik er dan maar mee gestopt maar toen was het kwaad hoogstwss al geschied. Rare is wel dat de angst in het dagelijkse leven bij mij maar begonnen is nadat ik al een jaar gestopt was met drugs, daarom dat ik er nog altijd niet 100% zeker van ben dat het effectief door de drugs is gekomen, maar hoogstwss wel dus.

Heb btw ook niet echt spijt van m'n drugsgebruik, heb veel mooie momenten erdoor gehad, maar had ik toen geweten dat ik zoveel aanleg heb om bepaalde stoornissen en zo te ontwikkelen was ik er uit voorzorg toch maar afgebleven.

Depressies lijken mij gevolg van een lichaam dat niet in balans is. Met name hormonaal. Is weinig wat je daar aan kan doen behalve medicatie.

Edit: dus voor alle kortzichtige mensen. Denk even na voor je wat zegt.

Laatst bewerkt:
Depressies lijken mij gevolg van een lichaam dat niet in balans is. Met name hormonaal. Is weinig wat je daar aan kan doen behalve medicatie.

Edit: dus voor alle kortzichtige mensen. Denk even na voor je wat zegt.

Heeft met neurotransmitters te maken.

Niet normaal hoeveel mensen er tegenwoordig aan de antidepressiva zitten. Volgens mij krijg je al een receptje van de dokter als je baalt dat het regent:rolleyes:

Lifting weights...

Heeft met neurotransmitters te maken.

Niet normaal hoeveel mensen er tegenwoordig aan de antidepressiva zitten. Volgens mij krijg je al een receptje van de dokter als je baalt dat het regent:rolleyes:

Intolerantie jegens anderen is ook wel een afwijking vind ik persoonlijk. Als je niet in hun schoenen staat moet je ook niet voor ze spreken.

Ik spreek ook niet voor ze. Maar het probleem heeft niet te maken met hormonen maar met neurotransmitters. Bijna een miljoen mensen in Nederland gebruikt een antidepressivum, een groot deel hiervan is enkel symptoombestrijding.

http://www.youtube.com/watch?v=Z1FgHIco0Eg

Ok. Ik heb je toon even verkeerd opgevat :) Hormonen hebben echter ook effect op je geestelijke gesteldheid hoor. Neurotransmitters zijn wat directer dat wel. Ik weet niet of je wel is een AAS kuur hebt gehad maar dan merk je wel, dat dat geestelijk nogal wat teweeg brengt. Maakt het voor mij persoonlijk verslavend.

voorbeeld site die dat bespreekt

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3538-hormonen-humeur-emotie-stress.html

Ik geloof overigens wel dat de medicatie gericht is op neurotransmitters aangezien dat een directer effect geeft. Maar effect-gevolgs wijs gezien is dat niet echt de juiste manier.

Laatst bewerkt:
1tje voor op te staan en 1tje voor slapen gaan :D

Ok. Ik heb je toon even verkeerd opgevat :) Hormonen hebben echter ook effect op je geestelijke gesteldheid hoor. Neurotransmitters zijn wat directer dat wel. Ik weet niet of je wel is een AAS kuur hebt gehad maar dan merk je wel, dat dat geestelijk nogal wat teweeg brengt. Maakt het voor mij persoonlijk verslavend.

voorbeeld site die dat bespreekt

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3538-hormonen-humeur-emotie-stress.html

Ik geloof overigens wel dat de medicatie gericht is op neurotransmitters aangezien dat een directer effect geeft. Maar effect-gevolgs wijs gezien is dat niet echt de juiste manier.

Daarom zeg ik ook dat de medicijnen zorgen voor symptoombestrijding. Voor heel veel mensen zou het al een verschil maken als ze gezond zouden leven. Goede voeding en beweging doet al wonderen. Hormonen in balans en je hebt geen pilletje nodig (ff simpel gezegd ;))

soms gaat het maanden goed en dan krijg ik last van zware paniekaanvallen...ik slik soms prozac... niks om trots op te zijn though....

Terug
Naar boven